Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Undres sterkt på om denne er valget for oppgradering av S4, hadde selv håpet for 4GB ram og IP sertifisert, så det var skuffende, og jeg antar å putte custom ROM på Note er bare å glemme? har kjørt custom rom de siste 3-4 årene, og med både S2 og S4 mister man jo alle Samsung "funksjonen" og jeg antar at Note mister det meste som er verdt å bruke S-pennen til ved å kjøre cyanogenmod?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Faen... gikk glipp av Note 4 greia. Fikk med meg siste del av Gear S klokken og hele VR greia.

 

Kommer vel kanskje en link slik at jeg kan se den senere? Ser de nevner en Note Edge! Trodde det var håp og sukkerspinn. Gleder meg til å se launchen senere... :/

 

Fjorårets launch ligger ute, så den kommer sikkert senere.

 

Ellers ble det nå fortalt at den har 3GB RAM, 2.7GHz QC CPU (som betyr SD805), 32 GB internetlagring som kan utvides med +64gb fra microSD kort, og wireless charging support (med separat cover)

 

 

32 GB internetlagring...?

Lenke til kommentar

Ikke spesielt delay engang på min note3. Hjelper nok å skru animasjonene på dobbel fart i settings, samt å fjerne s voice launch ved double press av hjemknappen. Første jeg gjør på en Galaxy...

Samme her :) Godt å høre at det ikke var så mye delay på Note 3. Følte der var litt på S5 når jeg testet den for litt siden, men.

 

 

Samsung har myyye ekstra software som kjører å gjør den litt tregere. Kjører man clean android på en Nexus eller annen telefon med custom rom blir alt smooth.

 

Min 2 år gamle Nexus 4 er enda rask som bare det, men skjerm, batteri, kamera og mulighet for minnekort gjør at denne frister sterkt.

Gir mening.

 

--------------------

 

"Galaxy Note 4 har for eksempel fingeravtrykkleser. Den sitter på samme sted som den gjorde i Galaxy S5, men til forskjell fra «originalen» slipper du å stryke fingeren over sensoren på Galaxy Note 4. Her holder det å legge fingeren nedpå sensoren, akkurat slik man gjør med Apples Touch Id-løsning på iPhone 5S."

 

Fantastisk. Da er jo faktisk fingersensoren plutselig blitt brukelig, i motsetning til på S5 :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Undres sterkt på om denne er valget for oppgradering av S4, hadde selv håpet for 4GB ram og IP sertifisert, så det var skuffende, og jeg antar å putte custom ROM på Note er bare å glemme? har kjørt custom rom de siste 3-4 årene, og med både S2 og S4 mister man jo alle Samsung "funksjonen" og jeg antar at Note mister det meste som er verdt å bruke S-pennen til ved å kjøre cyanogenmod?

Hva skal du med custom rom?

 

Jeg kjører TW på note3 men bytter launcher samt modifiserer tungt via wanam xposed for å få feks call recording, endre på notification bar, fjerne div advarsler ved lavt batteri, økt lyd, osv osv...

 

Ser ikke poenget egentlig. På en lavmodell som lugger med TW ser jeg poenget, men ikke på en note3 og da by extension note 4.

Lenke til kommentar

Samsung telefoner har jo alltid blitt mye bedre med custom rom, bloatware og touchwiz er hovedgrunnen, så har man jo ellers fordeler som backup via Recovery, overclock, "stock" android funksjoner og utseende, daglig updates, månedlig "stabile" updates, er meget som er veldig kjekt med custom ROM.

 

Men jeg har aldri prøvd noen av Note telefonen, godt mulig de faktisk fungerer greit ut av boks. Derfor jeg spør, men om du ikke har prøvd custom Rom på Samsung før så blir det jo vanskelig å gi et godt svar på det, men det virker jo lovende, blir vell mer informasjon løpende dagene og ukene som kommer også regner jeg med.

Lenke til kommentar

Håper det er laser som scanner med "scannelyder" så kommer det opp et rutenett med matchende punkter og et pip når den åpner seg.

 

Var det ikke en fyr som låste opp IPH5S vet å ta sensoren på brystvorten^^

#legit sikkerhet.

 

Sant nok :) Men med fingeravtrykklås så slipper man at unger/venner/kolleger snoker rundt på mobilen din iallefall :)

Lenke til kommentar

Samsung telefoner har jo alltid blitt mye bedre med custom rom, bloatware og touchwiz er hovedgrunnen, så har man jo ellers fordeler som backup via Recovery, overclock, "stock" android funksjoner og utseende, daglig updates, månedlig "stabile" updates, er meget som er veldig kjekt med custom ROM.

