Gå til innhold

Dette NRK-studioet er verdens første av sitt slag


Anbefalte innlegg

hvis man sameninger dette med alle andre tv og video-studier hva får man igjen for dette.

jeg synes at de andre kanalene gjør det vell så bra uten alt dette siste nytt i teknologi

 

Det er jo ikke så alt for lenge siden TV2 endre sien studioer til mer moderne utgaver som ser temmelig moderne ut .det er aldri blir nevnt her på Hardware .

 

derfor synes jeg der er lit merkelig at man har NRK så mye i fokus for tiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se veldig nøye på bildet fra siden av studiobordet. Ser du limrestene fra en merkelapp? Det er slike detaljer som gjør at vi ikke vil ha høyoppløselig underholdning. Gulvet er også skittent. Illusjonene om at de kan bygge og vedlikeholde et studio forsvinner. ?

 

Det klarer de. Har vært i praksis der og kan si at NRK er perfekskonister til fingerspissene. Du skal til BBC for finne like profft team.

Lenke til kommentar

"– Flere av skjermene står på høykant og er på størrelse med en stående voksen person. En kan blant annet da se for seg at programleder står og snakker med en annen person som står et helt annet sted, via denne skjermen. I TV-ruta vil dette kunne fremstå som at de så og si står ved siden av hverandre og snakker sammen, sier Jakobsen."

 

Jepp, ENORM teknologisk utvikling. De har snudd en skjerm 90 grader. Og det er DEN ENESTE "grafikkmuligheten" det står om i artikkelen.

Endret av Shruggie
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du må få med deg alt

– En formidabel grafikkmotor

Det finnes selvsagt TV-studioer som både er større og kanskje enda mer fancy, men det er studioets visuelle muligheter Jakobsen først og fremst vil fremheve.

– Det er 17 datamaskiner som sammen utgjør en formidabel grafikkmotor. Disse styrer signalene til et stort antall store skjermer i studio, enkelte sensitive berøringsskjermer, forteller han.

– Flere av skjermene står på høykant og er på størrelse med en stående voksen...

 

 

Lenke til kommentar

 

Du må få med deg alt

– En formidabel grafikkmotor

Det finnes selvsagt TV-studioer som både er større og kanskje enda mer fancy, men det er studioets visuelle muligheter Jakobsen først og fremst vil fremheve.

– Det er 17 datamaskiner som sammen utgjør en formidabel grafikkmotor. Disse styrer signalene til et stort antall store skjermer i studio, enkelte sensitive berøringsskjermer, forteller han.

– Flere av skjermene står på høykant og er på størrelse med en stående voksen...

 

 

 

Men det var da. I 2012. Nå er det NRK sin tur. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du må få med deg alt

– En formidabel grafikkmotor

Det finnes selvsagt TV-studioer som både er større og kanskje enda mer fancy, men det er studioets visuelle muligheter Jakobsen først og fremst vil fremheve.

– Det er 17 datamaskiner som sammen utgjør en formidabel grafikkmotor. Disse styrer signalene til et stort antall store skjermer i studio, enkelte sensitive berøringsskjermer, forteller han.

– Flere av skjermene står på høykant og er på størrelse med en stående voksen...

 

 

 

Men det var da. I 2012. Nå er det NRK sin tur. :)

 

ja, tv2 var 2 år før NRK .

Da var ikke Hardvare interessert i skrive om dette

 

Det er derfor jeg aner lit sponsing eller ekstra sympati med NRK

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ja, tv2 var 2 år før NRK .

Nei, TV2 var ikke 2 år før NRK. De bruker to år gammel teknologi i dag. ;)

 

Å ikke skrive om noe da, er ikke en grunn til å ikke skrive om noe . Hvis det hadde fungert slik hadde jo Apple sitt PR-maskineri fullstendig kollapset.

 

hva slags tutlete ordspill er det du driver med

 

Hvis teknologien tv2 bruker er 2 år i dag , så var det nye teknologi den gangen

Det NRK har i dag er også gammel om 2 år

 

jeg sier heller ikke at HW ikke skal skrive om det , jeg synes bare det er pussig at de plutselig er blitt interessert i det når NRK oppgraderer i år .ikke når noe har oppgradert systemene sine tidligere

Lenke til kommentar

 

Jeg tror artiklene ikke finnes fordi ingen andre norske tv-studioer eller filmselskaper faktisk TAR i bruk ny teknologi. De har ikke økonomien til slikt.

jasså , se bare her

 

 

 

Veldig bra "elgen". :roll:

Det kan jo både hende at TV2 ikke var bevisste at de kunne bruke Hardware.no, eller at NrK bare var flinkere til å ta kontakt med Hardware.no (også en mulig forklaring)

 

Jeg synes fremdeles det der "green-screen" er tøft.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

ja. det du skrev gir ingen mening

OK. Da har vi identifisert problemet. Og det er ikke nødvendigvis det jeg skrev. ;)

 

da kan du kanskje forklare hva du mente med :

 

1:Nei, TV2 var ikke 2 år før NRK. De bruker to år gammel teknologi i dag.

 

2:Å ikke skrive om noe da, er ikke en grunn til å ikke skrive om noe . Hvis det hadde fungert slik hadde jo Apple sitt PR-maskineri fullstendig kollapset.

 

slik at jeg forstår hva du vil frem til :hmm:?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...