Gå til innhold

Dere med NTE Bredbånd/Altibox


Anbefalte innlegg

Kan dere gjøre meg en tjeneste?

 

Jeg opplever noe veldig snodig med 100% pakketap på hopp nr 2 når jeg kjører en traceroute på 213.155.155.233 (Diablo 3 Europe server).

 

Kan noen andre med Altibox kjøre en traceroute til denne serveren?

 

https://eu.battle.net/support/en/article/running-a-pathping-test

 

 

Åpne CMD.exe (administrator)

>

pathping 213.155.155.233 > c:\pathping.txt

 

 

Har dere samme pakketap på hopp nr 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her, tror jeg.

 

attachicon.gifpathping.txt

Samme som meg det ja.

 

Har jeg rett i at din IP er 89.162.40.xxx?

 

Ettersom at IP på hopp nr 2 slutter med 1, vil jeg nesten tro at det er nodestasjonen som pinges, men at den avslår ping requests. Hopp nr 2 er også helt lik min egen IP (på min egen traceroute), bortsett fra det siste tallet.

 

Ser fint ut her (Hadeland energinett/altibox)

Snodig, men jeg ser du har 100% tap på en del andre hopp (5 og 9).

 

 

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har opplevd noe høyere ping på Diablo 3 på kveldstid, samt noen disconnects.

 

På dagtid er det helt fint, men også da har jeg 100% tap på hopp nr 2. Vil egentlig ikke tro at noe er galt. Ringte ISP og de sa at de ikke fant noe feil.

 

pingtest.net viser også 0% packet loss.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Kjørte en tracert gjennom CMD istedet, og her får jeg ingen packetloss på hop 2. Skjønner egentlig ikke forskjellen mellom tracert og pathping.

 

EDIT: Tracert måler visst ikke packetloss, my bad. Men fikk uansett svar på hopp nr 2 ved tracert, så hva det enn er så er det ikke helt dødt.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

tracert måler bare veien fra deg til destinasjonen. Grunnen til at dere ikke får svar fra enkelte hop er fordi de de har et filter som blokker den pakka. Det skyldes igjen en exploit fra tidligere der pakker med samme karakteristikk skapte helvete, og har ikke noe med tracert å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...