Gå til innhold

G1. sniper B5 og overklokking av i4670k


/-eple-\

Anbefalte innlegg

Bestilte bare det hovedkortet siden det var kult og hadde en grei pris.. og gikk ut ifra at man kunne overklokke med hvilket som helst hovedkort egentlig. Men har i ettertid lest noen poster om at det ikke er mulig og overklokke med det hovedkortet :( men fant ikke så veldig mye informasjon på google, men stemmer det? for jeg fant også en artikkel der det sto at de overklokken en i7 modell enkelt og greit. Har fremdeles mulighet til og levere det tilbake.

Endret av bugdrop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det er nok null problem. ;)

Bare å sjekke i BIOS hva slags funksjoner du har tilgjengelig. Er vel ikke ultimate overklokkingshovedkortet, men det er mest erfarne og ekstrem-overklokkere som bruker de avanserte funksjonene.

 

Om det er i5 eller i7 har null å si for OC. Brikkene er identiske og i5 har bare fått deaktivert hyperthreading. Mulig også man må gi litt høyere spennig ved gitte frekvenser for å få det stabilt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor god kjøling du har men ... En standard åpning på OC av Haswell er:

 

Sett følgende verdier i BIOS (navn jeg bruker hentet fra din manual)

- CPU Clock Ratio: 46

- Uncore Ratio: 36

- CPU Enhanced Halt: Disable

- CPU EIST Function: Disable

- CPU Core Voltage Control, sett manuell 1,25V

- (Noen setter også 1333mhz på minnet, med 1,5V)

 

Hvis maskinen din er stabil med dette har du en OK chip. Du kan da begynne å øke Uncore Ratio, opp mot Clock Ratio. Hvis den ikke er stabil kan du forsøke å øke spenningen i små segmenter om gangen. 1,26, 1,27 osv. Hvis det er stabilt men blir for varmt må du bedre kjølingen din eller bare sette ned CPU Ratio.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...