Gå til innhold

Hvorfor stopper ikke Gud ondskap? En uhøytidelig poll.


Hvorfor hindrer ikke Gud ondskap  

78 stemmer

  1. 1. Hvorfor hindrer ikke Gud ondskap

    • Han kan ikke
      2
    • Han vil ikke
      9
    • Han er skyld i ondskapen
      1
    • Han finnes ikke
      66


Anbefalte innlegg

Hadde han gripet inn hadde vi jo ikke hatt fri vilje og da er jo hele poenget borte?

 

Tenk om det kom lyn fra kalr himmel rett i knollen så du daua av å tenke på en dame. .

Når noen blir voldtatt så blir uansett deres frie vilje brutt på samme måte, av en annen fri vilje. Gud har også, antar jeg, fri vilje.

 

Så det slår meg som et usedvanlig spinkelt argument.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden Gud skal være almektig er alt menneskebarna finner på av både gode og onde ting hans ansvar.

Gud straffer de svake og de forsvarsløse, det ser man jo hver dag. Ikke hjelper det å tro heller, bare spør Job ;)

Og det gamle testamentet er like relevant i dag, det at det liksom ikke passer med "Kardemommebypropagandaen" de kristne liker å spre forandrer ikke Guds gjerninger.

Lenke til kommentar

 

Det var altså ikke noen grov feil, men en genial plan.

 

 

Det Gud ville ha er tenkende menesker, med fri vilje og en evne til å skape ting og ikke minst til å vedlikeholde og ta vare på alt det Gud har skapt.

Genial og genial....... En gud burde vite at dette ikke fungerer i praksis.

 

Vel, det fungerer jo, det er bare du som ikke forstår det fordi du er på den siden som har valgt å følge satan.

 

Men takket være Guds plan, så har du ennå mulighet til å omvende deg og følge Jesus.

Lenke til kommentar

 

Mange kjenner Epikurs betraktninger om ondskapens dillemma:

 

“Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?”
Med dette i mente har Ricky Gervais laget en liten poll noen postet på Facebook, som jeg har lagt til her.
Pollen er selvsagt nokså fjasete og uhøytidelig. Det jeg er ute etter er svar på spørsmålet: Finnes det noen andre alternativer? Noen som vil forklare en allmektig Gud som tillater ondskap, uten at det gjør ham ondsinnet?
Geir :)

 

 

En kjedelig og partisk avstemning, ja. Men OK, ser på det som en ice-breaker.

 

For dere som våger å tenke utenfor boksen, så tror jeg ondskapens eksistens like fullt kan ses på som en indikasjon på Guds (gitt at Gud eksisterer) visdom og rettferdighet og godhet. Hvordan? Fordi han ikke tvinger. Når en mann velger å voldta og drepe et barn, hvorfor skal man plutselig ta med Gud i regnestykket? Hva om Gud faktisk ikke har noe å gjøre med den handlingen, men lar alle gjøre det de selv vil uten å manipulere? Hadde ikke det vært en mer rettferdig Gud enn den gud som tvinger alle til å gjøre det han vil?

 

Så vil man spørre: hva med barnet? Hvorfor lar Gud en slik person skade et uskyldig barn?

 

Da vil jeg spørre: hva om Gud har gitt oss et ansvar som frie skapninger som vi ikke kan fraskrive oss? Og hva om det barnet skal hevnes av Gud når tiden er inne for det, slik at gjerningsmannen får straff og barnet får trøst og godhet?

 

Bibelen forteller historien om et opprør mot Gud, og en Gud som ikke er en despot, men en frihetselsker. Vil man gjøre opprør mot Gud, lar han en gjøre det. Det er bare det at opprør mot Gud betyr opprør mot Livskilden, han som opprettholder deg og gir deg liv. Døden er det naturlige utfallet når man bærer opprøret langt nok og lenge nok, ikke fordi Gud dreper en, men fordi en dreper seg selv til slutt. Man fjerner seg fra alt det som gjør at en overhodet kan fungere og eksistere.