 

Men jeg har aldri prøvd noen av Note telefonen, godt mulig de faktisk fungerer greit ut av boks. Derfor jeg spør, men om du ikke har prøvd custom Rom på Samsung før så blir det jo vanskelig å gi et godt svar på det, men det virker jo lovende, blir vell mer informasjon løpende dagene og ukene som kommer også regner jeg med.

Jeg har prøvd custom roms. En god del. Dama har cyanogen på s3en sin siden den er treg med TW.

 

Alt det du nevner over fikses med root og wanam xposed o.l., utenom overklokking. Men overklokking er neppe nødvendig på note4 =p.

 

Som sagt: på en dårlig mobil ser jeg poenget. På en note3 og da også en note4, ser jeg ikke behovet. Den er lynrask, og har alt av funksjoner, du kan fjerne bloat, endre det du ønsker endre utseendemessig, osv, men beholder de fantastiske tingene fra TW, som enhåndsfunksjonen, s-pen funksjonene, osv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ja der ser du. Ikke hørt om. Banzai, og ubekreftet leveringsdato... Men still!

 

Edit: Snakket med utsalgene til telenor og elkjøp på senteret ved meg. Mellom seks og seks fire for telefonen. De forventet den inn siste uken i september.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

Faen... gikk glipp av Note 4 greia. Fikk med meg siste del av Gear S klokken og hele VR greia.

 

Kommer vel kanskje en link slik at jeg kan se den senere? Ser de nevner en Note Edge! Trodde det var håp og sukkerspinn. Gleder meg til å se launchen senere... :/

 

Fjorårets launch ligger ute, så den kommer sikkert senere.

 

Ellers ble det nå fortalt at den har 3GB RAM, 2.7GHz QC CPU (som betyr SD805), 32 GB internetlagring som kan utvides med +64gb fra microSD kort, og wireless charging support (med separat cover)

 

 

32 GB internetlagring...?

 

 

Hahah, skulle nok stå internlagring der. Elsker å poste fra mobil :p

Lenke til kommentar

Full liste med specs, pris oppdatert av meg med anslått pris fra Komplett:
Samsung Galaxy Note 4

Størrelse: 153,5 x 78,6 x 8,5 mm
Vekt: 176 gram
Skjerm: 5,7 tommer HD Super-AMOLED, 2560 x 1440 piksler
Prosessor: Qualcomm Snapdragon 805, Quad Core Krait 450 @ 2,7 GHz, Adreno 440, 3 GB arbeidsminne
Operativsystem: Android 4.4 KitKat
Teknologi: GSM: 850/900/1800/1900 MHz, HSPA/3G: 850/900/1900/2100 MHz, LTE/4G: 850/900/1800/2100/2600, WiFi, Bluetooth, GPS+A-GPS, Glonass
Musikk: Stereo FM-radio med RDS, 24 bit høyoppløst lyd, innebygget støyfjerning ved bruk av Sonys øreplugger (tilbehør), stereohøyttalere
Kamera: 16 megapiksler, optisk stabilisert, 4K-opptak, 3,7 megapikslers frontkamera (1080p@30 fps) f 1,9, panoramaselfie
Minne: 32 GB, støtter minnekort
Batteri: 3220 mAh, Ultra Power Saving Mode
Pris og tilgjengelighet: Oktober, ca 6400 hos komplett.

 

EDIT: gjennomstreket usikre punkter, altså radio og ørepropper fra Sony som tilbehør. Note 3 hadde ikke FM-radio inkludert, men vi får håpe Note 4 har!

Endret av Ofstiguten
Lenke til kommentar

Full liste med specs, pris oppdatert av meg med anslått pris fra Komplett:

Samsung Galaxy Note 4

 

Størrelse: 153,5 x 78,6 x 8,5 mm

Vekt: 176 gram

Skjerm: 5,7 tommer HD Super-AMOLED, 2560 x 1440 piksler

Prosessor: Qualcomm Snapdragon 805, Quad Core Krait 450 @ 2,7 GHz, Adreno 440, 3 GB arbeidsminne

Operativsystem: Android 4.4 KitKat

Teknologi: GSM: 850/900/1800/1900 MHz, HSPA/3G: 850/900/1900/2100 MHz, LTE/4G: 850/900/1800/2100/2600, WiFi, Bluetooth, GPS+A-GPS, Glonass

Musikk: Stereo FM-radio med RDS, 24 bit høyoppløst lyd, innebygget støyfjerning ved bruk av Sonys øreplugger (tilbehør), stereohøyttalere

Kamera: 16 megapiksler, optisk stabilisert, 4K-opptak, 3,7 megapikslers frontkamera (1080p@30 fps) f 1,9, panoramaselfie

Minne: 32 GB, støtter minnekort

Batteri: 3220 mAh, Ultra Power Saving Mode

Pris og tilgjengelighet: Oktober, ca 6400 hos komplett.

innebygget støyfjerning ved bruk av Sonys øreplugger (tilbehør)???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...