Gå til innhold

Hvor lang tid tror du det tar før Muslimer dropper steinansiktet på vitser om sin religion


Fjell

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg ikke forvente at kristne ville sitte rundt et bål og tenke. Haha Jesus vitser er gøye :p

Men i nåtiden.

Utifra mine opplevlser så sitter kristne ikke med et steinfjes over sin religion utifra mine opplevelser som om det er snakk om liv og død. Men så kan nyere generasjon muligens være mer annerledes iforhold til den gamle. Er liksom noen sammenheng med det også.

Bare søkte generelt opp.

http://worldhaveyoursay.wordpress.com/2008/04/03/on-air-today-can-muslims-take-a-joke-about-islam/

Noen mener vel at Life of Brian er morsom. Som jeg er helt enig i.

Jeg synes blant annet denne er morsom :yes:

Endret av Quote
Hentet tilbake ødelagt innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man finner nok folk som ikke tåler litt humor i de fleste religioner. Men det kan virke som om det generelt sett har vært sterkere respons på spøker som går på islam enn for eksempel kristendommen.

 

Men jeg vil også tro at man finner mange muslimer som syns slike spøker som den ovenfor er morsomme.

Lenke til kommentar

charliehebdo720050406.pngNoen vil kanskje reagere på den eksplisitte seksualiseringen av legger og synes at dette er for drøyt? Det er usikkert hvor stor skade barn tar av dette, men det bør nok forbys for å være på den sikre siden? :p

 

Jeg vet ikke om jeg synes dette er så morsomt når jeg sitter midt opp i en kultur som ikke tolererer vanlig nakenhet. Maher har muligens ingen problemer med nakenhet, men jeg blir ofte minnet om ovenstående karikatur av kristne. Vi ser alltid feilen hos de andre, men vi ser ikke våre egne feil, selv når feilen er den samme.

Lenke til kommentar

Uff. Jeg likte kun med det smilet av den ateistiske professoren i filmen, altså når han bare satt der som en sjef blant elevene og så på den kristne fyren presenterte, også kom det sarkastiske smilet, ah wow hah!. Men det ble så cheesy :D

Endret av Quote
Hentet tilbake fjernet innlegg
Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=wFk83C2awyA

 

Fin "anmeldelse" av The Amazing Atheist ihvertfall, er jo ren kristen-propaganda av værste sort hele filmen.

Jeg syns den at denne var mye morsommere, og tok for seg mer av handlingen.

 

Selve filmet var det derimot bare vondt å se på. Det ble simpelthen for kleint.

 

Uff. Jeg likte kun med det smilet av den ateistiske professoren i filmen, altså når han bare satt der som en sjef blant elevene og så på den kristne fyren presenterte, også kom det sarkastiske smilet, ah wow hah!. Men det ble så cheesy :D

Hehe, den karakteren er antakeligvis den mest filosofisk uvitende og minst pedagogiske professoren som noensinne har blitt forestilt seg at eksisterer. Han skal visstnok være en ateist, men - spoiler! - det viser seg at han verken er eller noensinne har vært det. For en film...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg syns denne filmen var en ganske morsom selvparodi av kristne!

 

 

...og dette er en film som har tjent inn over 60 millioner dollar hittil. Det er komedie!

 

jeg blir flau av å være en del av menneskeheten når jeg ser sånt

Lenke til kommentar

 

https://www.youtube.com/watch?v=wFk83C2awyA

 

Fin "anmeldelse" av The Amazing Atheist ihvertfall, er jo ren kristen-propaganda av værste sort hele filmen.

Jeg syns den at denne var mye morsommere, og tok for seg mer av handlingen.

 

Selve filmet var det derimot bare vondt å se på. Det ble simpelthen for kleint.

 

Hehe, helt klart bedre den reviewen der ja. Det virker så søkt alt som skjer i filmen at man blir sittende å vri seg i stolen bare av å se utdrag. Only in America.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...