Gå til innhold

Hvorfor stopper ikke Gud ondskap? En uhøytidelig poll.


Hvorfor hindrer ikke Gud ondskap  

78 stemmer

  1. 1. Hvorfor hindrer ikke Gud ondskap

    • Han kan ikke
      2
    • Han vil ikke
      9
    • Han er skyld i ondskapen
      1
    • Han finnes ikke
      66


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg har alltid lurt på hva "fri vilje" betyr innen religion. Hva ligger i dette begrepet?

 

 

Jeg liker hvordan Baltazar gir oss mennesker skylden for kreft.

 

Jeg har ikke gitt "oss mennesker" skylden for kreft.

Men siden du sier det så er absolutt alle former for kreft påført oss av verdens politikere og myndigheter, samt store bedrifter som ledes av grådige mennesker som kun ønsker å tjene mest mulig penger.

 

Kreft kommer av kjemisk og annen forurensing som slippes ut i luften vi puster i, vannet vi drikker og maten vi spiser som blir bearbeidet med giftige kjemikalier fordi bedriftene vil tjene mest mulig penger.

 

Og politikerne og myndighetene godkjenner det, for de vil også tjene penger i form av mest mulig skatt.

 

Det du sier der er så utrolig feil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang. Beklager å si det, men der har du skrevet utrolig mye tull.

Dumt å bare kaste ut slike meninger når du tydeligvis ikke har noen grunn til å påstå noe som helst. Ja, kjemisk forurensing pågår og man kan få i seg stoffer som er kreftfremkallende, men å si at det ene og alene er menneskapt er å gå altfor langt.

 

Hvilket grunnlag er det du har som gjør at du kan si at alt jeg sier er feil ?

 

Og hvordan mener du at du er i en posisjon til å si med sikkerhet at jeg ikke vet noe om dette eller at jeg ikke har noen grunn til å si noe slikt ?

 

Du bør for øvrig ikke kalle det menneskeskapt, for det skaper det inntrykket at folk selv er skyld i det. Og det var jo ikke det jeg sa heller, men jeg sa at denne verdens politikere og ledere er skyld i dette, og det står jeg ved, uansett hva du måtte påstå, for det er sannheten.

 

Folk flest vet ikke at luften de puster i er til de grader forurenset og forgiftet.

De vet ikke at vannet de drikker inneholder massevis av farlige stoffer og kjemikalier, og de vet ikke at maten de spiser også for en stor del inneholder farlige stoffer og kjemikalier som kan føre til kreft og andre sykdommer.

 

Kreft har vært en del studiet mitt. Mekanismene bak, hva som må ligge tilrette osv, evt. hva som kan utløse cancer. Hvis du mener du har viten nok til å diskutere dette kan vi mer enn gjerne gjøre dette. Og jeg vil tørre å påstå at dersom du er en oppegående person så er du klar over at luften du puster inn ikke er 100% ren.

 

Og siden du virker så selvsikker på alt, kan du forklare hvorfor det finnes f.eks. bakgrunnsstråling? Hva med radonstråling? Det er ikke menneskeskapt, så hvordan kan du påstå at ALLE former for kreft er menneskeskapt?

 

Hva med at du svarer på det jeg spør om, og ikke svarer med et nytt spørsmål? For diskusjonens skyld, forklar meg hvordan du kan påstå det jeg satte spørsmålstegn ved i mitt forrige innlegg.

 

Jeg vet ikke hva du har lært om kreft, men det jeg kan si er at om du har lært dette skoleverket så er det høyst sannsynlig feil, fordi alt er opplagt for å fremme den gjeldende politiske agenda.

 

Og behandling som kan helbrede folk for kreft uten bivirkninger, blir skjult fordi de store medisinselskapene vil tjene penger på cellegift og tradisjonelle medisiiner som forgifter folk.

 

Og legene blir opplært til å bruke og promotere slik behandling, og de lærer heller ikke om de virkelige årsakene til kreft.

 

Jeg tok nok litt for hardt i når jeg sa alle former for kreft, for vi bla har jo hudkreft som kan oppstå av for mye soling, eller for mange og lange opphold i solen uten beskyttelse.

