Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - smort1 - 27mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidlig fredagskveld! (likte lyset i fjellene, selv om en slags disighet er å spore)....Fremdeles nesten "sommerlig", med temperaturer på rundt 15°C hver eneste dag denne høsten, og faktisk nesten tropenatt sist natt til søndag med 19°C hele natten...

 

Bilde 7 - 10. oktober

15310300838_37c2c8efb9_h.jpgX-T1 27mm 10.10 001a by smort57, on Flickr

Fujifilm X-T1 og Fujinon XF 27mm F2.8
27.0 mm - ƒ/4.5 - 1/125 - ISO 400

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Negativen var stram og fantastisk. Skulle tro det var en illustrasjon. Kanskje faktisk litt for stram i toppen, men ellers knall.

 

10. oktober har en særdeles pen bakgrunn, og den gjør hele bildet. Forgrunnen er egentlig ganske uinteressant og rotete med lyktestolpen som stikker opp. Men det får man ikke gjort stort med :)

Lenke til kommentar

Merkverdig til temperaturer du har da. Ikke akkurat kjempevarmt her for tiden.

Lek med lys og skygge er som skapt for foto, flere av oss som liker å leke med det. Dagens var kanskje en smule dunkelt i forgrunnen, men et virkelig flott landskap i bakgrunnen må jeg si.

Takker, k.n.b! :)

 

Negativen var stram og fantastisk. Skulle tro det var en illustrasjon. Kanskje faktisk litt for stram i toppen, men ellers knall.

 

10. oktober har en særdeles pen bakgrunn, og den gjør hele bildet. Forgrunnen er egentlig ganske uinteressant og rotete med lyktestolpen som stikker opp. Men det får man ikke gjort stort med :)

Takker, Andreasfe! :)

 

Flere fine her. Liker at du får med litt av det flotte landskapet dere har også.

Takker, BarneyGumble! :)

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt bildet du tok 5-7. oktober. Det var flotte linjer og fine farger. God komposisjon og jeg likte enkeltheten. Dybden og alt er flott. Dette kunne jeg hatt i stua. Spoilerbildet var ikke i nærheten så stiligt.

Takker, Substitute! :) Enig med du... :green:

 

Hm. Er oktoberfesten i Molde like fuktig som den i München tro? Om ikke annet burde den kunne tatt igjen evt. handicap med ekstra mye nedbør. Men ikke denne dagen ser det ut til.

 

Her har du fått med det flotte landskapet igjen i dagens bilde, i sterk kontrast mot det urbane.

Takker, k.n.b! :)

Det var strålende vær hele dagen, men utpå kvelden var det "øl-fest" i flere partytelt på Rådhusplassen.. (kan såvidt ane et lite et til hø. i bildet), iflg. lokalavisa så foregikk det i "sømmelige former".... ;)

Lenke til kommentar

Jeg likte Oktoberfest, selv om det ikke er mye som minner om fest :) (Kun et banner)

Takker, BjørnÅgeS! :) Syntes det var litt artig, som et apropos til vår egen fest. Ellers, så så det ut som en hvilken som helst annen lørdag.... Det var først utpå kvelden det "skvulpet" litt.... ;)

 

Fint bilde fra Moldefjorden i flott høstvær - slik er været i Trondheim også.

Takker, RandiA! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...