Gå til innhold

Når jeg skrur på pc'en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter??? hørtes vannvittig ut, men om du driver med innstallering av en masse programmer, så kan det hende at mye av disse starter opp sammen med OS.
Sjekk MSCONFIG-oppstart, og kutt ut de programmene du ikke behøver å starte før du trenger dem.
office, cd-brenner, overvåking, msn, etc.

kanskje det hjelper!?
Skrevet

hvis du har telenor adsl og win henger en tid så sett fast ip

et eksempel på ip som du kan bruke er

192.165.0.1

255.255.255.0

eller 10.0.0.1

255.0.0.0

hvis nr en er optatt

Skrevet

Det er ikke brannmuren som er problemet. Jeg sleit med akkurat samme greia når jeg fikk ADSL.

Men det gikk helt bort etter at jeg gikk inn på control panel/administrative tools/services, og slo av Workstation-servicen. Den søker automatisk etter ip'er og andre maskiner på "nettverket", uansett om du har nettverk eller ikke. Siden jeg har bare min egen maskin, er dette totalt unødvendig, og kan slås av. Nå booter jeg opp på 10-20 sekunder (har endel programmer som starter også.)

Jeg prøvde det flere foreslår, å sette ip i nettverks-settings. Da poppa zonealarm opp med en "add new network" wizard, og plutselig hadde jeg et nytt nettverk med en ANNEN ip-adresse enn den jeg oppga i nettverksinnstillingene, og måtte sette alle permissions pånytt for det nettverket også. Fjerna det "nye" nettverket, satte Obtain IP Automatically, og det boota akkurat like fort likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...