 

Men når det er sagt så vet vi jo ikke om radonstråling virkelig fører til kreft, og vi vet vel heller ikke egentlig hvor mye av den naturlige bakgrunnsstrålingen som virkelig er naturlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du bevise at det ikke er fakta? Hva er, for å bruke dine ord, "en smule logikk"? FORKLAR gjerne hvorfor evolusjon er tull.

 

Og å si at noe forsvinner helt eller gradvis forsvinner peker mot det samme; at kristendommen på en eller annen måte førte til mindre ondskap. Jeg tror vi alle kan være enige om at religion har påført ganske mange mennesker smerte også.

Du forventer en rasjonell diskusjon med Baltazar. Det kommer ikke til å skje. Bare sånn at du er advart...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Evolusjonslæren er ikke fakta.

 

Men de fleste lærer dette på skolen, og så får de se noen "beviser" som er fikset for å støtte denne agendaen. Og de blir fortalt at slik er det, og dermed så tror de det,

 

Folk søker ikke selv, de observerer ingenting, og de prøver ikke å undersøke selv om dette er riktig.

 

Folk flest bare aksepterer det skolen, politikere og media forteller dem. Og dette fører til at politikerne kan lure dem trill rundt, og fortsette å jobbe for å fremme sin egen agenda.

 

Om du tenker bare litt, og bruker bare en liten smule logikk, så forstår du fort at evolusjonslæren er noe vås, og ganske enkelt umulig.

 

 

Jeg sa for øvrig ikke at ondskapen forsvant med kristendommens inntog. Jeg sa den forsvant gradvis.

Men jeg uttrykte meg nok litt uklart fordi jeg mente den forsvant gradvis i den betydning at det gradvis ble bedre.

 

Men nå går det som sagt motsatt vei, og det har vært slik en stund nå.

 

Kan du bevise at det ikke er fakta? Hva er, for å bruke dine ord, "en smule logikk"? FORKLAR gjerne hvorfor evolusjon er tull.

 

Det kan jeg, og jeg har også lagt ut slike beviser flere ganger, samt argumentert for dette.

 

Men det eneste jeg har klart å bevise er at det er dødfødt å prøve å bevise noe som helst for folk som i utgangspunktet har bestemt seg, og derfor ikke vil bry hverken argumenter eller beviser.

 

Dette er heller ikke noen tråd om evolusjon, så derfor vil jeg uansett ikke legge frem noe som helst i denne tråden.

Lenke til kommentar
Vel, det fungerer jo, det er bare du som ikke forstår det fordi du er på den siden som har valgt å følge satan.

 

Men takket være Guds plan, så har du ennå mulighet til å omvende deg og følge Jesus.

 

Du mener jeg har valgt å følge Satan? :D Vel...isåfall tar du grundig feil. Jeg har såpass vett oppi skallen at jeg har valgt å ikke følge noen fantasifigurer i håp om et bedre liv. ;) Og jeg har heller ikke tenkt å omvende meg til å følge en fantasifigur.

Den dagen jeg får et virkelig bevis.....et bevis som duger for MEG (ikke deg eller andre) skal jeg omvende meg. Det holder ikke med en bok som de har valgt å kalle bibelen, eller små positive ting i hverdagen som noen påstår at gud står bak. Da må denne guden stå RETT foran meg...selv om jeg ikke tror eller henvender meg til denne figuren....og bevise sin eksistens. Tydelig og klart. Han trenger ikke bevise noe, sier mange. Helt i orden, men da kan det for pokker ikke forventes å tro dette heller. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folk flest vet ikke at luften de puster i er til de grader forurenset og forgiftet.

De vet ikke at vannet de drikker inneholder massevis av farlige stoffer og kjemikalier, og de vet ikke at maten de spiser også for en stor del inneholder farlige stoffer og kjemikalier som kan føre til kreft og andre sykdommer.

 

Selvfølgelig vet de fleste det. Hvor dum tror du folk er?

