Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fått 3 BSOD det siste døgnet, noen som kan analysere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var lydkortdriveren som tullet en del og jeg avinstallerte og lastet ned en ny og installerte den.

 

Har prøvd å fremprovosere BSOD, samt verifier er aktivert til å fremprovosere BSOD. Men ingenting har skjedd nå på ca 1 time.

 

 

Får kjøre i gang BF4 å se og prøve litt.

 

 

99,9% av BSODene forsvant etter en god clean install av Win 7. Så for meg virker det som det var en del software feil. Om det er et virus som nesten tok knekken på PCen eller noe annet, vet jeg ikke. Kunne godt tenkt å vite dette, samme i jobben min det, kjører båt med 180passasjerer, får elektronisk feil en eller annen plass, trikker bytter deler på deler å plutselig så virker det, men han kan ikke si hva som gjor det. Da sier jeg at båten ligger stilt til han kan konstantere hva feilen faktisk var!

 

Men sån er jeg nå bare :p

Lenke til kommentar

For meg virker det rett og slett som dette er noen skader som er på hardwaren, trolig hovedkortet som nå er ustabilt og gir deg tull på alt mulig rart ( har sett på BSOD'ene dine).

 

Det jeg personlig hadde prøvd er å jekke opp volt et lite hakk på de fleste komponentene på hovedkortet og sett om det hjelper , du har dessverre et MSI hovedkort og disse er kjent for å ha svært variabel kvalitet (toppmodellene er som regel gode mens middel og lav er elendige ) , pass på at du har tilstrekkelig med kjøling i kabinettet.

 

At du fikk en BSOD rett etter install av Windows 7 sier jo også at ting ikke fungerer helt optimalt enda.

Lenke til kommentar

Er jo en toppmodell av hovedkort jeg har.

MSI Mpower Max Z87

 

 

Men BSODen kom rett etter jeg hadde installert driverene. Og dette peikte mot Lydkort driveren.

 

Jeg slettet og installerte driveren og har fungert til nå. Fant ny driver her:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

 

Men om hovedkortet er skadet kan godt være, men må nesten få det konstatert, slik at jeg får et nytt, har jo flust av garanti/reklamasjon igjen så :)

 

 

 

 

Men legger ved de 3 minidumpene som jeg fikk etter clean install av win 7 :)

Minidump.rar

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Slike feil med hovedkort som lyd/lan-rom osv er oftest DMI/BIOS feil og kan rettes med sw/fw oppdateringer.

HW feil som forårsaker BSOD kan være minne som fusker , harddrives/SSD kontroller og CPU sleep/Power states (CPU states feilhåndteringer kan og rettes ofte med ny fw BIOS updates).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...