Gå til innhold

ny mini-itx gaming pc (low/mid end)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok spandert på 8 GB ram ja. Man bruker fort 5 - 6 GB når man spiller.

 

Regner med du skal ha den lukkede kjøleren pga plassproblematikken?

 

G3258 og 270x er jo fine valg for en rimelig maskin, så lenge du får klokket CPU'en. Har ingen kommentarer til ekstern DVD brenner, strømkabel, tastatur og skjerm. Regner med du har en plan med dette/lest om de.

 

Den overordnede kommentaren min må være at jeg syntes det var litt dyrt? Eller kanskje ikke såå galt siden du har med mekanisk tastatur, skjerm og høytalere.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

hjelper en kompis med å bygge, siden han ikke har så mye plass på rommet så valgte jeg disse komponentene, han har bare bærtbar fra før men ikke bra nokk for gaming, som jeg vet spiller han bare league of legends, så 4Gb vil holde for han.
det kabinettet jeg valgte har kke plass til noe 5.25 så derfor ble det en ekstrern dvd skriver/leser.
En hyper 212 vil ikke passe inn i dette systemet PGA psu'en, derfor gikk jeg for et lukket vannkjøler fra corsair, men ja det va PGA plass mangel med vifte kjøler, men iikke at cpu'en blir varm, kunne brukt stock kjøler fra intel, men ville ikke bruke det

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke noen DVD brenner. Siden du ikke har plass dropp denne og spar de pengene? Putt pengene du sparer i 8 GB ram. https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-tactical-8gb/776806

 

Når du først har satt opp G3258 + Z97 + aftermarked kjøler må du for guds skyld klokke den. Ellers må jeg nesten komme å gi deg en ørefik :)

 

Hva skal du med den teite lille kabellasken? Har PSU vinklede SATA kontakter og du må ha rette for å få plass eller noe slikt?

 

Hvis det primært er spilling som skal gjøres her, kanskje et headset med mic er smaretere enn høytalere?

 

Smaksak dette med Win7 VS 8.1 - Men i enkelte spill er faktisk 8.1 bedre. Jeg tenker sånn her: Har man Win7 fra før, drit i å bytte. Skal man ha ny OS (Win) i dag kjøp 8.1.

Lenke til kommentar

han har headsett, men ja trenger rette sata kabler, de som er på psu'en er vinklet
derfor jeg gikk for g3258, z97 og aftermarked kjøler fordi jeg nettop skal overklokke den
trenger også dvd leser/skriver for han har noen dvd'er han gjerne vil spille av eller hardde jeg ikke gått for den, vet jeg kan innstalere windows 7 fra usb

han har windows 7 på en bærbar så han vil gjerne fortsette å bruke dette OS
Har prøvd å si til han at W8.1 er bedre.
Selv jeg har byttet til det nettop og syns det e en drøm å bruke w8.1

Endret av Mgut
Lenke til kommentar

Hei. Hvis det er utseende til Windows 8.1 han er beskymra for, så går det an og ordne f. eks Startmenyen slik som Windows 7 og Windows XP sin og du kan dekativere Modern Ui sånn at den går rett til Desktopen, så det er egentlig ikke noen grunn til å IKKE gå for Windows 8.1 liksom. Windows 8.1 koster ikke noe særlig heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...