Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere som har vært utro og lever med den hemmeligheten, hvordan gjør dere det?


Anbefalte innlegg

Jeg vet om flere som er gifte og samboere som har vært utro i forskjellige grader/måter. Dvs. Klina med en fremmed eller bekjent på byen/fest eller blitt forelska i en på jobben og har hatt en affære med dem.

 

 

I mine øyne så er utroskap det å holde noe om en annen hemmelig, altså det man har gjort eller føler for en person som man ikke tør å si til sin andre halvdel. Være seg å ha følelser for en annen, kysse noen fremmed eller ei, kline/rote, ligge med noen, ha hemmelig kontakt med noen utenfor forholdet etc.

 

 

Flere har barn også.

 

Jeg med min samboer vet at jeg aldri hadde klart å holde noe som helst hemmelig, jeg elsker den personen for alltid og jeg kommer aldri til å dra eller gjøre det slutt eller ha et hemmelig dobbeltliv som samboeren min ikke vet om.

 

Det hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Derfor lurer jeg på hvordan dere som lever med det klarer å leve med det? Jeg mener dette ikke som et negativt spørsmål så misforstå meg rett, jeg er bare veldig nysgjerrig på hvordan dere lever videre med en slik hemmelighet?

hva sier dere til dere selv for å klare å ha et normalt liv som ikke er tynget ned av dårlig samvittighet?

 

Sover dere godt om natta?

 

Hvor ofte tenker dere på det dere har gjort? Eller kanskje fortsatt gjør?

 

Rettferdiggjør dere dette på en eller annen måte for dere selv?

 

 

Har du lyst til å si det men tør ikke?

 

Klarer du glemme hva du har gjort for så å leve videre uten å tenke på det igjen?

 

føler du at det er vondt å se din andre halvdel i øynene til tider?




Jeg mener dette som sagt IKKE negativt, jeg lurer helt genuint og ærlig på hvordan man lever videre med det, for de jeg vet om de lever fint med det og nevner det aldri til meg om at de har dårlig samvittighet eller noe som helst. Jeg hadde aldri klart leve med meg selv, så det er derfor jeg lurer...

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke vært utro, men samvittighet er relativt lett å bryte ned, spesielt så lenge samvittigheten bare går på noe man føler er galt, men som ikke ser ut til å ha noen negative konsekvenser for noen. Inntil det evt. blir oppdaget, men da angrer man.

 

Jeg har tenkt til å holde meg unna å være utro, men jeg tror jeg kunne levd med det uten problem iallefall i perioder.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt til dama for lenge siden at dersom hun kliner/tafser med en fyr et eller annet sted, så vil ikke jeg vite om det. At hun eventuelt må leve med dårlig samvittighet, gjør meg ingenting, så lenge jeg er lykkelig utvitende.

 

Jeg tror forøvrig ikke dama har vært utro - hun har i alle fall ikke sagt noe til meg... :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Var utro et par ganger mot en kjæreste for mange år siden. Fortalte det aldri og holdt på å bli spist opp av samvittigheten min. Var jævlig en liten stund, og så tenkte jeg ikke spesielt mye over det. Godt sovehjerte har jeg alltid hatt.

 

Hvordan man lever med det: Når man innser hvor mye dritt det vil føre med seg å fortelle det versus at det ikke skjer noe som helst om man holder kjeft om det.

 

Enig med sovehest. Alle kan trå feil og knulle en eller annen i grisefylla type heat of the moment. Hvis det var en lengre affære/et forhold på si, ville jeg nok foretrukket å få vite om det før eller siden.



Anonymous poster hash: 27ae2...16d
Lenke til kommentar

Lykkelig uvitende ja...



Jeg mener at folk som faktisk klarer å være utro har ett annet syn på moral-forpliktelser-selvrespekt og selvfølgelig også respekt for sin partner.

Altså (mangel på).

Og jeg som person vil ikke assosieres, være med eller rundt slike folk:)
Er det noe av alt i hele denne verden jeg forventer av mine nærmeste, så er det lojalitet.
Den typen du for eksempel finner i hunder. Og som tydeligvis mangler hos noen mennesker.

Endret av Lady_A
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og jeg som person vil ikke assosieres, være med eller rundt slike folk:)

 

For noe selvhøytidelig, fordomsfult pisspreik.

 

Var det noe jeg lærte av å være utro, så var det at jeg aldri noensinne i hele mitt liv skulle være det igjen. Dette var for over 10 år siden. Jeg har nå hatt samboer de siste 7 og har ikke hatt noen problemer med å leve etter denne filosofien.

 

Anonymous poster hash: 27ae2...16d

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Første (og hittil eneste) gang jeg var utro så innrømte jeg det ovenfor han jeg var med, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er det dummeste jeg noen gang har gjort. Absolutt ingen av de involverte kom bra ut av at sannheten kom frem.

