Gå til innhold

Flytte Wordpress side..


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal flytte en wordpress side fra noe ala dette eksempelet:

www.utkast.hjemmesiden.no til www.hjemmesiden.no

 

Jeg har funnet denne:

http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

 

Kan den brukes?

 

Da jeg testet litt uten å lese meg opp, som alltid er lurt.. Så gjorde jeg om URL'n under general settings.. Da gikk alt til h*****! Så er litt redd for å fucke opp igjen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Å flytte selve Wordpress-installasjonen og domenet er relativt enkelt. Når adressen til nettsteded endres, husk at alle gamle lenker vil slutte å fungere, og nettstedet forsvinner etter hvert fra søkemotorer som Google. For å unngå at dette skjer må du for all del sette opp permanent videresending (permanent redirect) til den nye adressen.

Lenke til kommentar

Det aller enkleste er å benytte en plugin som gjør denne prosessen enklest mulig.

Et eksempel på en plugin som jeg har hatt god erfaring med er denne:

 

https://wordpress.org/plugins/wordpress-move/

 

Det ser ut til at den ikke har blitt oppdatert på en stund, så er usikker på om den fungerer like bra enda, men det er definitivt verdt et forsøk.

Bare husk å ta backup først.

Lenke til kommentar

Det aller enkleste er å benytte en plugin som gjør denne prosessen enklest mulig.

En plugin kan være greit men da har man plutselig enda et punkt hvor noe kan gå galt.

 

Det å flytte WordPress til en annen server eller å kun endre adressen er en så simpel operasjon at det går helt fint uten en ekstra plugin. Hvis trådstarter leser artiklene han har funnet og fått burde det gå smertefritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...