Lenke til kommentar

Og behandling som kan helbrede folk for kreft uten bivirkninger, blir skjult fordi de store medisinselskapene vil tjene penger på cellegift og tradisjonelle medisiiner som forgifter folk.

 

Og legene blir opplært til å bruke og promotere slik behandling, og de lærer heller ikke om de virkelige årsakene til kreft.

Seriøst....du MENER ikke dette?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du har lært om kreft, men det jeg kan si er at om du har lært dette skoleverket så er det høyst sannsynlig feil, fordi alt er opplagt for å fremme den gjeldende politiske agenda.

 

Og behandling som kan helbrede folk for kreft uten bivirkninger, blir skjult fordi de store medisinselskapene vil tjene penger på cellegift og tradisjonelle medisiiner som forgifter folk.

 

Og legene blir opplært til å bruke og promotere slik behandling, og de lærer heller ikke om de virkelige årsakene til kreft.

 

Jeg tok nok litt for hardt i når jeg sa alle former for kreft, for vi bla har jo hudkreft som kan oppstå av for mye soling, eller for mange og lange opphold i solen uten beskyttelse.

 

Men når det er sagt så vet vi jo ikke om radonstråling virkelig fører til kreft, og vi vet vel heller ikke egentlig hvor mye av den naturlige bakgrunnsstrålingen som virkelig er naturlig.

 

Vet du hva, det synes jeg er utrolig misvisende og frekt sagt.

 

Å si noe så dumt er rett og slett frekt i mine øyne. Tenk på alle de legene som kjemper mot kreft hver eneste dag og som ser død rundt seg så mye oftere enn det de vil. Men de kjemper. Du derimot sitter her og kritiserer dem og sier at de mottar opplæring som egentlig ikke er optimal? Vet du i det hele tatt hva de gjør? Men, er vel kun min mening. Og hva vet du om kreft om jeg tør spørre?

Spesifikt, hva er årsakene bak? Hvis du har svaret kan du jo bare poste de her, så kan vi bli enige om at jeg tar feil og du har rett?

 

begynner å bli veldig off-topic her, men vil virkelig vite. Og til din viten; RADONSTRÅLING KAN FØRE TIL KREFT. DET ER BEVIST. Hva er det du ikke forstår?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan du bevise at det ikke er fakta? Hva er, for å bruke dine ord, "en smule logikk"? FORKLAR gjerne hvorfor evolusjon er tull.

 

Og å si at noe forsvinner helt eller gradvis forsvinner peker mot det samme; at kristendommen på en eller annen måte førte til mindre ondskap. Jeg tror vi alle kan være enige om at religion har påført ganske mange mennesker smerte også.

Du forventer en rasjonell diskusjon med Baltazar. Det kommer ikke til å skje. Bare sånn at du er advart...

 

Nei, har innsett det nå... Wow. Visste ikke helt hva jeg ble med på her tror jeg.

Lenke til kommentar

 

Vel, det fungerer jo, det er bare du som ikke forstår det fordi du er på den siden som har valgt å følge satan.

 

Men takket være Guds plan, så har du ennå mulighet til å omvende deg og følge Jesus.

 

Du mener jeg har valgt å følge Satan? :D Vel...isåfall tar du grundig feil. Jeg har såpass vett oppi skallen at jeg har valgt å ikke følge noen fantasifigurer i håp om et bedre liv. ;) Og jeg har heller ikke tenkt å omvende meg til å følge en fantasifigur.

Den dagen jeg får et virkelig bevis.....et bevis som duger for MEG (ikke deg eller andre) skal jeg omvende meg. Det holder ikke med en bok som de har valgt å kalle bibelen, eller små positive ting i hverdagen som noen påstår at gud står bak. Da må denne guden stå RETT foran meg...selv om jeg ikke tror eller henvender meg til denne figuren....og bevise sin eksistens. Tydelig og klart. Han trenger ikke bevise noe, sier mange. Helt i orden, men da kan det for pokker ikke forventes å tro dette heller. ;)

 

 

Du tror at du ikke har valg å følge satan, men i virkeligheten så gjør du det likevel.

 

For satan har klart å lure folk til å tro at han ikke eksisterer, nettop for at folk skal følge ham uten at de vet det selv.

