Gå til innhold

Hvilken router/accesspiont


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skjønner ikke jeg stort... Hopp 1 på tracert skal da være routeren din - 192.168.0.1 - IKKE routerens gateway...

 

Men du får fremdeles ikke opp vg.no, hverken på URL eller IP adresse? Jeg vil gjerne få ta en titt selv via Teamviewer hvis du vil, for dette er "FUBAR" på høyt nivå, sånn det framstilles nå.....

Lenke til kommentar

Først funket den ikke p.g.a. "sperra" til han IT-duden. Så fikk jeg en kompis som har fått routern sin til å funke på hybelen hans til å hjelpe meg med min router. Så på en eller annen måte fikk han internett til å funke.

 

Ja jeg henger ikke helt med selv engang. Som sagt, jeg er ganske ny på avanserte internett-greier, men jeg prøver så godt jeg kan.

Lenke til kommentar

Det fungerer nå siden ruteren ikke oppfører seg som en ruter. Da hadde du sett den på en traceroute.

 

Kan godt være du har NAT og DHCP på, men at den står i AP modus eller lignende.

Jeg har satt opp en Asus RT-N66 ruter for en bekjent som AP, og da ville den ha kabel i WAN. Den hadde en egen operation modus kalt AP.

 

Viktigste er vell at det fungerer nå, men tror fortsatt at det er filtring på ttl her ;)

(når den ikke oppfører seg som en ruter (som nå), så endrer den heller ikke i ttl feltet i ip headeren)

Lenke til kommentar

Dere får diskutere videre. Jeg har sagt alt jeg vet og har foreløpig ingenting å tilføye diskusjonen. Hvis dere vil at jeg skal sjekke noe så si ifra. Men som sjurtf skriver, det viktigste er et det funker. Hvordan det funker vet jeg ikke og gidder ikke bry meg så mye om det, jeg er bare glad jeg endelig har WIFI.

Lenke til kommentar

Routeren operer som router! Kabel i WAN, DHCP aktiv - TS har IP fra router og ikke fra skolen... TTL my ass! Brukerfeil som sagt, hele veien! Men bra det funker ja! ;)

 

Du ser jo selv at at ruteren hans ikke kommer opp i traceroute - moa er det ikke en ruter, som ruter.

 

Fult mulig å dele ut adresser fra "ruteren" ( i " siden den ikke oppfører seg som en ruter) og kjøre NAT selvom man ikke ruter noe..

Lenke til kommentar

Routeren operer som router! Kabel i WAN, DHCP aktiv - TS har IP fra router og ikke fra skolen... TTL my ass! Brukerfeil som sagt, hele veien! Men bra det funker ja! ;)

De fleste moderne rutere som har AP-modus pleier å anbefale WAN-porten som hovedport når AP-modus brukes, altså WAN-porten som et LAN-interface. Så det at WAN porten brukes betyr ikke nødvendigvis at WAN-porten brukes som WAN-interface. Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...