Gå til innhold

Hadia Tajik er en idiot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idiot vil jeg ikke si.

 

Men veldig egosentrisk som de fleste Ap,ere.

 

Siden diskusjonen om ekstremisme - Islamsk sådan er såpass torpedert av Hadia Tajik, ville det vært fint å kunne få vite hva hun spekulerer på som julegaver til sin venn Ubaydullah Hussain?

 

Skjønner at vestlige tradisjoner ikke er noe for Hadia Tajik - muslimer og det er vel der hunden ligger begravet?

 

Men allikevel - vintrene kan være kalde i Syria, så noen gode votter - fingervanter ville vært en fin gave.

Endret av V?rbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, hun er først og fremst en muslim. Man ser i debatter at hun ikke våger å ta et oppgjør mot menn i det muslimske miljøet. Men og diskriminere FrP menn, det våger damen.

 

Det gjør henne vel først og fremst til AP-politiker, gjør det ikke? Eller er hennes argumentasjon vesentlig anderledes enn etnisk norske AP'eres?

 

Abid Raja våger. Han er muslim og politiker han også, men ikke AP'er.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, hun er først og fremst en muslim. Man ser i debatter at hun ikke våger å ta et oppgjør mot menn i det muslimske miljøet. Men og diskriminere FrP menn, det våger damen.

 

Det gjør henne vel først og fremst til AP-politiker, gjør det ikke? Eller er hennes argumentasjon vesentlig anderledes enn etnisk norske AP'eres?

 

Abid Raja våger. Han er muslim og politiker han også, men ikke AP'er.

 

Geir :)

 

Geir, du er en klok mann. Derfor vet du like godt som meg og de fleste andre, at islam alltid kommer først for muslimer. Dette gjelder også for mange kristne. Jeg vet at mange vil tviholde på en tanke om at islam ikke er slik, men la oss holde oss til fakta. Derfor er hun først og fremst muslim, så AP politiker.

Lenke til kommentar

Geir, du er en klok mann.

 

Takk. Jeg er ikke så sikker på det selv, men det er nå uansett hyggelig å høre.

 

Derfor vet du like godt som meg og de fleste andre, at islam alltid kommer først for muslimer. Dette gjelder også for mange kristne.

 

 

Men det er nettopp det jeg ikke vet. Jeg opplever tvert imot at muslimer i vesten, Tajik inkludert, sekulariseres over tid. På samme måte som den kristne befolkningen. Sistnevnte har hatt et par ekstra generasjoner på seg, men utviklingen er den samme.

 

Husk de tre,
T.T.T.
Slid,
men vid
Ting Tar Tid!
- Piet Hein

 

Jeg vet at mange vil tviholde på en tanke om at islam ikke er slik, men la oss holde oss til fakta. Derfor er hun først og fremst muslim, så AP politiker.

 

 

Jeg er altså uenig. Det er slett ikke fakta, det er en myte som den innvandringskritiske siden dyrker for alt den er verd.

 

Det er ikke islam som tro som måtte være slik, det er muslimer som mennesker. De er ikke genetisk anderledes enn oss. Sekularisering er en kulturell greie, og der kulturen innbyr til det blir det resultatet, uavhengig av hvilken religion vi snakker om. Selv i Irak hogger IS hodet av folk fordi de ikke "først og fremst" er muslimer.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er altså uenig. Det er slett ikke fakta, det er en myte som den innvandringskritiske siden dyrker for alt den er verd.

 

Det er ikke islam som tro som måtte være slik, det er muslimer som mennesker. De er ikke genetisk anderledes enn oss. Sekularisering er en kulturell greie, og der kulturen innbyr til det blir det resultatet, uavhengig av hvilken religion vi snakker om. Selv i Irak hogger IS hodet av folk fordi de ikke "først og fremst" er muslimer.