 

Dersom jeg skulle vært utro en gang i fremtiden så hadde jeg aldri giddet å si noe. Folk tar faktisk ikke skade av det de ikke vet.



Anonymous poster hash: b1548...24c
Lenke til kommentar

Første (og hittil eneste) gang jeg var utro så innrømte jeg det ovenfor han jeg var med, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er det dummeste jeg noen gang har gjort. Absolutt ingen av de involverte kom bra ut av at sannheten kom frem. Dersom jeg skulle vært utro en gang i fremtiden så hadde jeg aldri giddet å si noe. Folk tar faktisk ikke skade av det de ikke vet. Anonymous poster hash: b1548...24c

Skaden skjedde ikke fordi du fortalte om det. Den skjedde fordi du gjorde det.

 

Anonymous poster hash: 28634...762

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Første (og hittil eneste) gang jeg var utro så innrømte jeg det ovenfor han jeg var med, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er det dummeste jeg noen gang har gjort. Absolutt ingen av de involverte kom bra ut av at sannheten kom frem. Dersom jeg skulle vært utro en gang i fremtiden så hadde jeg aldri giddet å si noe. Folk tar faktisk ikke skade av det de ikke vet. Anonymous poster hash: b1548...24c

Skaden skjedde ikke fordi du fortalte om det. Den skjedde fordi du gjorde det.

 

Anonymous poster hash: 28634...762

 

 

Hvis du skal være så tøff og se ned på det han sier kan du ihvertfall poste som ikke-anonym....

Lenke til kommentar

 

Og jeg som person vil ikke assosieres, være med eller rundt slike folk:)

 

For noe selvhøytidelig, fordomsfult pisspreik.

 

Var det noe jeg lærte av å være utro, så var det at jeg aldri noensinne i hele mitt liv skulle være det igjen. Dette var for over 10 år siden. Jeg har nå hatt samboer de siste 7 og har ikke hatt noen problemer med å leve etter denne filosofien.

 

Anonymous poster hash: 27ae2...16d

 

 

Selvhøytidelig?

 

Og det kommer ifra en som har tatt seg til rette og vært utro.

At du har LÆRT av det du gjorde, skulle bare mangle. Men det at DU kaller MEG selvhøytidelig fordi jeg (i motsetning til deg) ikke hadde satt meg selv i en slik idiotisk posisjon til å begynne med, jaaa det blir altfor feigt ;)

 

Og DET er pisspreik det ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvhøytidelig?

 

Og det kommer ifra en som har tatt seg til rette og vært utro.

At du har LÆRT av det du gjorde, skulle bare mangle. Men det at DU kaller MEG selvhøytidelig fordi jeg (i motsetning til deg) ikke hadde satt meg selv i en slik idiotisk posisjon til å begynne med, jaaa det blir altfor feigt ;)

 

Og DET er pisspreik det ;)

 

 

 

 

Jeg kan ikke se hvordan å være utro skal være et tegn på selvhøytidelighet. I så fall har du noen enorme vrangforestillinger for hvorfor det skjer.

 

At du ikke vil være rundt eller assosieres med mennesker som har vært utro er faktisk ganske patetisk, og det er en relativt selhøytidelig ting å si. Det betyr at du setter deg selv høyere enn disse menneskene, og anser de for å være mindreverdige.

 

Anonymous poster hash: 27ae2...16d

Endret av Tvillingsjel
Slettet quote-pyramide
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke se hvordan å være utro skal være et tegn på selvhøytidelighet. I så fall har du noen enorme vrangforestillinger for hvorfor det skjer.

 

At du ikke vil være rundt eller assosieres med mennesker som har vært utro er faktisk ganske patetisk, og det er en relativt selhøytidelig ting å si. Det betyr at du setter deg selv høyere enn disse menneskene, og anser de for å være mindreverdige.

 

Anonymous poster hash: 27ae2...16d

 

Prøver du å mindfucke ?

 

La meg informere deg ganske kjapt om at du aldri kan lykkes med det når det kommer til meg.

Ja, jeg anser meg selv som en "bedre person" ettersom jeg ikke sprer bena for andre når jeg allerede har en kjæreste, enn de som faktisk gjør nettopp dette.

 

Bwahahah, og hvorfor (i følge deg og dine meninger) skulle det være (and I quote) "patetisk" at jeg ikke vil være rundt eller assosieres med mennesker som har vært utro ? Hm ? mr/miss anonym ? ;)

 

Føler du deg truffet, much ?

Isåfall, synd trist leit ;)

Endret av Tvillingsjel
Slettet quote-pyramide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...