Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Damn, ser ikke ut til at jeg klarer å presse fsben mye høyere enn dette.. Men dette var søren meg morro, noe så lett å overklokke som c2d skal man jammen lete lenge etter :D

 

Hvilke spenninger har dere da? Jeg kommer ikke over 504 og da er det meget ustabilt.. Men har bare holdt på noen timer enda, håper å få litt mer futt i sakene seinere kansje :innocent:

 

6755266[/snapback]

 

Hehe ser bra ut un0kai.

 

Men er søren meg sært det hovedkortet her, nesten alle innstillinger ser ut til å gjøre systemet ustabilt. Så å finne frem til det som kan funke er en jobb i seg selv.

 

Men vcore må vi kjøre på enten auto eller 1,5125 eller 1,5250. Det er de eneste innstillingene som er noenlunde stabile, vcore er ikke stabil samme hva en gjør på dette kortet.

 

Ellers så er det jo ikke dividere til RAM nedover, PCIe må kjøres på 100mhz, og kortet støtter ikke GX2 kort....

 

Men det klokker jo bra da :p

6756029[/snapback]

hvilken psu bruker dere?

clockgen til p5bdlx

post-29413-1156777327_thumb.jpg

ClockGen.zip

Endret av nosto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for clockgen, skal prøve med den senere.. Jeg klarer å boote på maks 505mhz, men da er det ekstremt ustabilt.. Cpuen klarer mer da den stopper opp på samme fsb med multi på 6x..

 

Noen som har hatt suksess med å øke noen spenninger? hos meg ser det ut til å ha meget lite å si. Tviler på at det er minnet som holder meg tilbake, har prøvd å slakke godt ned på tilgangstidene og med forskjellige spenninger..

 

Jeg bruker en Seasonic s12 600w psu..

Lenke til kommentar
Takk for clockgen, skal prøve med den senere.. Jeg klarer å boote på maks 505mhz, men da er det ekstremt ustabilt.. Cpuen klarer mer da den stopper opp på samme fsb med multi på 6x..

 

Noen som har hatt suksess med å øke noen spenninger? hos meg ser det ut til å ha meget lite å si. Tviler på at det er minnet som holder meg tilbake, har prøvd å slakke godt ned på tilgangstidene og med forskjellige spenninger..

 

Jeg bruker en Seasonic s12 600w psu..

6758935[/snapback]

 

Samme her un0kai, jeg mekket en ny kjøler til chipsettet også, men virker ikke som det er det heller.

 

På meg virker det som det er CPUen som ikke klarer høyere fsb. :hmm:

 

Men jeg og oysfaerg skal teste litt mer senere ikveld håper jeg.

Lenke til kommentar

jeg vet, i bios står det nå 166 mhz, men viss jeg går ned til 133 så lønner det seg ikke i superpi selv om jeg beveger meg opp til 3 ghz(har bare vert oppe i 2,9 da). skal vi se... 3/2=1.5 133*1.5=199,5mhz. kunne nok presset meg opp i 2.95 ghz, men da må jeg bruke voltmodd som gir syk varme(cnps7000b-cu). gir meg på 2,64 jeg. komfortabel klokk synes jeg.

 

 

EDIT: mente seff 2.65 ghz

Endret av åousky
Lenke til kommentar

tja... klarer du 2,5-3-2-6 eller 2,5-3-2-5? ikke sikker det gir deg så mye, men mulig det går greit på den hastigheten...

 

Edit: forresten du har jo dual sata2 hovedkortet. da er 10 istede for 6 bedre! prøv det. det klarer du ihvertfall, og det gir deg bedre ytelse.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...