Gå til innhold

Er politisk Islam problemet med Islam?


Fjell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi kristendommen ikke har dette primitive synet på menneskelivet, som jødedommen og islam har. I kristendommen er mennesket gudommelig gjort og har fått et evig liv som Gud.

Det er da virkelig store mengder drap og ytterst tvilsom moral i kristendommen også, allerede i første kapittel da Kain og Abel utnytter jorden til forskjellige ting, Kain dyrker jorden og Abel gjeter en flokk sauer. De presenterer "offer" til gud, og som den blodtørstige typen gud er, så setter han pris på dyrene til Abel og ikke på grønnsaker og frukt som Kain har produsert. Kain blir da sur og dreper broren fordi gud likte hans offer bedre. Moralen? Gud vil ha blod. Og det får han i store mengder, vanligvis ved å sette folk opp mot hverandre, gjerne bror mot bror.

 

Denne historien er også i koranen, stort sett identisk, stort sett eneste forskjell er at den ikke spesifikt nevner Kain og Abel ved navn, bare som sønner av Adam.

 

Quran 5:31: "Then Allah sent a crow, who scratched the ground, to show him how to hide the dead body of his brother. 'Woe to me!' said he. 'Was I not even able to be as this raven, and to hide the shame of my brother?' Then he became full of regrets."

 

Det er utallige episoder som forherliger vold i alle disse religiøse tekstene, og å påstå at det ikke er det er reneste løgn.

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

 

Fordi kristendommen ikke har dette primitive synet på menneskelivet, som jødedommen og islam har. I kristendommen er mennesket gudommelig gjort og har fått et evig liv som Gud.

Det er da virkelig store mengder drap og ytterst tvilsom moral i kristendommen også, allerede i første kapittel da Kain og Abel utnytter jorden til forskjellige ting, Kain dyrker jorden og Abel gjeter en flokk sauer. De presenterer "offer" til gud, og som den blodtørstige typen gud er, så setter han pris på dyrene til Abel og ikke på grønnsaker og frukt som Kain har produsert. Kain blir da sur og dreper broren fordi gud likte hans offer bedre. Moralen? Gud vil ha blod. Og det får han i store mengder, vanligvis ved å sette folk opp mot hverandre, gjerne bror mot bror.

 

 

 

Halo, grovetussen

 

Du siterer her, det gamle testamentet og det er jødedommen (veldig likt islam) og langt fra kristendommen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Fordi kristendommen ikke har dette primitive synet på menneskelivet, som jødedommen og islam har. I kristendommen er mennesket gudommelig gjort og har fått et evig liv som Gud.

Det er da virkelig store mengder drap og ytterst tvilsom moral i kristendommen også, allerede i første kapittel da Kain og Abel utnytter jorden til forskjellige ting, Kain dyrker jorden og Abel gjeter en flokk sauer. De presenterer "offer" til gud, og som den blodtørstige typen gud er, så setter han pris på dyrene til Abel og ikke på grønnsaker og frukt som Kain har produsert. Kain blir da sur og dreper broren fordi gud likte hans offer bedre. Moralen? Gud vil ha blod. Og det får han i store mengder, vanligvis ved å sette folk opp mot hverandre, gjerne bror mot bror.

 

 

 

Halo, grovetussen

 

Du siterer her, det gamle testamentet og det er jødedommen (veldig likt islam) og langt fra kristendommen.

 

 

Er det lenge siden du har lest bibelen? Alle apostlene, i tillegg til Jesus, støtter oppunder at bøkene Moses skrev er fakta. Kan jo ta et lite sitat fra Matteus, så du ikke trenger å bruke det argumentet mer.

 

 

Matthew 5:17–19

The Fulfillment of the Law

17 “Do not think that I have come to abolish the Law or the Prophets; I have not come to abolish them but to fulfill them.a 18 For truly I tell you, until heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke of a pen, will by any means disappear from the Law until everything is accomplished.b 19 Therefore anyone who sets aside one of the least of these commandsc and teaches others accordingly will be called least in the kingdom of heaven, but whoever practices and teaches these commands will be called great in the kingdom of heaven.

 

De ti bud er jo fra gamle testamentet? Hva med historien om Noah? Adam og Eva? Moses? Skapelsesberetningen? Dette er ikke lenger i bruk i kristendommen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er ikke politisk Islam. Men en forvergt falsk versjon av Islam som kom til form ETTER Profeten Muhammeds bortgang grunnet korrupte tyranners maktovertakelse av administrative kalif posisjoner. Noe ekstreme salafi muslimsker og også mange sunnimuslimer følger.

 

 

Hvis du mener at ISIL og andre vanlige "fredelige" muslimer følger en forfalsket versjon av islam, så bør du brenne koranen .

For der står det da svart på hvitt oppfordringer til å drepe ikke-muslimer og drive krig mot dem innti islam dominerer.

