Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

CT : Prøv å overklokk RAM mer også nå som du har mer på System Agent. Så sant du ikke har noen dårlige brikker da. Jeg har min på 1.05v mener jeg.

Endret av Betroz
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mine g.skill brikker er dritt på alt over 3000 med CR1. :( 3000 cl14 cr1 er beste jeg får på disse

Edit

Kan jo være det er minne kontrolleren på x99 som er problemet .. Ikke sikkert det er brikkene sin "feil"

Endret av Kyrre S.
Skrevet

Mine g.skill brikker er dritt på alt over 3000 med CR1. :( 3000 cl14 cr1 er beste jeg får på disse

Edit

Kan jo være det er minne kontrolleren på x99 som er problemet .. Ikke sikkert det er brikkene sin "feil"

Testet spenning opp til 1.5v da?

Skrevet

Kjører system voltage på 1.1v for å få mer stabil minne-overklokk. Ikke merket noen effekt på CPU. Minnet mitt er sugent, klarer lite over 3000 mhz stabilt selv med 1.5v. 

Skrevet

Må lese meg mer opp på alt og forsøke igjen. Klarer ikke 1800 i cinebench en gang .. Sur

Ja det er det største nederlaget i livet å ikke klare det  :wee:

Skrevet (endret)

Går ikke ann å klokke cache på dette møkka kortet .. Heldigvis er det bare på bench cache betyr noe :p

Men fra spøk til side. Det er helt tydelig at settings i BIOS/UEFI som fungerte helt fint tidligere, ikke fungerer nå. Så enten er spenmningsreguleringen til PSU blitt dårligere, eller så snakker vi degradering her. Det er fryktelig kranglete for tiden.

Jeg banner, kjerringa kjefter og bikkjene i nabolaget uler. Godt man har pils 

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Kommer noe høyere ved å tweake i windows (ASRock Formula Drive).

Flere her som merker at det lar seg klokke høyere i windows enn i BIOS/UEFI?

CB_1841.jpg

Hadde en run med ett par knepp høyere på cache (4000+ et eller anna),

men hadde ikke reboota først så fikk lavere score :hrm: Men gidder ikke mer av dette - klarer ikke dumpe varmen raskt nok fra CPU.

Endret av Kyrre S.
Skrevet

Hvorfor er egentlig CC15 så viktig for enkelte, bruker dere programmer som bruker så jævlig med CPU eller har dere bare CPU pga det koster mer og skal liksom være bedre men likevel tape mot 6700k? hva er greia? :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er egentlig CC15 så viktig for enkelte, bruker dere programmer som bruker så jævlig med CPU eller har dere bare CPU pga det koster mer og skal liksom være bedre men likevel tape mot 6700k? hva er greia? :)

Ingen kommentar  :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...