Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rot med Nav frivillig forvaltning.


TheMjohann

Anbefalte innlegg

Håper dette er det riktige stedet for slike spørsmål.

 

Jeg har en frivillig forvaltning hos Nav Grorud.

Vi har en skriftlig avtale om disponering av min trygd, penger er satt av til ting som leie, strøm, forsikring og lege for å nevne noe.

 

Tingen er at jeg leverer regninger til dem, lege regninger i dette tilfellet.

De leveres i god tid.

Og nå får jeg purringer og inkasso varsel på disse.

 

Spørsmålet er: Kan jeg kreve at Nav betaler den summen som er utover den originale summen?

 

Når jeg leverer en regning på 200 Kr, de ikke betaler den som avtalt med penger fra min forvaltningskonto og Inkasso ender opp med 400 så mener jeg at Nav skal dekke sakomkostninger / gebyrer siden de er dem som ikke har gjort jobben sin som definert i vår avtale.

 

Naturlig nok tviler jeg på at Nav er enige så er det noen som kan si meg om jeg har rett eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frivillig forvaltning faller i den hårete mellomposisjonen mellom forvaltningsvedtak og utføring av tjenester etter avtale. Betaling av regninger etter hvert som regningene forfaller er imidlertid en del av avtalen om at NAV påtar seg å forvalte dine midler. Dersom NAV ikke kan gjøre dette påfører de deg et tap du forutsetningsvis kunne unngått.

 

Ta kontakt med Fylkesmannen i ditt fylke. Du har rett til å klage over hvordan tjenestene utføres, og Fylkesmannen kan veilede deg i hvordan du utformer en klage.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har selv hatt samme opplegg, og etter mye rot sa jeg opp avtalen. Denne avtalen er ikke verdt papiret den er printet på.

 

Nå prøver jeg å hjelpe ei venninne i samme situasjon, hvor hun blant annet får meldinger støtt og stadig om at det ikke nok midler til husleie på kontoen. Noe som skurrer litt når det blir trukket vesentlig mer enn husleie for å dekke de faste utgiftene hennes og uforutsette utgifter.

 

Det skal også nevnes at personen som står oppført som den som disponerer kontoen for NAV, også har flere klager på seg ang. rot med disponering og ganske god mengde personer som har hatt problemer med henne, og som ikke har klagd (i frykt for hevn).

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...