Gå til innhold

Hva er det beste utviklingsverktøyet på markedet?


Hilket program mener DU er best for å utvikle websider?  

78 stemmer

  1. 1. Hilket program mener DU er best for å utvikle websider?

    • Adobe GoLive
      2
    • HotMetal Pro
      0
    • Microsoft Frontpage
      5
    • Microsoft Word
      1
    • Microsoft Publisher
      0
    • Macromedia Dreamweaver
      49
    • Macromedia Fireworks
      0
    • Notepad
      18
    • Emacs
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må si jeg er ganske "overrasket" over hvor få som faktisk skriver all koden sin selv. Føler liksom alle sier det når de svarer på div. poster. Men sikkert bare jeg som føler det slik. :shrug:

 

DanielP

For meg ville det ikke vært noe problem å skrive de websidene jeg har laget i notepad. Saken er at det ville tatt mye lenger tid, og koden ville kanskje ha blitt mer rotete.

 

 

 

*) auto-generert html er noe av det styggeste som finnes, <div>s i et salig virvar.

Dreamweaver lager ikke flere <div>'s enn hva du ber om.

 

 

Torbjørn: Mulig du har et godt poeng, men jeg tror også at du har noen vrangforestillinger om WYSIWYG-program som Dreamweaver. Husk at denne typen programmer har gjort store fremskritt i det siste. :yes:

Lenke til kommentar
Ikke sikker når det gjelder server dynamikk.

Men på HTML er Dreamweawer helt genial!!

Fireworks? Editor? Nei! Da kan man jo like godt ta med MS PhotoDraw  :roll:

Vel, jeg har tatt med Fireworks pga alle funksjonene som er med i Fireworks MX 2004 slik som f.eks "Server-Side" support osv...i tillegg til at den støtter FTP koblinger osv...

 

Les mer om dette hos Macromedia sine sider...

 

 

EDIT: Du TLZ, hadde du giddet å fikse signaturen din eller!? Den ødelegger hele bredden på forumet jo! :grumpy:

Endret av PiRANhA
Lenke til kommentar
Torbjørn: Mulig du har et godt poeng, men jeg tror også at du har noen vrangforestillinger om WYSIWYG-program som Dreamweaver. Husk at denne typen programmer har gjort store fremskritt i det siste. :yes:

Hehe, man skal være forsiktig med å grave hodet for dypt ned i sanden, ja :)

 

Jeg kan ikke tenke meg å anbefale noe annet enn html koding for vordende webmastere.

 

Når man (jeg) imidlertid bruker php eller cgi på alt man gjør, er valget egentlig enkelt.

 

Det skal ikke mye til å holde kontroll på et par tabeller i et par tabeller. Styles lærer man meget kjapt, og det skal ikke mange linjene css til for å få et pent dokument.

 

Kremt, også koster Dreamweaver penger da, det samme gjør windows. Svindyrt.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX 2004 versionen, den er rett og slett konge. Men jeg kombinerer det programmet med notepad. Bruker DW til og lage oppsettet. Og notepad til resten.

Hvorfor kombinerer du? Hva er vitsen? Er det noe du kan skrive i Notepad som du ikke kan skrive i Dreamweaver? Eller...? Hm...jeg bare spør jeg!

For jeg lager bare indexfilen i DW. OG resten i php som jeg skriver rett på serveren. :love:

Lenke til kommentar
Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX 2004 versionen, den er rett og slett konge. Men jeg kombinerer det programmet med notepad. Bruker DW til og lage oppsettet. Og notepad til resten.

Hvorfor kombinerer du? Hva er vitsen? Er det noe du kan skrive i Notepad som du ikke kan skrive i Dreamweaver? Eller...? Hm...jeg bare spør jeg!

For jeg lager bare indexfilen i DW. OG resten i php som jeg skriver rett på serveren. :love:

Vel, Dreamweaver "forstår" også PHP ... altså farge-syntaks osv. Er ikke det en fordel vs. Notepad's svart på hvitt?

Lenke til kommentar
Vel, Dreamweaver "forstår" også PHP ... altså farge-syntaks osv. Er ikke det en fordel vs. Notepad's svart på hvitt?

Det er sant! Men jeg liker bedre og gjøre det på den "vrange" måten. For det er jeg mest vandt med. Bruker enkelte ganger phpEdit, det er helt likt DWs farge når det gleder php scripting. (Aksom phps)

 

Men når jeg er ferdig med index er det bare få ting igjen, har ofte scriptene klar før jeg lager siden. Så er det bare og plotte ting inn.. Da er det greit og bruke notepad. Syns jeg da.

 

Edit: + siste delen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Bruker Adobe GoLive kombinert med Photoshop. Bruker nettopp det programmet fordi jeg har lært det gjennom skolen og fordi jeg generelt liker Adobe's programmer veldig godt. Ser ikke noe Dreamweaver kunne klart som ikke GoLive klarer, utenom kanskje en ryddigere kode. Har så vidt testet Dreamweaver, men blir vel nødt til å følge massen å gå over etter hvert. Blir det noen gang profesjonell html-mekking på meg, blir det i GoLive, da dette følger med i Adobe pakken (som jeg bare må ha).

Lenke til kommentar
Bruker Adobe GoLive kombinert med Photoshop. Bruker nettopp det programmet fordi jeg har lært det gjennom skolen og fordi jeg generelt liker Adobe's programmer veldig godt. Ser ikke noe Dreamweaver kunne klart som ikke GoLive klarer, utenom kanskje en ryddigere kode. Har så vidt testet Dreamweaver, men blir vel nødt til å følge massen å gå over etter hvert. Blir det noen gang profesjonell html-mekking på meg, blir det i GoLive, da dette følger med i Adobe pakken (som jeg bare må ha).

Litt ot, men; Om du har både GoLive og PS, er noe av PS innegygget i GoLive, slik at man f.eks kan redigere psd filer/bilder inne i GoLive. Mener slik en fin kombinasjon som man delvis kan mellom Dreamweaver og f.eks Flash?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...