Gå til innhold

m-itx Spill PC, fungere dette?


Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge meg ny liten PC skal i utgangspunktet brukes utelukkende for spill, denne skal bæres rundt, sannsynligvis dualboot Linux og Windows.

 

jeg har funnet ut av det meste (utenom hovedkortet) men er åpen for forslag på alt. Har tenkt å ikke bruke mer penger en nødvendig, men der det gir mening / ikke inngår alt for store kompromisser.

 

Dette har jeg kommet frem til så langt;

 

Hovedkort: Er litt rusten, og intel har jo så mange chipset, så har veit jeg ikke, har hørt mye bra om Asus, så vudere sterk en ASUS Z97I-PLUS, men jeg har ikke behov for wifi.

 

Krav jeg har til hovedkorte:

Treng ikke Wifi

Helst intel NIC men ikke et must

Liker SSD på hovedkorte (ala m2 slot på z97i-plus) men er ikke et must.

skal kanskje drive litt OC i fremtid, men ingenting ekstremt(kabinettet begrense jo en del )

Ellers det vanlige PCIe x16, noe usb3 kontakter etc.

 

CPU: i5-4960k. i7 er overkill, haswell refresh skal være kjøligere og litt raskere, så det er vel verd den extra 100 lappen, spesielt i et så lite kabinett.

 

Minne:treng ny der også. Er litt rusten, veit ikke hva prisforskjellen er så alt etter det enten 8 eller 16GB. Kanskje greit å gå for lavprofil pga. fremtidig kjølere

 

Kabinett: Silverstone sugo sg06

liten nok til å passe i alle de mindre sekker og vesker jeg har, lettere i forhold til foreksempel sg08. Det er plass for alt av grafikkort jeg komme til å tar meg rå til i nærmeste tid.

 

PSU: silverstone st45fs-g, er ikke mange alternative i SFX, er klar over at sx600 er på vei, har sport silverstone (vente fortsatt på svar) men regne med at det fortsatt er en god stund før den er i tilgjengelig Norge. eneste grunn til at jeg hadde vurdert den er fordi den skal være stillere, 450Watt er nok for meg. På andre siden bryre jeg meg ikke så veldig mye om støy på denne, da den ikke skal stå på 24/7

 

GPU: skal bruke min gamle foreløpig

 

Kjøling: skal foreløpig bruke stock for CPU, skal finne ut av noe artig etter hvert. Er mye forskjell fra Kabinett til Kabinett i disse størrelser, så det skal går en del research i det, også vil jeg helst har kabinettet i hender før jeg tar noe fatalt valg. Bråke bryr meg ikke og jeg skal ikke OC foreløpig.

 

Så: er dette godkjent? forslag hovedkort? tips på andre ting?

 

 

 

Endret av norgi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser greit ut. Men som jeg har oppfattet det sliter asua med sensorene sine. Kan hende det er fikset. Men i hvertfall ville jeg ha gått for dette hovedkortet: http://m.netonnet.no/art/data/komponenter/hovedkort/intel-socket-1150/gigabyte-ga-z97n-gaming5/205231.8086/

 

Hvis den er i dyreste laget så er denne her og: http://m.netonnet.no/art/data/komponenter/hovedkort/intel-socket-1150/gigabyte-ga-z97n-wifi/205241.8086/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...