Gå til innhold

Tips til Gaming PC 20-25k(inkludert skjermer)


Anbefalte innlegg

  • Hva skal maskinen brukes til?

Primært dataspill(dota2, wow, cs go etc.)

Har også ønsker om å ha den til å se filmer /serier med

  • Prisantydning

Ca. 20 000 ,- for pc, 5000,- skjerm(x2)

  • Skal maskinen overklokkes

Vet ikke hva dette betyr, men hvis dette anbefales så hvorfor ikke?

  • Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Dette sier meg heller ikke noe spesielt, det dere anbefaler.

  • Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Er interessert i nytt tastatur, headset og gamingmus. Har dette

men vil gjerne prøve noe nytt.

 

G19 logitech keyboard, fant ut at dette

har altfor mange knapper som ikke brukes. Vil ha et godt tastatur som

kan rengjøres enkelt( søler mye Cola) av en eller annen grunn.

 

Gaming mus: Har Razor naga molten limited edition. Spilte wow før men

trenger ikke alle knappene lengre.

 

Headset: Logitech g35, er meget fornøyd med dette, er meget opptatt av

god lyd og ønsker derfor å bruke en del penger på dette.

 

  • Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Håper jeg har forklart meg noenlunde greit. Kort og godt en god rask

og stabil pc som ikke trenger oppgraderinger med det første.

 

Lurer også på om det går ann å samkjøre eventuelt tv sammen med

data. feks se på netflix igjennom pc på tv?

 

Takker for alle henvendelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor komfortabel er du med å sette sammen pcen selv?

 

Komplett har ganske ok ferdigbydge pcer som da kommer med garanti og operativsystem også:

https://www.komplett.no/komplett-xtreme-i70-black-titan/10878

 

du kan gå inn å velge bort tastatur / mus slik at du kan kjøpe hva enn du måtte ønske i tillegg, dette er uten skjerm. Ang å koble pc til TV så er det ikke noe problem med hdmi kabel, de fleste nye skjermkort kommer med en eller flere hdmi utganger

Lenke til kommentar

Hvis pcen skal brukes til gaming ville jeg ikke anbefalt titan black. Gå heller for 780 ti eller evt. to. 780 ti yter omntrent det samme som titan black men koster ca. halvparten.

Litt overkill for dota2, wow, cs go kanskje? Greit nok at den den skal brukes til gaming, men bør kanskje spørre trådstarter om han har planer om å spille nyere spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan hende det er overkill, men vil ha en data som er god i flere år fremover. Og ja kunne tenkt meg å spille nyere spill også. Er veldig trofast mot disse spillene som er nevnt. WoW er det veldig lite av, ellers så spiller jeg de andre spillene aktivt. Hva som anbefales er oppe til de som er her, jeg er også nysgjerrig på om jeg trenger en så sterk pc?

Lenke til kommentar

Støtter dette er bortkastet, med mindre man skal bruke de spillene med 3x 4k skjermer i eyefinity.

 

Skal man kaste bort pengene, hva med mac Pro?

Gir vel neppe særlig spill ytelse kraft for prisen, men tror ikke den vil falle like fort som spill pc i den prisklassen.

 

Per dags dato er PSU, kabinett og harddisk og SSD disk (Sata) hvis vi ser bort i fra Pci-E eller sata express, eneste som kan være invistering vertfall det som antakelig vil holde seg mest i pris.

 

DDR4 ram og broadwell vil komme sammen med GTX 880 og r9 390x bermuda i løp av neste år.

 

Prosessorer samt skjermkort er neppe særlig invistering i dag DDR3 vil sakte men sikkert fases ut, så kjøp gjerne brukt eller gjør den invisteringen som er nødvendig for 1 års bruk, altså rundt 10 000 kr.

Lenke til kommentar

 

De spillene ville jo fint klart seg på hardware til under 10K...

Hva er vitsen med å blåse bort dobbelt så mye penger, ihvertfall rett før nVidias nye flaggskip kommer ut. Ny kjerne, myyye bedre ytelse, osv.

nei

 

Er nVidia sin nye kjerne bare en normal "Intel"-oppgradering? (nytt navn, lik ytelse)??

Trodde det var noe stort på gang, for jeg leser stadig om folk som gleeeder seg til den nye serien..

Lenke til kommentar

DDR4 ram og broadwell vil komme sammen med GTX 880 og r9 390x bermuda i løp av neste år.

 

Prosessorer samt skjermkort er neppe særlig invistering i dag DDR3 vil sakte men sikkert fases ut, så kjøp gjerne brukt eller gjør den invisteringen som er nødvendig for 1 års bruk, altså rundt 10 000 kr.

 

Det kommer alltid noe bedre neste år. Kjøp av hardware er ingen investering, det er forbruk.

Lenke til kommentar

Kjøp en pc til 10-15k og en LG 34UM95.

 

Deler:

840 Pro

NH-D15

4770k

Asus 780Ti

8GB RAM

Hovedkort klart for overklokking, gjerne MSI Gaming 9 AC

God strømforsyning (viktig!) AX1500i? :p

 

Bygg selv. Superenkelt. Vi kan hjelpe deg hvis du står fast.

 

Liste: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1427336&su=9929B4C6-31AE-4C07-90DF-7A6FDBAECFD0

 

Skjerm: https://prisguiden.no/produkt/lg-34um95-p-205408

 

Dette ville jeg i alle fall kjøpt selv hvis jeg hadde hatt 25k og skulle spille dota2, wow og cs go. Denne pcen hører du ikke en lyd fra. (Nesten) helt stillegående. Kjøp ekstra harddisk senere hvis det blir for lite plass.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...