Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sjønner ikke hvordan du klarte det når jeg kjørte 227x11 1:1 2-2-3-11 og fikk 41 :scared:

Vel, det blir vel bare drøyt 2.5Ghz, og husket du å gi realtime prioritet til superPI?

EDIT: i tillegg gir det omlag 1sek forbedring å sette minnet til å jobbe i dualchannel.

Jada..gidde realtime og minne kjører i DC

Skrevet (endret)

Jepp, men sliter veldig med mitt system. Vet ikke hva som er årsaken men den varierer veldig om jeg setter den på 230 x 11 = 2530 kan den starte opp og kjøre stabilt i lang tid , så plutselig klippes alt og maskinen restarter og da er alt som har med cpu og minne satt til std i bios. Noen ganger nekter den å starte om ikke volt står på feks 1,65 , neste gang nekter den å starte om jeg setter den på dette og da må jeg velge feks 1,6 andre ganger begynner den å boote så klipper den alt og restarter så må jeg inn i bios og sette opp alt igjen. Det rare er at den er like ustabil på dette uansett om den er klokket til 2300 eller til 2500 , det er med andre ord et lotterispill da den aldri godtar de samme innstillingene 2 ganger.

Har mistanke om at det er cpu som er ustabil, muligens minnekontrollen.

Lengter mer og mer tilbake til pentiumen, den var i det minste stabil mens dette varierer verre enn kursene på oslo børs :(

Det er ikke temp da jeg enda ikke har vært over 30 grader på cpu.

Endret av Snekker`n
Skrevet (endret)

Har også hatt litt problemer med å stille hastigheten her, men når jeg satt RAM-brikka jeg bruker i 3. slot ble det plustselig mindre problemer med det.

Endret av Kamerat
Skrevet (endret)

37s nå! se sig! ram på 250MHz 2-2-2-6...maskinen er stabil på denne MHz'en ;)

BOXED kjøling

Endret av Gef
Skrevet (endret)
35sek nå! Husk at dette er med BOXED kjøling!  :D

Se sig! ;)

ser veldig bra ut det der. det er vel ikke stabilt?

edit: kunne vært en ide og kjøre 3dmark på 4ghz?

Endret av upside
Skrevet
35sek nå! Husk at dette er med BOXED kjøling!  :D

Se sig! ;)

ser veldig bra ut det der. det er vel ikke stabilt?

edit: kunne vært en ide og kjøre 3dmark på 4ghz?

Vet ikke om det er stabilt, men jeg klarte å kjøre alle testene jeg ville i går. Gadd ikke å benche i 2k1 fordi det var sent, klokka var 4. Jeg hadde åpna vinduene til rommet mitt når jeg klarte dette, så det var ikke akkurat med vanlig romtemp.

Skrevet
Jeg begynner å lure på om ikke Gef har kontakter i Intel og har fått en spesialdesignet CPU  :p  Kan bare gratulere med et godt kjøp.

Selv får jeg 40s med 3.0 @ 3750

:laugh: Neida, det er ikke en spesiallaget CPU, det er en CPU som jeg bestillte fra hwb.no på ukens tilbud. En gallatin CPU ser slik ut på undersiden:

Bilde av min 3.0GHz

cpuu.jpg

Mens den gamle 2.6'en min ser slik ut (den er ikke Gallatin):

cpuu2.jpg

Denne gangen har jeg rett og slett bare hvert heldig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...