 

Og når Gud står rett foran deg så er det nok en stor mulighet for at det er for sent for deg å snu.

Lenke til kommentar

 

Folk flest vet ikke at luften de puster i er til de grader forurenset og forgiftet.

De vet ikke at vannet de drikker inneholder massevis av farlige stoffer og kjemikalier, og de vet ikke at maten de spiser også for en stor del inneholder farlige stoffer og kjemikalier som kan føre til kreft og andre sykdommer.

 

Selvfølgelig vet de fleste det. Hvor dum tror du folk er?

 

 

Nei, de fleste vet ikke det.

 

Mange vet nok om at luft, mat og vann er forurenset, men ikke hvor mye.

 

Myndighetene forteller folk i mange tilfeller at stoffer ikke er farlige, selv om de er det, I andre tilfeller så skjuler de ting for folk, og sier ikke hva som slippes ut i luften og i vannet.

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig vet de fleste det. Hvor dum tror du folk er?

Vel, han antar nok at de er dummere enn det han er, og siden han ikke akkurat er den skarpeste kniven i skuffen gir det mening for han å anse folk flest som... mindre intelligente.

 

,Jeg antar ikke at folk er dumme.

 

Men folk flest er lurt av myndighetene i Norge og de som står over dem, slik jeg også en gang var.

 

Folk blir mao lurt, ganske enkelt fordi de stoler på politikere, myndigheter og ofisiell media som gir dem feil informasjon.

De gir folket kun den informasjonen som de selv vil at folket skal ha, og derfor blir folk flest manipulert bla gjennom media til å tro og mene det politikerne og myndighetene vil de skal tro og mene.

Lenke til kommentar

 

Vet du hva, det synes jeg er utrolig misvisende og frekt sagt.

Jeg vet ikke hva du har lært om kreft, men det jeg kan si er at om du har lært dette skoleverket så er det høyst sannsynlig feil, fordi alt er opplagt for å fremme den gjeldende politiske agenda.

 

Og behandling som kan helbrede folk for kreft uten bivirkninger, blir skjult fordi de store medisinselskapene vil tjene penger på cellegift og tradisjonelle medisiiner som forgifter folk.

 

Og legene blir opplært til å bruke og promotere slik behandling, og de lærer heller ikke om de virkelige årsakene til kreft.

 

Jeg tok nok litt for hardt i når jeg sa alle former for kreft, for vi bla har jo hudkreft som kan oppstå av for mye soling, eller for mange og lange opphold i solen uten beskyttelse.

 

Men når det er sagt så vet vi jo ikke om radonstråling virkelig fører til kreft, og vi vet vel heller ikke egentlig hvor mye av den naturlige bakgrunnsstrålingen som virkelig er naturlig.

 

 

Å si noe så dumt er rett og slett frekt i mine øyne. Tenk på alle de legene som kjemper mot kreft hver eneste dag og som ser død rundt seg så mye oftere enn det de vil. Men de kjemper. Du derimot sitter her og kritiserer dem og sier at de mottar opplæring som egentlig ikke er optimal? Vet du i det hele tatt hva de gjør? Men, er vel kun min mening. Og hva vet du om kreft om jeg tør spørre?

Spesifikt, hva er årsakene bak? Hvis du har svaret kan du jo bare poste de her, så kan vi bli enige om at jeg tar feil og du har rett?

 

begynner å bli veldig off-topic her, men vil virkelig vite. Og til din viten; RADONSTRÅLING KAN FØRE TIL KREFT. DET ER BEVIST. Hva er det du ikke forstår?

 

 

Hva er det som e så frekt og misvisende ved det jeg har sagt ?

 

Jeg vet at de fleste leger ønsker å hjelpe fol. Det er jo derfor de blir leger. Men hvis de får feil kunnskap og opplæring, så hjelper det jo ikke uansett. Jeg beskylder jo ikke leger for å forgifte folk, men det kan bli resultatetom legene ikke får rett informasjon om de produktene de bruker.