 

Ikke bare lar Gud en drepe seg selv om en vil, han lar en drepe og ødelegge andre -- til en viss grad. Bibelen gir eksempler der Gud setter grenser for hvor mye mennesker får ødelegge for hverandre. Saken er bare den at når Gud setter grenser, klager vi på Guds hardhet. Når Gud er tålmodig og lar oss gjøre som vi vil, da klager vi på Guds lathet. Uansett hva Gud gjør, klager vi. Jeg får en liten følelse at det kanskje er vi som er litt partiske og uærlige, og at det kanskje er Gud som faktisk ser det store bildet og vet hva han driver med.

 

Bibelen snakker også om dom. Det kommer en tid da Gud, om han er rettferdig og god, må sette en fullstendig stopper for ondskapen. Og det sier Bibelen at han vil. Men frihetens lov krever at friheten skal få brukes til godt eller ondt før man høster de fulle resultatene av ens valg: i dette tilfellet liv eller død.

 

Det er den intellektuelle "greien" ved ondskapens problem. Men det er også en emosjonell greie, noe som vi snakker så altfor lite om. Ondskapens problem er nemlig ikke bare et intellektuelt problem, men et svært emosjonelt et også. Det vil jeg gjerne skrive noen ord om.

 

Når vi lider, så klager vi. Det er en naturlig måte å avreagere på å klage, og det er helt greit å klage, tror jeg. Bibelen er full av klaging til Gud. Verden er full av smerte og mennesker som roper til Gud, og jeg har selv opplevd å være sint på Gud, hvorfor Gud ikke gjør noe.

 

Samtidig opplever jeg at Bibelen formidler en Gud som har medlidenhet og som lider med menneskene, spesielt i lys av historien om Guds inkarnasjon i Jesus Kristus. Dette er en fantastisk historie om en Skaper som bryr seg og som gjør det han kan uten å gå på akkord med sin egen integritet og frihetsprinsipper. Om han ikke kan tvinge mennesker til å gjøre det rette ved makt, velger han å gjøre seg selv et offer for deres ondskap på lik linje med menneskene og å lide med oss. Men ikke bare det, men hans selvoppofrelse blir selve løsningen på ondskapen fordi Guds selvoppofrelse og nå tydelig åpenbarte kjærlighet fjerner alle de løgnene om Gud som har matet mistilliten og frykten i mennesker som igjen har matet deres selviske og destruktive tankesett og atferd. Guds tydeliggjorte kjærlighet og beste intensjoner for menneskene, redder mennesker fra å leve i frykt, opprør, konkurranse og krig til å kunne leve i tillit til en Gud som har ens beste i tanke, og i fryktløs kjærlighet til sine medmennesker.

 

Dette mener jeg er en tilfredsstillende forklaring som Bibelen kommer med når det gjelder ondskapens eksistens og Guds eksistens, både intellektuelt/kognitivt og emosjonelt. Og moralsk. Kunne sagt en del mer, men dette får holde for nå.

Endret av Mennesket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det fungere jo ikke. Fred på jord eksisterer ikke og de rike har all makt mens de fattige lider.

Dette tyder på at en snill almektig gud slett ikke eksisterer.

 

Jo det fungerer.

 

Men som sagt så forstår du ikke. Eller kanskje det er slik at du ikke vil forstå ?

 

Uansett hva grunnen er så har du misforstått dette, og tydeligvis så er du ikke i stand til å forstå det heller.

 

Å oppnå fred på jorden under denne verdens ledelse har aldri vært meningen, men å redde de som følger Jesus fra denne verden, slik at de unngår å gå fortapt med denne verden.

Som for øvrig bare har noen få år igjen. Jeg vil tro ca 3-4 år.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Man har de som lever i en drømmeverden, og som ikke vil se grusomhetene her på jorden, også har man de som lever i virkeligheten og ser alle grusomhetene.

 

Hvilken gruppe er mest rasjonell?

 

Jeg ser også grusomhetene og urettferdighetene som begås over hele verden, og også i Norge, 24 timer i døgnet hele året.

Og det gjør meg sorgfull, sint og stresset fordi ingen i denne verden gjør noe for å stoppe det. Og jeg blir enda mer stresset og sint fordi folk flest i de fleste tilfeller støtter og forsvarer det som skjer fordi ønsker de ønsker å være politisk korrekt.

