Gå til innhold

Amerikansk NES - Strømadapter


Revel

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en NTSC NES og ble veldig usikker på hva jeg skal bruke av strøm til denne.
Det første jeg tenkte var å bruke en en overgang som passer amerikanske kontakter til norsk type, men det virker som de jeg har tittet på på Elkjøp bare gjør at kontakten passer og ikke omformer spenningen slik at den vil fyre av 230V rett inn i 120V adapteren.
Virker sikrere å bruke en norsk universaladapter.

Jeg har en universal batterieliminator fra Clas Ohlson og pluggen passer, men jeg ble igjen usikker da den gir DC output og NES skal ha AC input.

Original adapteren sier også 1.3A mens den fra Clas gir 1.7A, er det greit?

Er polaritet viktig her? Har forstått at NES kommer med både blå og svart AC kontakt, min har svart, men er ikke sikker på om den skal ha + eller - i senter.

 

post-123189-0-91014800-1409131008_thumb.jpg post-123189-0-52455500-1409131040_thumb.jpgpost-123189-0-06416000-1409131107_thumb.jpg post-123189-0-27428400-1409131333_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for mange fine svar, alle sammen.

 

Har vært rundt mange flere plasser i mitt distrikt og ingen har AC/AC adapter.

Leste litt rundt og kom over et engelsk retro forum, og de mener at det ikke skader maskinen å bruke AC/DC adapter. NES'en gjør like fullt om til DC inne i konsollen. Prøvde den Clas AC/DC adapteren jeg har avbildet og den fungerete helt fint og polaritet spiller ingen rolle.

 

Jeg har faktisk kjøpt den du linker til samaron og bruker den orginale adapteren inntil videre til jeg blir sikker på at DC inn ikke skader konsollen.

 

Det står på den transformatoren fra Clas at den gir 435mA, men utenpå esken står det 870mA, tyder kanskje på at den amerikanske adapteren ikke trenger 850mA+ inn, men gir ut 1300mA.

 

Fungerer gjør det i hvert fall :)

Endret av Revel
Lenke til kommentar

Fint at du fikk det til å fungere. Så er det bare å begynne å kjøpe amerikanske NES spill på ebay ^^

Det er det jeg skal, men jeg detter i en felle hvor jeg plutselig ønsker original cover i mint tilstand, noe som tar lang tid og koster mye mer.

 

Skal prøve å motstå å bli "collector" og bare kjøpe kassettene kjapt,billig og enkelt.

 

Retroland.no ser bra ut også, men de bruker ofte utrykket "spillet er låst til england eller USA" men dette er da vel PAL og NTSC og kan ikke brukes i samme konsoller?

Endret av Revel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...