Gå til innhold

Samsungs nye VR-briller har allerede fått norsk pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Det er jo mulig å vente litt for å se om det kommer en mellomting mellom Gear VR og Rift? La folk "klage". Du MÅ ikke enten kjøpe Gear VR eller Rift. Det går an å ønske seg noe mer enn Gear VR, men fremdeles ikke ha råd til 20k for Rift eller ønske seg mer enn begge de to klarer gi.

Lenke til kommentar

Nessuno: hva er en skikkelig VR-brille for deg?

  • Er fullverdig standalone brille - denne er bare et tomt skall som man må ha en tablet-telefon til
  • Fornuftig pris - jeg regner med prisen som man må punge ut for en nokså god spillskjerm til å være direkte sammenlignbart, det vil si ca 4-5k NOK. Her koster gadgeten mindre, men det er kun et tomt skall. Totalprisen blir vel rundt 10k eller rett under.
  • Er mulig å bruke til spill/3d film. Det sistnevnte går (kanskje!), spill kan man bare glemme med mindre det er snakk om VR-angry birds e.l.
  • Helst 120fps, denne vil nok klare 60 e.l. Kan gå for mindre enn forventet oppløsning til fordel for dette.
  • Mulighet å bruke som skjerm, det vil si koble til akkurat det man ønsker; MiniDP, HDMI etc. Note har ikke engang HDMI-utgang, men hvis den hadde inngang/utgang i samme port kunne dette fått meg til å kjøpe den ikke med noen store forventninger men bare for moro skyld, men desverre.

 

Kunne kanskje hostet opp flere grunner, men her er alt jeg kommer på for øyeblikket. Hadde samsung vært litt mer kreative ville de bygget i det aller minste en slik brille ved å *kun* bruke skjermen til Note (skjermer koster bare en brøkdel av prisen til en komplett telefon), samt par porter og noe minimalistisk elektronikk bare for å kunne drive skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...