Og i mange tilfeller heller ikke forstår hva de gjør fordi de stoler blindt på statlig propagenda, og ikke forstår at politikerne har en agenda hvor vi ikke er inkludert.

 

Politikerne er representanter for de lederne av denne verden som har skapt all nød, ondskap og urett i denne verden, og det er i politikernes egen interesse at det fortsetter slik.

 

Hele det politiske systemet med politiske partier osv er kun et spill for galleriet for å lure folk, slik at de selv kan få drive med sin skjulte agenda i fred.

 

Jeg forstår godt hva du mener.

Men jeg lever ikke i noen fantasiverden, jeg lever dessverre i denne onde verden jeg også.

 

Jeg ser hva som foregår, og har også forsøkt å gjøre mitt for å prøve å lette situasjonen for noen mennesker, samt fortelle folk hva som virkelig foregår i verden.

Men de fleste bare roper "KONSPIRASJONSTEORIER" Og så snur de seg for å sove videre.

 

Du ser alle grusomhetene sier du, men hva så ?

Hverken du eller jeg kan gjøre noe med det, og politikerne og denne verdens "ledere" vil ikke, for det er de som har forårsaket alle grusomhetene fordi det er i deres interesse at det er slik, og fordi de har en skjult agenda og en plan bak det hele.

 

Å tro at de samme politikerne og lederne som har skapt disse grusomhetene skal løfte en finger for å stoppe det, er dødfødt.

 

Gud visste hvordan det ville gå, og derfor lot Han menneskene få en tid forå erfare selv hvordan det vil gå når menneskene skal styre seg selv.

Denne verdens politikere og ledere har ikke bare skapt disse grusomhetene, som blir bare verre. Men de er også i ferd med å ødelegge selve planeten.

Store deler av Stillehavet er dødt og tomt for liv pga utslipp fra Fukushima, og dyr og mennesker blir syke pga radioaktivitet også i USA.

Mexico gulfen er ødelagt pga oljeutslipp, og mesteparte av liv i gulfen er dødt eller døende, og mennesker dør også pga virkningene av kjemikaliene som ble sluppet fra fly for å få oljen til å synke.

Ellers har vi fisker, bier, sjødyr, fugler osv som dør i milliontall hver eneste måned pga div, kjemisk og elektronisk forurensing som slippes ut med vitende og vilje.

Og GMO ødelegger jordsmonnet og plantelivet, dette blir også gjort bevisst for å tjene penger, og for å ødelegge oss som spiser denne genmodifiserte maten. osv osv.

 

Gud visste som sagt hvordan det ville gå, men likevel lot Han menneskene prøve slik at de selv skulle få erfare dette.

Gud sendte så sin sønn Jesus Kristus, slik at alle de som angrer og deretter omvender seg og følger Jesus, kan finne veien tilbake til Ham, og bli reddet fra å gå fortapt med denne verden.

Jesus ER denne veien.

 

Denne verdens ledere og politikere er mao i ferd med å ødelegge oss alle inkl denne planeten pga sin grådighet. Det vil ende med at de ødelegger både seg selv og planeten.

 

Poenget med hele Guds plan er at Jesus vil komme tilbake for å stoppe galskapen. Og de av oss som tror og som følger Jesus, Dvs Hans budskap, vil bli reddet.

 

Og Jesu budskap handler om kjærlighet, og Hans bud er dette som igjen er summen av loven og de ti bud fra GT:

 

“‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind.’ 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself.’[ 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

 

Men i denne verden ler folk flest av dette, og kjærlighet er forbudt. Gud og kristendom blir også fjernet og forsøkt bekjempet.

 

Og bare det å nevne Gud eller kristendom blir sett på som en fornærmelse og forbundet med straff mange steder i USA.

 

Det kommer inn under den nye betegnelsen "hate crime" som også nå begynner å gjøre sitt inntog i Norge.

Lenke til kommentar

Nei, du lever ikke i den virkelige verden da du tror det er Guds vilje siden han tross alt ga oss fri vilje.

 

Innse at mennesket er helt uavhengig av Gud, Allah Odin eller Tor, mennesket gjør onde ting siden det ligger i deres natur og er en del av evolusjonen.

Dyr har ikke ondskap, men så er de ikke så utviklet som oss heller.

