Gå til innhold

Termometer/hygrometer som støttes


Anbefalte innlegg

Det er ganske komplisert hvilke protokoller som støttes og hvilke som påvirker hverandre. Da jeg oppdaterte firmware i RFXtrx433E fant jeg ut at det er tre forskjellige versjoner av firmware, og det varierer hvilke protokoller som støttes. Altså må man se gjennom tabellen på http://www.rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf og finne hvilke firmware som passer best. Se side 7, her står det at BlindsT0 støttes av firmware Type 1 og 2, men ikke firmware "Ext".

 

Edit: Ellers er det vel sånn at dette kun gjelder mottak, mens alle protokoller støttes ved sending?

Endret av abraxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske komplisert hvilke protokoller som støttes og hvilke som påvirker hverandre. Da jeg oppdaterte firmware i RFXtrx433E fant jeg ut at det er tre forskjellige versjoner av firmware, og det varierer hvilke protokoller som støttes. Altså må man se gjennom tabellen på http://www.rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf og finne hvilke firmware som passer best. Se side 7, her står det at BlindsT0 støttes av firmware Type 1 og 2, men ikke firmware "Ext".

Det er riktig. Derfor har jeg to RFXtrx'er; én som kjører Rollertrol-motorer og én som kjører Somfy-motorer. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte et par Proove TSS330 på NetOnNet og de har vært veldig stabile mot RFXtrx433 i Domoticz.

Ene ledningssensoren i kjøleskapet og andre i fryseren, så har nå fått stilt inn kjøleskapet så det er mer riktig temperatur så maten holder seg lenger - spart inn på et blunk :)

Den var ganske snedig! Jeg har bare lagt Viking-sensorer inni kjølerom og fryseskap, jeg...

Lenke til kommentar

Viking RemoteThermo Sensor til 129,- på Teknikmagasinet fungerer i hvert fall i HomeSeer 3 (protokoll FineOffset).

 

340661.jpg

 

Oregon er vel også støttet i stor grad. Sjekk forøvrig http://www.rfxcom.com/oregon.htm

 

 

Denne kan bestilles på Jula som reservedel til art 943090 (Termometer).

Jeg betalte litt over kr 60,- våren 2014.

Leveringstiden var ca 14 dager.

 

Har en i fryseboksen (metallvegger) og 3 murvegger (leca).

Fungerer perfekt. (med TellsticNet.)

Endret av arneolav
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig god pris på Vikingen! Hadde jeg visst det, ville jeg bestilt en hel haug i vår, istedenfor å køpe dem til det doble på Teknikmagasinet. Likte forresten den kjøleskapsgreia. Får vurdere å få noen sånne istedenfor Vikingene jeg har liggende inni dem, greit for fruen å kunne se tempen enkelt. Det er litt jobb å få sånne "ludditter" til å gjøre alt med mobilen! Men gi meg et par år...

 

Edit: Rettet skriveleif...

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

I RFXmngr huker du av absolutt alt utenom FineOffset/Viking. Hvis den DA ikke dukker opp, så har du en DOA...

Akkurat.. Da har jeg prøvd det også, og det er like dødt. Prøvd bare UPM/Hideki også... Får se om jeg finner igjen kvitteringa da.

 

Jeg kjøpe to stk av denne i helga, de har heller ikke kommet inn. Har dog ikke forsøkt så veldig hardt foreløpig.

Lenke til kommentar

Snåle greier. Jeg har en som jeg ikke har brukt på hytta før, og jeg satte batteri i den før jeg dro, så jeg kunne legge den inn i EventGhost da jeg kom hjem. Den er fremdeles ikke inne... Lurer på om det er noe som går! ;) Eller så har det noe med nyere firmware. Men det som virkelig gjør det snålt er at den som var der fra før av, funker som ei kule. Aldri hatt noen problemer med den. Lurer på om det kan ha noe med adressen man gir dingsen når man slår den på? Det er vel fire alternativer, eller noe sånt, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...