 

 

 

Når det gjelder radonstråling, så vet jeg at det påstås å være bevist at den er kreftfremkallende, men jeg stoler ikke på dette. Og dessute så er det jo ikke sikkert at det er kun radon, men radon i kombinasjon med annen stråling, eller andre kjemikalier og stoffer.

 

Det fins også mat og kosttilskudd som motvirker kreft, og det fins mange tilsetningsstoffer i mat som er kreftfremkallende.

 

Om du er interessert i å vite noe mer så får du lage en tråd med det du lurer på, og kanskje du da kan fortelle meg også noe jeg ikke vet.

Lenke til kommentar

 

 

Vet du hva, det synes jeg er utrolig misvisende og frekt sagt.

Jeg vet ikke hva du har lært om kreft, men det jeg kan si er at om du har lært dette skoleverket så er det høyst sannsynlig feil, fordi alt er opplagt for å fremme den gjeldende politiske agenda.

 

Og behandling som kan helbrede folk for kreft uten bivirkninger, blir skjult fordi de store medisinselskapene vil tjene penger på cellegift og tradisjonelle medisiiner som forgifter folk.

 

Og legene blir opplært til å bruke og promotere slik behandling, og de lærer heller ikke om de virkelige årsakene til kreft.

 

Jeg tok nok litt for hardt i når jeg sa alle former for kreft, for vi bla har jo hudkreft som kan oppstå av for mye soling, eller for mange og lange opphold i solen uten beskyttelse.

 

Men når det er sagt så vet vi jo ikke om radonstråling virkelig fører til kreft, og vi vet vel heller ikke egentlig hvor mye av den naturlige bakgrunnsstrålingen som virkelig er naturlig.

 

 

Å si noe så dumt er rett og slett frekt i mine øyne. Tenk på alle de legene som kjemper mot kreft hver eneste dag og som ser død rundt seg så mye oftere enn det de vil. Men de kjemper. Du derimot sitter her og kritiserer dem og sier at de mottar opplæring som egentlig ikke er optimal? Vet du i det hele tatt hva de gjør? Men, er vel kun min mening. Og hva vet du om kreft om jeg tør spørre?

Spesifikt, hva er årsakene bak? Hvis du har svaret kan du jo bare poste de her, så kan vi bli enige om at jeg tar feil og du har rett?

 

begynner å bli veldig off-topic her, men vil virkelig vite. Og til din viten; RADONSTRÅLING KAN FØRE TIL KREFT. DET ER BEVIST. Hva er det du ikke forstår?

 

 

Hva er det som e så frekt og misvisende ved det jeg har sagt ?

 

Jeg vet at de fleste leger ønsker å hjelpe fol. Det er jo derfor de blir leger. Men hvis de får feil kunnskap og opplæring, så hjelper det jo ikke uansett. Jeg beskylder jo ikke leger for å forgifte folk, men det kan bli resultatetom legene ikke får rett informasjon om de produktene de bruker.

 

 

 

Når det gjelder radonstråling, så vet jeg at det påstås å være bevist at den er kreftfremkallende, men jeg stoler ikke på dette. Og dessute så er det jo ikke sikkert at det er kun radon, men radon i kombinasjon med annen stråling, eller andre kjemikalier og stoffer.

 

Det fins også mat og kosttilskudd som motvirker kreft, og det fins mange tilsetningsstoffer i mat som er kreftfremkallende.

 

Om du er interessert i å vite noe mer så får du lage en tråd med det du lurer på, og kanskje du da kan fortelle meg også noe jeg ikke vet.

 

Du skriver følgende: "Og legene blir opplært til å bruke og promotere slik behandling, og de lærer heller ikke om de virkelige årsakene til kreft."

 

Så det forskere har brukt år på å finne ut av betyr ingenting altså? Det er det du sier, for det er den forskningen som er publisert i vitenskapelige tidsskrifter, og som leger tar lærdom av (og baserer sin behandling på). Det finnes mye bra forskning, og du påstår at det er tull? Ser du ikke hvor tullete det er av deg? Siden du vet/påstår at det er tull kan du ikke bare fortelle hva som er årsakene til kreft da?

