Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - 400mmL 2,8 IS - Substitute


Anbefalte innlegg

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon 5d mk III og Canon 400mmL 2,8

Mulig jeg også prøver meg med 1,4x og 2x ekstender.

Utfordring: Å prøve å fange høstens mange farger.

Hindringer: Vekt og tidsklemma og jeg har ikke fått meg noe stativ enda (noen gode forslag)

 

Jeg skal prøve å være med frem til 23. oktober, da bærer det opp i arktis igjen, så det blir en liten tyvstart.

 

Kom med kritikk så det synger etter. Alt tas imot med åpne armer.

Endret av Substitute
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, 400mm f/2.8...

Ikke akkurat en sak fra den stusseligste hylla. Nikon's variant er vel en av deres beste rent optisk, antar det ikke er så langt unna hos Canon heller. Men hvis du ikke har stativ, vil jeg anbefale noen kjappe turer i helsestudio for å bygge muskler. :roll:

 

Er spent på resultatene da.

Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet blir dette den første og kanskje den eneste festtråden jeg skal følge noen gang! Jeg er spent på hva du får ut av å kun jobbe med 400mm.
Av egen erfaring, fra en gang jeg tok min mindre og lette 400mm f5.6L og 1,4x som eneste optikk på en fototur med fotoklubben en gang, så er det merklig hvor fort man tilpasser seg.

 

Med tanke på stativ, så vil nok løsningen kanskje være en monopod. Litt lettere å drasse med seg hvertfall.

 

Håper du får nok tid til å knipse bilder! Gleder meg til å se resultatene! :)

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke kan bli med hele måneden så håper jeg det går bra at jeg tyvstarter litt.

 

Dag 1: Say hello to my new baby

Første dag jeg er ute og prøver linsa. Fikk en kjapp tur før jeg måtte hjem til familieplikter.

Denne utfordringen kan gå på helsa løs. Den er stor og tung.

15311489495_c90428eb06_z.jpgSay hello to my new baby by Håkon Kjøllmoen, Norway, on Flickr

400mm F2,8

Endret av Substitute
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette går jo som bare det! Veldig bra!

På det siste bildet savnet jeg neeesten en modell inne i sirkelen og litt nede på stien, men funker meget bra uten og selvsagt!

400mm f2.8 er noe eget, men at det skal på helsa løs er jo ikke bra og ganske synd, så vi kan sikkert bytte 400 2.8L mot 400 5,6L - Helt jevnt selvsagt, ikke noe problem. Viktigst å ta vare på helsa ;)

Lenke til kommentar

Meget flott tyvstart på festen. Likte godt ande-bildet. Refleksjonen i vannet gir bildet et meget bra effekt. Fin komposisjon. Stien i skogen har en fin S-kurve. Meget flott belysning, men savner kanskje et motiv inne i sirkelen. F-16 bildet ble heftig. Utsøkt komposisjon. Ser nesten ut som du har "croppet" rullebanen - eller er den så bølgete? Optikken forsterker kanskje effekten noe.

Lenke til kommentar

Meget flott tyvstart på festen. Likte godt ande-bildet. Refleksjonen i vannet gir bildet et meget bra effekt. Fin komposisjon. Stien i skogen har en fin S-kurve. Meget flott belysning, men savner kanskje et motiv inne i sirkelen. F-16 bildet ble heftig. Utsøkt komposisjon. Ser nesten ut som du har "croppet" rullebanen - eller er den så bølgete? Optikken forsterker kanskje effekten noe.

 

Rullebanen er sånn. Men du har ganske mye rullebane med i bildet nå. Flyene vil ikke merke noe til det.

Lenke til kommentar

Ble litt forskrekket over å se at du allerede har kommet til dag fem, men roet meg ned da jeg leste introduksjonen. Her var det stor variasjon, mye med vinger, ser jeg kanskje ikke så underlig med det objektivet, litt av en utfordring. Den rullebanen vet jeg ikke om jeg ville likt å lande på, rene berg-og dalbanen, men så antar jeg at jeg aldri heller trenger å sitte i en F-16, heldigvis.

Stien i skogen var stemningsfull, men jeg ville kanskje ha sett at det ikke var fullt så lyst i den andre enden.

Lenke til kommentar

Ble litt forskrekket over å se at du allerede har kommet til dag fem, men roet meg ned da jeg leste introduksjonen. Her var det stor variasjon, mye med vinger, ser jeg kanskje ikke så underlig med det objektivet, litt av en utfordring. Den rullebanen vet jeg ikke om jeg ville likt å lande på, rene berg-og dalbanen, men så antar jeg at jeg aldri heller trenger å sitte i en F-16, heldigvis.

Stien i skogen var stemningsfull, men jeg ville kanskje ha sett at det ikke var fullt så lyst i den andre enden.

Takk for fin tilbakemelding. Godt poeng. Jeg må finne noe uten vinger :-) Skal lage meg en ønskeliste. Noe ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...