Lenke til kommentar

Nei, du lever ikke i den virkelige verden da du tror det er Guds vilje siden han tross alt ga oss fri vilje.

 

Innse at mennesket er helt uavhengig av Gud, Allah Odin eller Tor, mennesket gjør onde ting siden det ligger i deres natur og er en del av evolusjonen.

Dyr har ikke ondskap, men så er de ikke så utviklet som oss heller.

 

Jeg vet vel selv hvor jeg lever. Og det er dessverre i "den virkelige verden" som du kaller det.

 

Evolusjonslæren er bare tull, og en del av den politiske agendaen som jeg snakket om i mitt forrige innlegg. hensikten med evlusjonslæren er kun å villede folk flest.

Alle, og det er mange, arkeologiske utgavninger ol som motbeviser denne læren er blitt systematisk skjult for folk flest i flere tiår.

 

Gud skapte alt, og alt var perfekt.

 

Ingen død, ingen dyr og mennesker som drepte hverandre, perfekt klima osv.

 

Men hele skaperverket ble korrumpert ved satans og senere menneskets fall. Guds plan er å gjenopprette alt i sin perfekte stand, men først må satan og de menneskene som følger satan få lov til å løpe linen ut og ødelegge seg selv.

 

Menneskets natur er ikke opprinnelig ond, men under satans innflytelse og borte fra Gud, så skaper noen mennesker sin egen onde natur. Mao de tar til seg satans natur og gjør den til sin egen.

 

De som er ærlig og åpent ser på historien så er det heller ikke slik at ondskap og barbari har utviklet seg mot det bedre og er i ferd med å forsvinne.

De som ser på historien med åpent sinn vil tvert imot se at først var ondskap og barbari stort i verden, men så forsvant det gradvis da kristendommen gjorde sitt inntog.

Men nå når kristendommen blir forkastet av de fleste og prøvd bekjempet på alle mulige måter,så har det skjedd en eksplosiv økning når det gjelder ondskap i hele verden. Slik at det i dag på mange måter er verre enn det var før.

 

Så det er mao ingen "evolusjon" Den utvikling som har foregått er heller at det er blitt verre. Og det vil bli enda verre før Jesus kommer tilbake.

For denne verdens politikere og ledere vil drive det til det punkt der de er nær ved å utrydde alt liv på planeten, inkl. seg selv.

Vi er allerede kommet langt på denne veien mot utryddelsen av alt liv.

 

Du kan rase mot Gud så mye du vil. Men faktum er at vi alle er avhengig av Gud for å leve.

 

Bak muslimenes avgud allah, så finner du satan, som trekker i trådene slik at muslimene spreller.

Og som det står i Bibelen så raser satan fordi han vet han har liten tid igjen, og dette kan vi se bla på ISILS og andre muslimske gruppers herjinger i Midtøsten, Afrika,Asia og nå til dels også i flere land i Europa.

 

Men det er ikke bare muslimer som er satans disipler.

Jeg bare nevnte det siden du nevnte avguden allah, for avguden allah må ikke forveksles med den virkelige Gud.

 

Allah er den gamle måneguden fra midtøsten som var en av arabernes over 350 guder for islam. allah var favorittguden til muhammeds stamme, derfor ville muhammed at allah skule være den største og eneste guden.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid lurt på hva "fri vilje" betyr innen religion. Hva ligger i dette begrepet?

 

 

Jeg liker hvordan Baltazar gir oss mennesker skylden for kreft.

 

Jeg har ikke gitt "oss mennesker" skylden for kreft.

Men siden du sier det så er absolutt alle former for kreft påført oss av verdens politikere og myndigheter, samt store bedrifter som ledes av grådige mennesker som kun ønsker å tjene mest mulig penger.

 

Kreft kommer av kjemisk og annen forurensing som slippes ut i luften vi puster i, vannet vi drikker og maten vi spiser som blir bearbeidet med giftige kjemikalier fordi bedriftene vil tjene mest mulig penger.

 

Og politikerne og myndighetene godkjenner det, for de vil også tjene penger i form av mest mulig skatt.

 

Det du sier der er så utrolig feil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang. Beklager å si det, men der har du skrevet utrolig mye tull.