 

Hva du stoler på og ikke får du velge selv. Jeg synes synd på deg, virkelig. Det er nettopp dette som er så skremmende med religion, man kan ende opp med samme tankegang som deg.

Endret av T.A298
Lenke til kommentar

Wow, plutselg føler jeg det som jeg er i en konspirasjonstråd om myndigheter og chemtrails på himmelen.

 

Man kan si mye rart om engler og demoner, og til og med Gud, eller gudene, men den virkelige grunnen til at han ikke gjør noe med ondskapen er ganske åpenlys for de som lever i den virkelige verden.

Han, eller hun finnes ikke, det er ingen gud som har skapt verken himmel eller jord.

Det er ingen gud som har skapt dyr eller mennesket.

 

Det står derimot i gamle skrifter at gudene "skapte" seg en arbeiderrase eller art siden de ikke gadd å arbeide i gruver og lignende selv, men om det er dette som faktisk skjedde eller om det var flinke science fiction-forfattere på den tiden gjenstår å se.

 

Bibelen er bare en samling historier der mange er basert på disse gamle skriftene.

Lenke til kommentar

Nei, har innsett det nå... Wow. Visste ikke helt hva jeg ble med på her tror jeg.

På den andre siden så er han ganske underholdende.

 

Mer seriøst, så mistenker jeg at han har veldig enkel forståelse av hva kunnskap er. Jeg får inntrykk av at han ser det som ren faktakunnskap, ting man pugger. Men han mangler ideen om at det er en forståelse av sammenhenger inne i bildet. For eksempel så påstår han at leger blir feilinformert om en del ting (e.g. kreft), men skjønner ikke hva slags enorm kognitiv dissonans det vil skape hos legene, som (jeg vil tro?) har en god grunnleggende forståelse av biologi og kjemi.

 

For å ta et eksempel fra mitt fagfelt, matematikken, så kan man lære at det er en regel som sier at chart?cht=tx&chl=x^a \cdot x^b = x^{a+b}. Man kan rangere kunnskapen om denne regelen i noen trinn:

  • Man tenker på det som en vilkårlig regel som sier dette, uten at den nødvendigvis har en begrunnelse.
  • Man kan vise et par konkrete eksempler hvor dette stemmer.
  • Man kan utlede regelen, og sette den i sammenheng med hvordan potenser fungerer.
Baltazar sin idé om kunnskap tipper jeg er i den første kategorien der.

 

Ja... planen min var egentlig bare å kommentere en setning eller to om dette. Det gikk dårlig.

Lenke til kommentar

 

Du tror at du ikke har valg å følge satan, men i virkeligheten så gjør du det likevel.

 

For satan har klart å lure folk til å tro at han ikke eksisterer, nettop for at folk skal følge ham uten at de vet det selv.

 

Og når Gud står rett foran deg så er det nok en stor mulighet for at det er for sent for deg å snu.

Du...jeg er faktisk så oppegående at jeg vet hvem jeg følger og ikke følger. Og jeg følger kun meg selv. Jeg har jo fått min frie vilje. ;)

Man kan jo heller ikke følge noen som "man ikke vet finnes".

Så den guden din er såpass...unnskyld utrykket....jævlig....at han ikke godtar det om han dukker opp før man er omvendt? Litt av en gud. En slik fyr skulle aldri få styre mitt liv...eller...jeg ville aldri fulgt en sånn nisse. Nisse ja....faktisk tror jeg heller på nissen fremfor denne guden din.

 

Nei, de fleste vet ikke det.

 

Mange vet nok om at luft, mat og vann er forurenset, men ikke hvor mye.

 

Myndighetene forteller folk i mange tilfeller at stoffer ikke er farlige, selv om de er det, I andre tilfeller så skjuler de ting for folk, og sier ikke hva som slippes ut i luften og i vannet.

Med slike svar, må jeg bare si at for meg virker du en smule forvirret. Spørs om du ikke trenger hjelp fra han du tror så inderlig på. Tror behovet er stort.

Man vet kanskje ikke hvor mye forurensinger lufta har, men at det er en god del er det vel ingen tvil om. Og ALLE (utenom de helt minste barna) vet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...