Potetdamen Skrevet 27. oktober 2003 Skrevet 27. oktober 2003 Når jeg skrur på pc'en så tar det ca. 5 min får jeg kan trykke på noe som helst. Hvorfor det?
mariuski Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 5 minutter??? hørtes vannvittig ut, men om du driver med innstallering av en masse programmer, så kan det hende at mye av disse starter opp sammen med OS. Sjekk MSCONFIG-oppstart, og kutt ut de programmene du ikke behøver å starte før du trenger dem. office, cd-brenner, overvåking, msn, etc. kanskje det hjelper!?
Admin'c Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 hvis du har telenor adsl og win henger en tid så sett fast ip et eksempel på ip som du kan bruke er 192.165.0.1 255.255.255.0 eller 10.0.0.1 255.0.0.0 hvis nr en er optatt
Sjefern Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Last ned dette programmet. Det kalles RegCleaner og er et program som er ganske greit og oversiktlig.
Potetdamen Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Skrevet 29. oktober 2003 Ikke 5 min da, men ivertfall 2-3 min
Star Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Har ikke et saftig Antivirus program på som tikker og går da?
Potetdamen Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Skrevet 30. oktober 2003 Star; Jeg har Zonealarm oppe ja.
Bytex Skrevet 30. oktober 2003 Skrevet 30. oktober 2003 Det er ikke brannmuren som er problemet. Jeg sleit med akkurat samme greia når jeg fikk ADSL. Men det gikk helt bort etter at jeg gikk inn på control panel/administrative tools/services, og slo av Workstation-servicen. Den søker automatisk etter ip'er og andre maskiner på "nettverket", uansett om du har nettverk eller ikke. Siden jeg har bare min egen maskin, er dette totalt unødvendig, og kan slås av. Nå booter jeg opp på 10-20 sekunder (har endel programmer som starter også.) Jeg prøvde det flere foreslår, å sette ip i nettverks-settings. Da poppa zonealarm opp med en "add new network" wizard, og plutselig hadde jeg et nytt nettverk med en ANNEN ip-adresse enn den jeg oppga i nettverksinnstillingene, og måtte sette alle permissions pånytt for det nettverket også. Fjerna det "nye" nettverket, satte Obtain IP Automatically, og det boota akkurat like fort likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå