Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter må være trente, men jenter kan være chubby :/ (Tent spørsmål)


Fjell

Anbefalte innlegg

For meg har det mer å si hva du har på innsiden (jaja jeg vet det høres klisjè ut) men når folk blir eldre så vokser de opp og skjønner at det er en god del andre ting og prioriteringer som er viktigst i livet.

 

Å velge en make utifra utsende er for meg totalt bak mål og feil. En ting er fysisk tiltrekning - men øyne, smil og villigheten til å vise seg uten sminke er viktigere for meg-

 

De øynene som du bare kan stirre inn i å du ser at de ser forbi all dritten du har i fortiden din - og det eneste du ser er et par ærlige, usminkede øyne som ser dypt tilbake på deg med et ærlig smil og to myke lepper med en vakker buet Armors bue på toppen :love: :love:

 

At du skal føle deg vel med deg selv er jo en ting - men at noen skal fortelle deg hvordan du skal se ut for å føle deg vel blir litt teit spør du meg.

Som doge sier, øyne og smil er jo utseendetrekk. I starten er det utseende som tenner meg hos damer, men personligheten "holder meg i nærheten".

 

Klisje eller ikke, det du sier er helt sant. Det fins ikke noe kjedeligere en ei dame som ikke tørr å vise seg uten sminke, eksempelvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Å velge en make utifra utsende er for meg totalt bak mål og feil. En ting er fysisk tiltrekning - men øyne, smil og villigheten til å vise seg uten sminke er viktigere for meg-

 

Øyne, smil og at man er pen uten sminke er jo utelukkende viktige utseendetrekk! ;)

Erhm ja du har rett der.... Formulerte meg selv særdeles dårlig der... Men de tingene er viktigere enn om du har trent, slanket deg, tattiser, piercing, det-noen-mener-er-for-mange-kilo-eller-for-lite.

 

Tror ikke helt jeg selv skjønte hva jeg opprinnelig ville frem til der.

 

 

Edit: Men tror jeg sporet litt av tråden her nå. Men mange har et rart syn på hva som er tennende å pent å se på.

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Mulig jeg er undervektig, men ser helt normal ut. Har ikke tenkt til å spise meg feit for å få 20 i bmi, noe jeg ikke synes er fint engang

 

Da gjør du selvsagt som du vil. Det blir bare din sak. Spørsmålet er om andre jenter skal måles etter hva du og noen andre synes er fint, eller om vi skal tillate at noen jenter synes de er fine med 20 eller mer.

 

Her er hva slags fasonger vi snakker om, for en normalbygget jente fra 18 til 26 i BMI:

 

post-52698-0-16151200-1407956548_thumb.png

 

Jeg synes godt om både 24 og 26, personlig. Andre får ha sin smak.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Markedet bestemmer jo hva som er "fint", dersom holdningene er at tynnere er bedre, så er jo tynnere bedre, det er tross alt relasjonene som har noe å si hvis man ser bort ifra selvfølelse. Dog ser jeg tendenser til en positiv holdningsendring, dessverre hvor de slanke blir mindre populære.

Lenke til kommentar

For meg har det mer å si hva du har på innsiden (jaja jeg vet det høres klisjè ut) men når folk blir eldre så vokser de opp og skjønner at det er en god del andre ting og prioriteringer som er viktigst i livet.

Hva om de er: Chubby og rotten på insiden.

 

Men får nå bare gjøre sitt beste å takke til seg en båt. Dette minner meg om et flott vers.

 

Bedre å bo i et hjørne på taket enn med trettekjær kvinne i felles hus.

Endret av Fjell
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det ikke legitimt å fokusere på utseendet på utsiden, fordi det liksom sårer de stygge. Mens utseendet på innsiden er det greit å fokusere på, som om de ikke finnes nok av folk som er stygge på innsiden og blir såret av det.

 

Nysjerrig: Hvordan er man "stygg" på innsiden?

 

Geir :)

 

Hvis du later som du bryr deg om andre - men egentlig bare utnytter vennskapet for din egen vinning.

Du opptrer ærlig og sier ting som alle vil høre - mens til andre er du rimelig idiotisk og driter i andres verdier og gjør med vilje de tingene som sårer andre fordi du syns det er morsomt.

Du later som du er en venn - men brenner eller spregner brua så fort det kommer noe bedre din vei.

Lenke til kommentar

 

For meg har det mer å si hva du har på innsiden (jaja jeg vet det høres klisjè ut) men når folk blir eldre så vokser de opp og skjønner at det er en god del andre ting og prioriteringer som er viktigst i livet.

Hva om de er: Chubby og rotten på insiden.

 

Men får nå bare gjøre sitt beste å takke til seg en båt. Dette minner meg om et flott vers.

 

Bedre å bo i et hjørne på taket enn med trettekjær kvinne i felles hus.

