Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil spørre min kjære om forlovelse


Anbefalte innlegg

19år gammel jente som ønsker å spørre min kjære om forlovelse.

Er ikke helt klar enda men vil gjerne få det til dette så snart jeg føler meg klar for det. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, men nok til at jeg er veldig sikker på ham. Vi har snakket litt sammen om dette tidligere hvor begge er interessert, men vi vil begge vente til det faller seg naturlig.

Selvfølgelig ønsker vi jo ekteskap senere i framtiden, men føler dette med forlovelse er en start for oss begge, og en slaga kjærlighetserklæring.

 

Har da noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Hvordan kan jeg gå fram?

Er det noe regel som sier at jenter bare får spørre en gang i året eller er det oppskrytt?

Er jeg for ung?

 

Setter også pris på andre råd, tips og svar.

 

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Min oppfatning er at mannen frir, om du vil gifte deg med meg? Deretter er man forlovet, venter man mer enn ett år fra forlovelse til bryllup ser jeg ikke poenget med forlovelsen. Jeg ville ikke forlovet meg før etter 3 år i forhold. Funker det ikke i 3 år funker det ihvertfall ikke en livstid.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Man forlover seg ikke for å forlove seg, man forlover seg fordi man tenker å gifte seg en dag. Man MÅ ikke gifte seg etter ett år, men når man forlover seg så er det som nevnt fordi man kunne tenke seg å gifte seg sånn etterhvert. Det er ikke slik at man først forlover seg for å forlove seg og så forlover seg for å gifte seg. Hva med noe annet for å symbolisere kjærligheten? Du kan jo eventuelt høre med ham om han kunne tenke seg å gifte seg, men det kan virke veldig skummelt :)

Lenke til kommentar

Man kan selvsagt erklære kjærlighet for hverandre og kalle det forlovelse hvis man vil. Men da må du eksplisitt gjøre det klart hva den forlovelsen går ut på, slik at kjæresten din ikke ringer hjem til familien og sier at han skal gifte seg når det ikke var din intensjon i det hele tatt.

 

Søstera mi har vært forlovet tre ganger uten å gifte seg. Den fjerde forlovelsen hennes har nå vart i fem år. Jeg er i tvil om hun noen gang kommer til å gifte seg.

 

Jeg synes at det er tidlig å gifte seg når man er 19 år gammel. Hvis dere uansett skal være sammen resten av livet, kan man like så godt vente til man er 30 år gamle. Det er ingen grunn til å ha hastverk. Jeg ser at ektepar får enkelte skattefordeler, men et bryllup koster gjerne så mye at nåverdien er negativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...