Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] behøver jeg ny ruter?


Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk.

 

Jeg har en 64kvm leilighet, med et 20mbps nettlinje via Getboks. Trådløst. Jeg bruker en par år gammel ruter som jeg fikk av nettleverandøren for ca. tre år siden, den har én ekstern antenne.

 

Problem: det er dårlig nettforbindelse i deler av leiligheten, og i tillegg er det ikke uvanlig at nettet "faller ut", særlig hvis det er snakk om store nedlastninger over tid (torrents).

 

Vil kjøp av ny ruter hjelpe på nettdekningen og mer stabilt nett? Det er neppe den beste ruteren jeg har i utgangspunktet. Kom gjerne med konkrete forslag på rutere hvis svaret er ja. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Alle som ikke bruker pfSense trenger ny router! :)

Fra spøk til revolver;

RT-56U er god.

N56U eller AC56U?

 

N56U er helt grei, men har ikke støtte for dd-wrt. Personlig ville jeg av denn grunn heller ha valgt N66U eller AC56U. Men om du aldri vil finne på å bytte firmware uansett er altså N56U grei valuta for penga.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

En kraftigere ruter vil hjelpe på dekningen, om det er ruteren som forårsaker at nettet detter ut er usikkert.

 

RT-56U er god.

Takk for svar. Leste også at Asus RT AC66U fikk god anmeldelse fra dinside.no. Virker grei, siden jeg ikke behøver en så avsansert en. Det er kun for å få surfa trådløst med PCer/mobil.

Hadde problem med at nettet falt ut i forrige leilighet også, så mistenker ruteren, siden det er den samme. Nissen med på lasset og alt det der.

Endret av Tokolosh_InnleggNO
Lenke til kommentar

 

Alle som ikke bruker pfSense trenger ny router! :)

Fra spøk til revolver;

RT-56U er god.

N56U eller AC56U?

 

N56U er helt grei, men har ikke støtte for dd-wrt. Personlig ville jeg av denn grunn heller ha valgt N66U eller AC56U. Men om du aldri vil finne på å bytte firmware uansett er altså N56U grei valuta for penga.

 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=765738

 

 

Ja, det var en klart rimeligere ruter! Vil den ha god nok dekning i leiligheten (3 rom, myrbygg, 64kvm totalt, ruter må stå i ene enden av leiligheten)?

Endret av Tokolosh_InnleggNO
Lenke til kommentar

 

 

Alle som ikke bruker pfSense trenger ny router! :)

Fra spøk til revolver;

RT-56U er god.

N56U eller AC56U?

 

N56U er helt grei, men har ikke støtte for dd-wrt. Personlig ville jeg av denn grunn heller ha valgt N66U eller AC56U. Men om du aldri vil finne på å bytte firmware uansett er altså N56U grei valuta for penga.

 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=765738

 

 

Ja, det var en klart rimeligere ruter! Vil den ha god nok dekning i leiligheten (3 rom, myrbygg, 64kvm totalt, ruter må stå i ene enden av leiligheten)?

 

 

Det vil den nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...