 

Er de rottne på innsiden kunne de sett ut som hvem som helst. Dessverre så tar det ofte litt tid å bli kjent med folk på innsiden når du står med dem ansikt til ansikt - grunnet man kan bli blindet av diverse kjemiske reaksjoner i hjernen når man ser på utseende.

Lenke til kommentar

Et eksempel er hvis man nyter å skape konflikter.

 

Du opptrer ærlig og sier ting som alle vil høre - mens til andre er du rimelig idiotisk og driter i andres verdier og gjør med vilje de tingene som sårer andre fordi du syns det er morsomt.

 

Hvis du later som du bryr deg om andre - men egentlig bare utnytter vennskapet for din egen vinning.

Du later som du er en venn - men brenner eller spregner brua så fort det kommer noe bedre din vei.

 

 

Ok. Jeg antok det var slikt dere Tåkelur tenkte på. Spørsmålet da blir: Hva er det som skulle såre disse menneskene? Mener du at folk som ikke passer et overfladisk skjønnhetsideal fortjener det på samme måte som folk som er stygge og falske, eller omvendt, at stygge og falske mennesker som sårer med vilje havner i samme gruppe som de som veier 5 kilo mer enn forsidepikene i motebladene...?

 

Hvorfor er det galt å fokusere på "utseendet på innsiden"? (Hva blir det? "Innseendet"??)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Et eksempel er hvis man nyter å skape konflikter.

Du opptrer ærlig og sier ting som alle vil høre - mens til andre er du rimelig idiotisk og driter i andres verdier og gjør med vilje de tingene som sårer andre fordi du syns det er morsomt.

 

Hvis du later som du bryr deg om andre - men egentlig bare utnytter vennskapet for din egen vinning.

Du later som du er en venn - men brenner eller spregner brua så fort det kommer noe bedre din vei.

 

Ok. Jeg antok det var slikt dere Tåkelur tenkte på. Spørsmålet da blir: Hva er det som skulle såre disse menneskene? Mener du at folk som ikke passer et overfladisk skjønnhetsideal fortjener det på samme måte som folk som er stygge og falske, eller omvendt, at stygge og falske mennesker som sårer med vilje havner i samme gruppe som de som veier 5 kilo mer enn forsidepikene i motebladene...?

 

Hvorfor er det galt å fokusere på "utseendet på innsiden"? (Hva blir det? "Innseendet"??)

 

Geir :)

Dette her kan bli en meget interessant prat Geir.

 

Men jeg tror ikke helt jeg skjønte deg helt.

 

Mente du at spørsmålet blir: hvorfor skal man fokusere på et flott indre og istedenfor et utseende?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit og på sin plass å fokusere på folks oppførsel og holdninger, i den grad de går ut over andre mennesker. Gode som dårlige. Det dere kaller det "indre" utseendet. Jeg synes det er meningsløst at noen få skal diktere hva idealet for det ytre utseendet er, utover rent medisinske kriterier.

 

Hvorfor skal man være redd for å "såre" en drittsekk?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Er enig med deg der Geir - ingen skal diktere et ytre utseende og når det gjelder "innsende" så er det vel egentlig bare sånn kardemomme by tenking fra min side tror jeg. Hvorfor skal man behandle en drittsekk med en god og positiv holdning?

 

Enkelt: jeg vil ikke være som dem - jeg vil heller vise positivitet og god innstilling uansett. De fortjener ikke alltid en klapp på skulderen eller en klem - og jeg sier ikke at jeg vil klappe dem eller klemme dem - men jeg vil vise dem at det går an å være bedre. Ikke bedre enn dem - men at alle har en god person i seg som kan være den beste versjonen av dem.

 

Ja - tåpelig å romantisk tenking - men jeg føler ihvertfall at jeg bidrar til å gjøre det beste jeg kan uansett.

Lenke til kommentar

Er ikke det litt forskjellsbehandling :p Eller er det selvbilde problemer man vil unngå. Eller er det fordi gutter bare ikke bryr seg så mye. Jeg vil si slim og smooth gjør susen uansett.

 

Men hva foretrekker du sånn sett :) Men så er det vel mest viktig å like personen man er sammen med. Men tingen er, at når jeg ser på nettet, så lurer jeg på hvorfor noen sier "Jeg liker chubby jenter", liksom der mister jeg litt forståelsen. Blir man tent om noen er litt mer feit :/ Sier ikke dette bare for å være ekkel for folk som er det. Men det blir som å like litt sur mat over friskere mat.

 

Men antar vel at folk har forskjellige smak. Så er vel sikkert jeg som tenker opp ned på ting :p

 

flat-stomach.jpg

Alle er forskjellige og liker forskjellige ting. Det at man reagerer på at noen liker litt "chubby" damer sier litt om samfunnet vi lever i. Reklamebransjen bruker syltynne damer og dermed prøver alle å bli sånn. Slik er det jo også med reklamer med menn i. Damene setter standarden etter dem, mens vi menn er litt mer fleksible (muligens fordi testosteronet tar overhånd).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...