Gå til innhold

20 åring arrestert for å ha satt opp proxy-server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hør her, jeg liker heller ikke at film-galningene fra Hollywood driver og legger til rette for sensur og det som værre er på internett, bare for å sikre heggemoniet sitt. Internett er alt for viktig til at disse skal få diktere hvordan informasjonsflyten skal kunne begrenses.

 

Jeg skulle ønske de heller enn å forårsake slik skade, sluttet å lage filmer og tok seg til noe mer konstruktivt.

 

Samtidig er det jo ikke svart/hvitt i denne situasjonen. Film-bransjen er ikke bare de store stygge ulvene, og de som laster ned og ser rettightersbegrensede filmer uten å betale for det, er ikke bare uskyldige og uvitende.

 

Alle som ser produktet, men ikke bidrar med ressurser tilbake til de som lagde filmene, er medansvarlige for situasjonen.

 

For hva er vel mer rettferdig enn at de som konsumerer, også bidrar til produksjonen?

 

Hvis du har et bedre forslag, så kom med det.

 

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

 

Ett bedre forslag er å ikke kaste ut borgeres grunnleggende rettigheter for å håndheve latterlige sperringer, det er mye viktigere. Og forslag til hva? Å løse hvilket problem? Er kulturproduksjonen nedadgående?

Hvis det å opprettholde borgeres grunnleggende rettigheter er viktig for deg, hva med å bidra selv? Begynne å betale av din velfyllte pengebok for det du forbruker, for eksempel? Kanskje spandere en tusenlapp på EFN også, mens lommeboka er åpen?

 

Så lenge du er gratispassasjer, bidrar du til å skape kontrollmekanismene, akkurat på samme måte som snikere forårsaker billettkontroller. Dersom omfanget av snikere er for stort, vil buss-selskapet enten skjerpe kontrollen for å overleve, eller gå konkurs, og de vil begynne med kontroller lenge før de går konkurs.

 

Det samme skjer med filmbransjen - med den forskjellen at de har laaaangt mer penger å tape enn et buss-selskap, og åpenbart er både evner og er villig til å bryte ned grunnleggende rettigheter og skade store deler av internett for å opprettholde forretningsmodellen sin. Fordi de er for grådige og trangsynte til å tilpasse seg ny teknologisk virkelighet, på samme måte som filmsniker er for grådige og trangsynte til å bidra til filmskapingen.

 

Egentlig er de en god match, filmbransjen og filmsnikerne. De fortjener hverandre, med sine lave mål og ditto moral. Hadde det bare ikke vært for skaden de påfører samfunnet rundt seg mens de sloss om å rane hverandre.

 

Må tilstå at det ikke var dette jeg så for meg da jeg på begynnelsen av 90-tallet begeistret oppdaget internett, og frydet meg over alle mulighetene det ville gi oss mennesker. Jeg hadde nok litt høy tro til at hver enkelt av oss tok tak for å lage den verden de ville ha, isteden for å la seg styre av grådighet og kortsiktig gevinst.

 

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva er poenget ditt? Fordi filmselskap er umoralske når de oppfatter en trussel, så bør vi gi de mer penger? Nei takk. Kulturproduksjonen i verden er mer vital enn noensinne, det er ikke noe problem, og hva vet du om hva jeg bidrar og ikke? Jeg bruker ganske mye både på kultur og jeg har også støttet EFF.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er lovbrudd å sette opp en proxy? Joda, det er jo "kreativt" av storbritannia, som blir en mer bedriten politistat for hvert år som går.

 

AtW

Storbritannia er ikke en stat :green: . Viser nivået.

 

Aha, så Storbritannia er plutselig ikke en stat lenger ...? Og det leste du hvor ...?

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...