Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo bare å møte opp på trening et sted i nærheten og se om du liker det. Du bør kanskje være forberedt på at det ikke helt fungerer som "triks" i spill eller filmer - selv om du lærer deg å gjennomføre en teknikk så må du trene på den i ganske mye mer enn halvannen time for å faktisk få den konsekvent til, det er ikke som en tastekombinasjon som resulterer i en perfekt utført teknikk hver gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, jeg har lyst til å lære grep og triks, som kan være nyttig når jeg slåss, men vet ikke hva jeg bør gå på?

 

Noen som kan hjelpe meg her. Jeg er 14 år, snart 15. ;)

 

 

Som flere sier her; meld deg på i en klubb, og se om du liker det. Er dog ingen vits å gå på trening dersom intensjonen er å slåss, da er hele poenget med trening vekke. Det handler om håndtering, ikke om å slå best.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

TS: Så fort du bruker et triks du har lært i en klubb ute på gata, blir du kastet ut av klubben på livstid!

Gjelder det også hvis man bruker det i selvforsvar?

 

Nei, det gjør det ikke

 

Selvforsvar handler også om å unngå å havne i farlige situasjoner.

 

"To win without fighting is best." - Sun Tzu

 

Politiet ser også mer alvorlig på saker der trent utøver gjør mer skade enn nødvendig, selv om det var utført i selvforsvar.

 

Trådstarter bør heller finne seg en kampsport og ikke trene selvforsvarsystemer dersom motivasjonen er å lære seg å sloss. Min mening i alle fall.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...