 

Geir :)

 

Nei det handler ikke om innvandrer kritiske røster, det handler om islam. Muslimer er klare på at religionen kommer først. Det er her vi naive Nordmenn ofte bommer. Vi innbiller oss at islam er som kristendommen, noe den ikke er. Ellers er jeg enig, det er ikke noe genetisk annerledes mellom oss mennesker. Det er miljøbetingelsene som skaper religiøse og annen adferd. Derfor er kunnskap så viktig. Kunnskap som knuser alle former for religiøst tøv. Vi skal ikke ta noen som tror på noen gud på alvor, de bør ignoreres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Flere innlegg har blitt slettet! Vennligst diskuter sak, og ikke person. Det blir aldri belønnet! Reaksjoner på moderatorhandlinger tas på PM med undertegnede, eller i vårt tilbakemeldingsforum. Og ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar

Muslimer er klare på at religionen kommer først.

 

 

Hvilke muslimer? Abid Raja? Hadia Tajik? Eller er det Ubaydullah Hussain som er ditt sannhetsvitne her.

 

Det er her vi naive Nordmenn ofte bommer. Vi innbiller oss at islam er som kristendommen, noe den ikke er. Ellers er jeg enig, det er ikke noe genetisk annerledes mellom oss mennesker. Det er miljøbetingelsene som skaper religiøse og annen adferd.

 

 

Men det er menneskene som er viktige, uten troende, ingen tro. Islam er ikke hevet over miljøbetingelsene, med unntak av de samfunnene der den håndheves med makt.

 

Derfor er kunnskap så viktig. Kunnskap som knuser alle former for religiøst tøv. Vi skal ikke ta noen som tror på noen gud på alvor, de bør ignoreres.

 

 

Hvis alt du ønsket deg var retten til å ignorere dem ville vi ikke hatt denne diskusjonen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Muslimer er klare på at religionen kommer først.

 

 

Hvilke muslimer? Abid Raja? Hadia Tajik? Eller er det Ubaydullah Hussain som er ditt sannhetsvitne her.

 

Det er her vi naive Nordmenn ofte bommer. Vi innbiller oss at islam er som kristendommen, noe den ikke er. Ellers er jeg enig, det er ikke noe genetisk annerledes mellom oss mennesker. Det er miljøbetingelsene som skaper religiøse og annen adferd.

 

 

Men det er menneskene som er viktige, uten troende, ingen tro. Islam er ikke hevet over miljøbetingelsene, med unntak av de samfunnene der den håndheves med makt.

 

Derfor er kunnskap så viktig. Kunnskap som knuser alle former for religiøst tøv. Vi skal ikke ta noen som tror på noen gud på alvor, de bør ignoreres.

 

 

Hvis alt du ønsket deg var retten til å ignorere dem ville vi ikke hatt denne diskusjonen.

 

Geir :)

 

Vi har nok veldig ulike kunnskaper om Islam Geir. Jeg forholder meg kun til hva muslimer og mennesker som faktisk kommer fra islamske land selv sier. PK propaganda fra Norske venstrevridde «forskere» og andre synsere, de tar jeg ikke på alvor.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg forholder meg kun til hva muslimer og mennesker som faktisk kommer fra islamske land selv sier.

 

Og jeg spør igjen: Hvilke muslimer? Abid Raja? Hadia Tajik? Eller er det Ubaydullah Hussain som er ditt sannhetsvitne her?

 

Geir :)

 

Tror du Geir at disse du nevner er de eneste muslimene her i landet, eller de eneste som har flyktet fra islamske land?

 

Jeg er så heldig at jeg har et yrke der det er mange innvandrere som har jobbet og jobber, helsevesenet. Ofte vikarer vi tar inn som gjør en kjempeflott jobb på alle måter. Mange av disse er ikke muslimer, selv om vi Nordmenn tror at alle som kommer fra islamske land er muslimer. Mange har flyktet fra denne barbariske ideologi og de frykter den naive kunnskapsløse holdningen mange av oss her i Norge har til islam. Som mange sier, dere forstår ikke hva dere gjør. Det er nok sant. Disse folka har flyktet fra islam og vi drar det inn.

