Gå til innhold

Post din Intel-OC her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=209217

Her har vi validation. Nå ser det ut som Speedstep har kicka inn, men det er 3.1 GHz iaffal.

edit: speedstep, ikke EIST :p

8891727[/snapback]

Uansett, minnet ditt er IKKE en begrensning her. Minnet ditt er garantert til å kjøre på 800 Mhz, som gjør at du kan kjøre opptil 400FSB (3.6 Ghz med 9x multiplier) uten å overklokke minnet i det hele tatt.

Bare et lite tips ;)

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Gullfisk da.. :nei:

Man tar da ikke en CPU-Z validation med C1E aktivert..

Det blir eeh litt "noobsk" på en måte.. :)

Se nå å få slått av C1E i Bios

På noen hk/bios er denne "skjult" og må aktiviseres med en ALT/Shift+Fkey.

Eller så kan man jo bruke RM-clock til å slå på/av en del slike features.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Se der ja.. :thumbup:

C1E var det en del som ikke helt skjønte på xs.org (til å begynne med).

På f.eks MSI P965 Platinum er denne "feature" av en eller annen grunn "hidden" (MSI bios-koder kanskje har svaret). Må trykke F4 i bios for å kunne "slå av".

Slikt "tull og tøys" har jeg ikke sett hverken på Asus hk eller Gigabyte.

Vel.

For "ikke-klokk-bruk" er C1E en "nice feature". Senker strømforbruk en smule og gir noe lavere temps (core).

• 2 uker senere...
Skrevet

OT: Lei for å rote til den fine tråden her. :( Men er det noen som har en overklokk å vise frem av en Q6600? :) + Litt temperatur specs.

Setter pris på alle svar til denne posten. :)

Og igjen så må jeg bare si at jeg er lei meg for at jeg roter det litt til her. :(

Skrevet (endret)

Morro med Celeron 440. Første forsøk, gikk rett fra 2 til 3 GHz (300x10), rett inn i Windows. Kjører Orthos for å se om det er stabilt nå.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=214698

Kjører for øyeblikket på et AsRock 4core-kort, er ikke akkurat det best for overklokking. Og en CPU-vifte som bråker mer enn jeg orker. Får finpusse litt på ting etterhvert.

Edit: Ser forresten det ikke står noe spenningsinfo på CPUZ, men det kan være BIOS på dette hovedkortet som er for gammel? Får se om det finnes noen nyere.

Edit2: Superpi

Og sånn generelt ellers, er faktisk denne prosessoren en god del raskere enn min gamle Pentium 4 2.8C som var klokket til 3.5 GHz. :!:

post-8710-1183757873_thumb.jpg

Endret av Smirnoff
Skrevet (endret)

Åssen ser det ut??

post-70504-1183753449_thumb.jpg

Pi 1 mb gikk på 21 sek

og idle temp er på maks 35 c på begge core.. Core temp viser det samme..

Orthos gikk i 45 min uten crash.. Slo bare av ved uhell..

Endret av crimar
Skrevet (endret)

Stille 5000-kroners SFF kjøkken-PC med [email protected], 240 FSB:

post-62957-1183840041_thumb.jpg

post-62957-1183840073_thumb.jpg

Asrock Conroe945G-DVI m-atx

E4400 m/ stock kjøler

2x1 Ballistix 6400

X850XT-PE m/ VF900

Lian-Li minitower PC-V300B m/ Nexus Real Silent 80mm vifter

Bestilte egentlig et Gigabyte GA-G33M-D2SR HK, men dette var DOA og måtte returneres dessverre. Må øke PCIE til 110MHz for å få 240 FSB, med PCIE 100 får jeg max 220 FSB. Klarer 250 FSB stabilt (2.5 GHz CPU) ved PCIE 115 med integrert skjermkort, men Radeon-kortet trives ikke da...

20% oc av en E4400 er i utgangspunktet ikke særlig imponerende, men det er faktisk mer enn hva mange andre har fått med dette HKet :)

Endret av jon67
Skrevet

Helt riktig, har korrigert.

Forøvrig er x850xtpe-kortet et lite sjarmtroll når det gjelder varmeutvikling. ALLE temperaturer v/load økte med 5-10 grader etter at jeg installerte det kortet. Har et 1950Pro som faktisk er mindre varmt, men det er for langt (kabinettet godtar max 20 cm).

Skrevet

Halloyz! :ph34r:

Nå har jeg(førstegangsklokker)klokka min C2D E6420 fra 2.13GHz til 2,90GHz!

Har kun klokka FSB siden det er noe kødd med multiplier så får ikke stilt den(står på 8).

post-115708-1183994293_thumb.jpg

Skrevet

Har kun klokka FSB siden det er noe kødd med multiplier så får ikke stilt den(står på 8).

Er ikke noe kødd med den! Den er sperret slik at den ikke kan økes. Kan senkes hvis HK ditt støtter det.

Skrevet
Halloyz!  :ph34r:

9037445[/snapback]

kjører du 1:1 FSB: ram?

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)
Halloyz!  :ph34r:

9037445[/snapback]

kjører du 1:1 FSB: ram?

9037613[/snapback]

Neppe.

Han har P5N-E SLI hvor "default" er "unlinked" dvs. RAM kjører på specs/evt. det man selv velger.

"Dillegutten" bør lese seg opp på sitt hk istedetfor å opprette x antall tråder som i grove trekk omhandler samme tema.

Dvs. "åssen klåke min Kårnou".. fritt etter "Formann".. :)

Edit:

Rettet en grov feil :blush:

Endret av Slettet+6132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...