Dumt å bare kaste ut slike meninger når du tydeligvis ikke har noen grunn til å påstå noe som helst. Ja, kjemisk forurensing pågår og man kan få i seg stoffer som er kreftfremkallende, men å si at det ene og alene er menneskapt er å gå altfor langt.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid lurt på hva "fri vilje" betyr innen religion. Hva ligger i dette begrepet?

Har ikke peiling (er itte religiøs). Men tipper ikke du får et spesielt konkret svar, men heller noe vagt vissvass. Hvorfor? Vel, fordi det er lett å demonstrere at våre handlinger og valg ikke er upåvirket av ting vi ikke har kontroll over. Da har man allerede redusert "fri" vilje.

Lenke til kommentar

 

Nei, du lever ikke i den virkelige verden da du tror det er Guds vilje siden han tross alt ga oss fri vilje.

 

Innse at mennesket er helt uavhengig av Gud, Allah Odin eller Tor, mennesket gjør onde ting siden det ligger i deres natur og er en del av evolusjonen.

Dyr har ikke ondskap, men så er de ikke så utviklet som oss heller.

 

Jeg vet vel selv hvor jeg lever. Og det er dessverre i "den virkelige verden" som du kaller det.

 

Evolusjonslæren er bare tull, og en del av den politiske agendaen som jeg snakket om i mitt forrige innlegg. hensikten med evlusjonslæren er kun å villede folk flest.

Alle, og det er mange, arkeologiske utgavninger ol som motbeviser denne læren er blitt systematisk skjult for folk flest i flere tiår.

 

Gud skapte alt, og alt var perfekt.

 

De som er ærlig og åpent ser på historien så er det heller ikke slik at ondskap og barbari har utviklet seg mot det bedre og er i ferd med å forsvinne.

De som ser på historien med åpent sinn vil tvert imot se at først var ondskap og barbari stort i verden, men så forsvant det gradvis da kristendommen gjorde sitt inntog.

Men nå når kristendommen blir forkastet av de fleste og prøvd bekjempet på alle mulige måter,så har det skjedd en eksplosiv økning når det gjelder ondskap i hele verden. Slik at det i dag på mange måter er verre enn det var før.

 

Du kan rase mot Gud så mye du vil. Men faktum er at vi alle er avhengig av Gud for å leve.

 

Hvordan kan du påstå at evolusjonslæren er tull mens det du leser om i en bok er sant? Når evolusjonslæren er fakta, og det eneste som kan forklare hvordan verden ser ut idag (i motsetning til en viss liten bok). Kan du vise til hvilke arkeologiske utgravninger osv. som motbeviser evolusjon?

 

Og når forsvant ondskapen med kristendommens inntog? Hva snakker du om her?

Endret av T.A298
Lenke til kommentar

Jeg har alltid lurt på hva "fri vilje" betyr innen religion. Hva ligger i dette begrepet?

 

 

Jeg liker hvordan Baltazar gir oss mennesker skylden for kreft.

 

Jeg har ikke gitt "oss mennesker" skylden for kreft.

Men siden du sier det så er absolutt alle former for kreft påført oss av verdens politikere og myndigheter, samt store bedrifter som ledes av grådige mennesker som kun ønsker å tjene mest mulig penger.

 

Kreft kommer av kjemisk og annen forurensing som slippes ut i luften vi puster i, vannet vi drikker og maten vi spiser som blir bearbeidet med giftige kjemikalier fordi bedriftene vil tjene mest mulig penger.

 

Og politikerne og myndighetene godkjenner det, for de vil også tjene penger i form av mest mulig skatt.

 

Det du sier der er så utrolig feil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang. Beklager å si det, men der har du skrevet utrolig mye tull.

Dumt å bare kaste ut slike meninger når du tydeligvis ikke har noen grunn til å påstå noe som helst. Ja, kjemisk forurensing pågår og man kan få i seg stoffer som er kreftfremkallende, men å si at det ene og alene er menneskapt er å gå altfor langt.

 

Hvilket grunnlag er det du har som gjør at du kan si at alt jeg sier er feil ?

 

Og hvordan mener du at du er i en posisjon til å si med sikkerhet at jeg ikke vet noe om dette eller at jeg ikke har noen grunn til å si noe slikt ?

