Gå til innhold

Jobbintervju


ltdata

Anbefalte innlegg

Er det ok å fortelle før et jobbintervju at man er nervøs?

Tror dere det vil gi et bra intrykk eller et dårlig?

 

Jeg tenker at det kanskje vil gi et intrykk av at man er interessert i å gjøre et bra intrykk og veldig seriøs hvis man gir utrykk for at man er nervøs.

 

Men på en annen side kanskje de ikke har lyst til å ansette noen "nervøse" folk ;) ?

 

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er lurt å fortelle det på eget initiativ at man er nervøs kommer nok veldig an på, men om intervjueren spør er det kanskje lurt å være ærlig om det. Hvert fall om det er tydelig på deg. De har forståelse for nervøsitet i intervjusammenheng, og det er nok heller normen enn unntaket å være litt nervøs. Om du er nervøs, men viser at du takler det bra, vil det veie positivt for hva intervjueren mener om deg.

 

Hva jobben går ut på har sikkert mye å si også. Man ønsker ikke en selger som bryter ned av nervøsitet under samtale med kunder, for eksempel, mens det samtidig kanskje ikke er så farlig om en webutvikler lider av sosial angst.

Lenke til kommentar

Men, som arbeidsgiveren sikkert vet, er ikke atferden din under intervjuet nødvendigvis representativ for atferden din i jobben. Jeg har til dels vært nervøs under alle jobbintervjuene jeg har vært på. Jeg har aldri vært like nervøs i jobben min som kundebehandler, selv ikke når det har vært en reell fare for å bli utsatt for vold.

 

Det er nok helt tillatt å være nervøs og være åpen om det.

Lenke til kommentar

Men, som arbeidsgiveren sikkert vet, er ikke atferden din under intervjuet nødvendigvis representativ for atferden din i jobben. Jeg har til dels vært nervøs under alle jobbintervjuene jeg har vært på. Jeg har aldri vært like nervøs i jobben min som kundebehandler, selv ikke når det har vært en reell fare for å bli utsatt for vold.

 

Det er nok helt tillatt å være nervøs og være åpen om det.

 

kjenner meg igjen her. Kan være veldig nærvøs på jobbintervju og de første dagene i ny jobb, men så ettehvert går det helt fint og jobben uføres meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...