 

Jeg hører mer på disse, en på populistiske muslimer og andre intellektuelle venstrevridde tullinger som publiserer den ene PK propagandaen etter den andre. Men det jeg har forstått, er at vi må erfare hva vi gjør, før endring vil komme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg et stykke på vei er enig med deg, Gothminister, ser jeg ikke helt hvordan du kan mene at du får et nøytralt og nyansert bilde fra folk som rømmer... Dersom dette er din beste kilde til informasjon om Islam, har du nok et noe skjevt øye til Islam. Jeg jobber selv med flere muslimer, og har hatt lengre diskusjoner med de fleste av dem. Dersom jeg skulle kategorisk svare om jeg var enig eller uenig med deg, hadde jeg nok sagt enig, men jeg mener bildet er mye mer nyansert. Jeg mener for eksempel at generelt er muslimer OK folk, og ingen særlig trussel, men at Islam derimot er mindre trygt. Men det er også strengt tatt urettferdig generalisering. Jeg tror for eksempel at det er svært få (men sikkert noen) muslimer som har "snik-islamifisering" på agendaen, men man trenger ikke akkurat bruke veldig mye energi for å vise til at Koranen og Hadith i stor grad tyder den vei (samt å eskalere når de får et bedre tak). Men jeg mener det er et gap imellom dette, og hva den jevne muslim mener, tror og føler. Jeg er kanskje naiv, men jeg tror faktisk at en klar overvekt av muslimer mener at Islam er en fredelig religion, og at de er fredelige personer uten noe særlig skjulte motiver.

Men jeg tror også at disse du har med å gjøre, som virker å være dem som er jaget ut av landene, flyktet, og slik, nok vil vise bildet av nettopp de dedikerte, og ikke den jevne muslim. Jeg tror at det er et stort gap imellom dem, på samme måte som det er store gap imellom diverse kristne grupperinger. Selv om jeg er klar over at det også er vesensforskjell i forhold til identitet og sin religion i de to.

Lenke til kommentar

Selv om jeg et stykke på vei er enig med deg, Gothminister, ser jeg ikke helt hvordan du kan mene at du får et nøytralt og nyansert bilde fra folk som rømmer... Dersom dette er din beste kilde til informasjon om Islam, har du nok et noe skjevt øye til Islam. Jeg jobber selv med flere muslimer, og har hatt lengre diskusjoner med de fleste av dem. Dersom jeg skulle kategorisk svare om jeg var enig eller uenig med deg, hadde jeg nok sagt enig, men jeg mener bildet er mye mer nyansert. Jeg mener for eksempel at generelt er muslimer OK folk, og ingen særlig trussel, men at Islam derimot er mindre trygt. Men det er også strengt tatt urettferdig generalisering. Jeg tror for eksempel at det er svært få (men sikkert noen) muslimer som har "snik-islamifisering" på agendaen, men man trenger ikke akkurat bruke veldig mye energi for å vise til at Koranen og Hadith i stor grad tyder den vei (samt å eskalere når de får et bedre tak). Men jeg mener det er et gap imellom dette, og hva den jevne muslim mener, tror og føler. Jeg er kanskje naiv, men jeg tror faktisk at en klar overvekt av muslimer mener at Islam er en fredelig religion, og at de er fredelige personer uten noe særlig skjulte motiver.

Men jeg tror også at disse du har med å gjøre, som virker å være dem som er jaget ut av landene, flyktet, og slik, nok vil vise bildet av nettopp de dedikerte, og ikke den jevne muslim. Jeg tror at det er et stort gap imellom dem, på samme måte som det er store gap imellom diverse kristne grupperinger. Selv om jeg er klar over at det også er vesensforskjell i forhold til identitet og sin religion i de to.

Jeg mener på ingen måte at disse jeg nevner gir et objektivt nøytralt bilde av islam. Men jeg stoler langt mer på dem en på venstrevridde autoriteter og populistiske muslimer her i Norge.