 

Du bør for øvrig ikke kalle det menneskeskapt, for det skaper det inntrykket at folk selv er skyld i det. Og det var jo ikke det jeg sa heller, men jeg sa at denne verdens politikere og ledere er skyld i dette, og det står jeg ved, uansett hva du måtte påstå, for det er sannheten.

 

Folk flest vet ikke at luften de puster i er til de grader forurenset og forgiftet.

De vet ikke at vannet de drikker inneholder massevis av farlige stoffer og kjemikalier, og de vet ikke at maten de spiser også for en stor del inneholder farlige stoffer og kjemikalier som kan føre til kreft og andre sykdommer.

Lenke til kommentar

 

Jeg har alltid lurt på hva "fri vilje" betyr innen religion. Hva ligger i dette begrepet?

 

 

Jeg liker hvordan Baltazar gir oss mennesker skylden for kreft.

 

Jeg har ikke gitt "oss mennesker" skylden for kreft.

Men siden du sier det så er absolutt alle former for kreft påført oss av verdens politikere og myndigheter, samt store bedrifter som ledes av grådige mennesker som kun ønsker å tjene mest mulig penger.

 

Kreft kommer av kjemisk og annen forurensing som slippes ut i luften vi puster i, vannet vi drikker og maten vi spiser som blir bearbeidet med giftige kjemikalier fordi bedriftene vil tjene mest mulig penger.

 

Og politikerne og myndighetene godkjenner det, for de vil også tjene penger i form av mest mulig skatt.

 

Det du sier der er så utrolig feil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang. Beklager å si det, men der har du skrevet utrolig mye tull.

Dumt å bare kaste ut slike meninger når du tydeligvis ikke har noen grunn til å påstå noe som helst. Ja, kjemisk forurensing pågår og man kan få i seg stoffer som er kreftfremkallende, men å si at det ene og alene er menneskapt er å gå altfor langt.

 

Hvilket grunnlag er det du har som gjør at du kan si at alt jeg sier er feil ?

 

Og hvordan mener du at du er i en posisjon til å si med sikkerhet at jeg ikke vet noe om dette eller at jeg ikke har noen grunn til å si noe slikt ?

 

Du bør for øvrig ikke kalle det menneskeskapt, for det skaper det inntrykket at folk selv er skyld i det. Og det var jo ikke det jeg sa heller, men jeg sa at denne verdens politikere og ledere er skyld i dette, og det står jeg ved, uansett hva du måtte påstå, for det er sannheten.

 

Folk flest vet ikke at luften de puster i er til de grader forurenset og forgiftet.

De vet ikke at vannet de drikker inneholder massevis av farlige stoffer og kjemikalier, og de vet ikke at maten de spiser også for en stor del inneholder farlige stoffer og kjemikalier som kan føre til kreft og andre sykdommer.

 

Kreft har vært en del studiet mitt. Mekanismene bak, hva som må ligge tilrette osv, evt. hva som kan utløse cancer. Hvis du mener du har viten nok til å diskutere dette kan vi mer enn gjerne gjøre dette. Og jeg vil tørre å påstå at dersom du er en oppegående person så er du klar over at luften du puster inn ikke er 100% ren.

 

Og siden du virker så selvsikker på alt, kan du forklare hvorfor det finnes f.eks. bakgrunnsstråling? Hva med radonstråling? Det er ikke menneskeskapt, så hvordan kan du påstå at ALLE former for kreft er menneskeskapt?

 

Hva med at du svarer på det jeg spør om, og ikke svarer med et nytt spørsmål? For diskusjonens skyld, forklar meg hvordan du kan påstå det jeg satte spørsmålstegn ved i mitt forrige innlegg.

Endret av T.A298
Lenke til kommentar

 

 

Nei, du lever ikke i den virkelige verden da du tror det er Guds vilje siden han tross alt ga oss fri vilje.

 

Innse at mennesket er helt uavhengig av Gud, Allah Odin eller Tor, mennesket gjør onde ting siden det ligger i deres natur og er en del av evolusjonen.

Dyr har ikke ondskap, men så er de ikke så utviklet som oss heller.

 

Jeg vet vel selv hvor jeg lever. Og det er dessverre i "den virkelige verden" som du kaller det.

 

Evolusjonslæren er bare tull, og en del av den politiske agendaen som jeg snakket om i mitt forrige innlegg. hensikten med evlusjonslæren er kun å villede folk flest.

Alle, og det er mange, arkeologiske utgavninger ol som motbeviser denne læren er blitt systematisk skjult for folk flest i flere tiår.

 

Gud skapte alt, og alt var perfekt.

 

De som er ærlig og åpent ser på historien så er det heller ikke slik at ondskap og barbari har utviklet seg mot det bedre og er i ferd med å forsvinne.

De som ser på historien med åpent sinn vil tvert imot se at først var ondskap og barbari stort i verden, men så forsvant det gradvis da kristendommen gjorde sitt inntog.

Men nå når kristendommen blir forkastet av de fleste og prøvd bekjempet på alle mulige måter,så har det skjedd en eksplosiv økning når det gjelder ondskap i hele verden. Slik at det i dag på mange måter er verre enn det var før.

 

Du kan rase mot Gud så mye du vil. Men faktum er at vi alle er avhengig av Gud for å leve.

 

Hvordan kan du påstå at evolusjonslæren er tull mens det du leser om i en bok er sant? Når evolusjonslæren er fakta, og det eneste som kan forklare hvordan verden ser ut idag (i motsetning til en viss liten bok). Kan du vise til hvilke arkeologiske utgravninger osv. som motbeviser evolusjon?

 

Og når forsvant ondskapen med kristendommens inntog? Hva snakker du om her?

 

 

Evolusjonslæren er ikke fakta.

 

Men de fleste lærer dette på skolen, og så får de se noen "beviser" som er fikset for å støtte denne agendaen. Og de blir fortalt at slik er det, og dermed så tror de det,

 

Folk søker ikke selv, de observerer ingenting, og de prøver ikke å undersøke selv om dette er riktig.

 

Folk flest bare aksepterer det skolen, politikere og media forteller dem. Og dette fører til at politikerne kan lure dem trill rundt, og fortsette å jobbe for å fremme sin egen agenda.

 

Om du tenker bare litt, og bruker bare en liten smule logikk, så forstår du fort at evolusjonslæren er noe vås, og ganske enkelt umulig.

 

 

Jeg sa for øvrig ikke at ondskapen forsvant med kristendommens inntog. Jeg sa den forsvant gradvis.

Men jeg uttrykte meg nok litt uklart fordi jeg mente den forsvant gradvis i den betydning at det gradvis ble bedre.

 

Men nå går det som sagt motsatt vei, og det har vært slik en stund nå.

Lenke til kommentar

Evolusjonslæren er ikke fakta.

 

Men de fleste lærer dette på skolen, og så får de se noen "beviser" som er fikset for å støtte denne agendaen. Og de blir fortalt at slik er det, og dermed så tror de det,

 

Folk søker ikke selv, de observerer ingenting, og de prøver ikke å undersøke selv om dette er riktig.

 

Folk flest bare aksepterer det skolen, politikere og media forteller dem. Og dette fører til at politikerne kan lure dem trill rundt, og fortsette å jobbe for å fremme sin egen agenda.

 

Om du tenker bare litt, og bruker bare en liten smule logikk, så forstår du fort at evolusjonslæren er noe vås, og ganske enkelt umulig.

 

 

Jeg sa for øvrig ikke at ondskapen forsvant med kristendommens inntog. Jeg sa den forsvant gradvis.

Men jeg uttrykte meg nok litt uklart fordi jeg mente den forsvant gradvis i den betydning at det gradvis ble bedre.

 

Men nå går det som sagt motsatt vei, og det har vært slik en stund nå.

 

Kan du bevise at det ikke er fakta? Hva er, for å bruke dine ord, "en smule logikk"? FORKLAR gjerne hvorfor evolusjon er tull.

 

Og å si at noe forsvinner helt eller gradvis forsvinner peker mot det samme; at kristendommen på en eller annen måte førte til mindre ondskap. Jeg tror vi alle kan være enige om at religion har påført ganske mange mennesker smerte også.

Endret av T.A298
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...