 

Jeg har som deg ingen ting i mot muslimer, de fleste av dem er flotte mennesker som gjør som folk flest i dette samfunn. Det er deres religion og deres åndelige ledere jeg frykter mest. Det og bryte med disse koster, det vet vi selv om vi bryter med noe vi er født inn i. Se på Jehovas vitner her i landet og hvor vanskelig det er bryte ut. Tenk på mennesker fra et helt annet land og en ideologi som er langt sterkere. Derfor må kunnskap inn. Vi må skape et samfunn der religiøst tøv blir vanskelig og praktisere i det offentlige. Kun på den måten kan vi nå et mål der religiøsitet gradvis forsvinner og frigjør menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Jeg mener for eksempel at generelt er muslimer OK folk, og ingen særlig trussel, men at Islam derimot er mindre trygt. Men det er også strengt tatt urettferdig generalisering. Jeg tror for eksempel at det er svært få (men sikkert noen) muslimer som har "snik-islamifisering" på agendaen, men man trenger ikke akkurat bruke veldig mye energi for å vise til at Koranen og Hadith i stor grad tyder den vei (samt å eskalere når de får et bedre tak). Men jeg mener det er et gap imellom dette, og hva den jevne muslim mener, tror og føler. Jeg er kanskje naiv, men jeg tror faktisk at en klar overvekt av muslimer mener at Islam er en fredelig religion[...]

Blah blah blah... folk flest er helt OK uansett, det er miljøene de tilhører som gjør forskjellen...

 

Edit: og Tajik er AP-medlem, så akkurat det tilfellet gå nok helt greit...

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Tror du Geir at disse du nevner er de eneste muslimene her i landet, eller de eneste som har flyktet fra islamske land?

 

Nei, men jeg tror som du forsåvidt bekrefter at du gjør et selektivt utvalg av hvem du vil høre på. Du lytter til de som har opplevd ondskap hjemme, og regner med at den samme ondskapen banker på døra her.

 

Men da går ikke matematikken opp for meg. Du sier at muslimer flest er flotte mennesker som gjør som folk flest i dette samfunnet. Hvordan kan religionen være farlig hvis (flesteparten av) menneskene som har denne religionen ikke er det? Hva bærer en religion, om ikke mennesker?

 

Jehovas Vitner er triste saker, for de som vil bryte ut. Muslimske sekter likeså. Men de fleste kristne og de fleste muslimer er jo ikke medlemmer av disse sektene. De er søndagskristne og fredagsmuslimer. Og begge sekulariseres over tid. Prosessen har dog foregått litt lenger med kristendommen her i vesten.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, men jeg tror som du forsåvidt bekrefter at du gjør et selektivt utvalg av hvem du vil høre på. Du lytter til de som har opplevd ondskap hjemme, og regner med at den samme ondskapen banker på døra her.

 

Men da går ikke matematikken opp for meg. Du sier at muslimer flest er flotte mennesker som gjør som folk flest i dette samfunnet. Hvordan kan religionen være farlig hvis (flesteparten av) menneskene som har denne religionen ikke er det? Hva bærer en religion, om ikke mennesker?

 

Jehovas Vitner er triste saker, for de som vil bryte ut. Muslimske sekter likeså. Men de fleste kristne og de fleste muslimer er jo ikke medlemmer av disse sektene. De er søndagskristne og fredagsmuslimer. Og begge sekulariseres over tid. Prosessen har dog foregått litt lenger med kristendommen her i vesten.

 

Geir :)

 

Selvsagt skal vi lytte til dem som har opplevd islam på kroppen. Vi lytter da alltid til dem som har erfaring og opplevelser. Ikke til dem som sitter trygt og godt inne på et kontor og synser i vei. Der deres eneste kunnskap er gjennom bøker og samtaler med folk som har et klart mål med hva dem sier.

 

Alle former for ekstreme ideologier kan være farlige om de misbrukes. Det er som jeg allerede har nevnt muslimenes lærde, altså deres autoriteter man burde frykte. Det er dem som legger føringer og som nevnt, tenk deg selv hvor vanskelig det er å bryte ut.

 

Ellers tror jeg ikke man skal trekke sammenligninger mellom kristne og muslimer og deres trossamfunn. De er helt ulike. Husk islam er ikke kun en religion. Det er også en politisk plattform og levemåte. Det er ikke kristendommen slik den praktiseres i Norge i 2014.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...