 

De krigerske medina-surene gjelder fremfor de mer fredelige mekka-surene ennå i dag, og det er disse som ISIL og andre muslimer følger når de dreper kristne og også andre muslimer som de mener ikke følger islam godt nok.

 

Så det de gjør er korrekt ifølge islam. Og det skjer også over hele verden at muslimer begynner å følge medina-surene i koranen, det skjer også i Europa og USA.

Hvorfor insisterer da du og andre muslimer i Norge på at dette er en falsk versjon av islam ?

 

Er det slik at muslimer over hele verden følger en falsk versjon av islam, mens bare muslimer i Norge følger ekte islam ?

Hvorfor er da denne falske versjonen av islam kommet med i koranen i form av medina-surene ?

Det var jo muhammed som også forfattet medina-surene i koranen, men hvorfor kom de med i koranen hvis dette er en falsk versjon av islam ?

 

Det fins forøvrig ikke to versjoner av islam, det fins bare en versjon, og politikk er en del av islam.

 

Det fins mao ingen falsk versjon av islam, og det fins ikke noe "politisk islam" Alt er bare forsøk fra muslimeneog deres støttespillere i Norge på å bortforklare de ugjærningene som muslimer driver med rundt om i verden.

 

Det fins forskjellige sekter og retninger i islam, men ingen falsk eller politisk versjon av islam.

 

Alt er islam. Og islam er både en politisk og religiøs ideologi og en religion.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Fordi kristendommen ikke har dette primitive synet på menneskelivet, som jødedommen og islam har. I kristendommen er mennesket gudommelig gjort og har fått et evig liv som Gud.

Evig liv, as in liv etter døden? Og hvilket primtiv syn er det Islam har på mennesker?

 

Evig liv, as in "one with the everlasting God" For jødedommen og islam er mennesket bare noe du kan undertrykke og drepe som et dyr, et helt forkastelig menneske syn !

Lenke til kommentar

 

 

Fordi kristendommen ikke har dette primitive synet på menneskelivet, som jødedommen og islam har. I kristendommen er mennesket gudommelig gjort og har fått et evig liv som Gud.

Evig liv, as in liv etter døden? Og hvilket primtiv syn er det Islam har på mennesker?

 

Evig liv, as in "one with the everlasting God" For jødedommen og islam er mennesket bare noe du kan undertrykke og drepe som et dyr, et helt forkastelig menneske syn !

 

I islam er menneskelivet hellig. Mennesket står i skapelsens sentrum, og alt annet er sekundært til dèt. Gud skapte hele universet som kuliss for det menneskelig liv.

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Hva med det kristne korstoget som drepte mennesker som fluer?

Lenke til kommentar

 

 

 

Fordi kristendommen ikke har dette primitive synet på menneskelivet, som jødedommen og islam har. I kristendommen er mennesket gudommelig gjort og har fått et evig liv som Gud.

Evig liv, as in liv etter døden? Og hvilket primtiv syn er det Islam har på mennesker?

 

Evig liv, as in "one with the everlasting God" For jødedommen og islam er mennesket bare noe du kan undertrykke og drepe som et dyr, et helt forkastelig menneske syn !

 

I islam er menneskelivet hellig. Mennesket står i skapelsens sentrum, og alt annet er sekundært til dèt. Gud skapte hele universet som kuliss for det menneskelig liv.

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Hva med det kristne korstoget som drepte mennesker som fluer?

 

Du glemte å si at Islam også er fredens religion. Hvor dumme tror dere folk er ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fordi kristendommen ikke har dette primitive synet på menneskelivet, som jødedommen og islam har. I kristendommen er mennesket gudommelig gjort og har fått et evig liv som Gud.

Evig liv, as in liv etter døden? Og hvilket primtiv syn er det Islam har på mennesker?

 

Evig liv, as in "one with the everlasting God" For jødedommen og islam er mennesket bare noe du kan undertrykke og drepe som et dyr, et helt forkastelig menneske syn !

 

I islam er menneskelivet hellig. Mennesket står i skapelsens sentrum, og alt annet er sekundært til dèt. Gud skapte hele universet som kuliss for det menneskelig liv.

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Hva med det kristne korstoget som drepte mennesker som fluer?

 

Du glemte å si at Islam også er fredens religion. Hvor dumme tror dere folk er ?

 

Fra 1 til 10?

Lenke til kommentar

Dette skjer overalt i verden, ikke islam som står for dette: men folk med makt og som misbruker Koranen til deres fordel. Jeg har ikke utført drap eller vold moten noen, ikke undertrykker jeg noen heller. Og ja, jeg er muslim.

 

IHS du er ikke lett å diskutere med, hvis du vil så kan vi ta punkt for punkt og diskutere dette. Istedet for å slenge masse ord og si sånn og sånn er det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alle skjønner at islam bare er vold, undertrykkelse og drap, selv om dere sier noe helt annet, folk er ikke blinde, de ser hva som skjer i muslimske samfunn og miljøer, hvordan folk har det.

 

Å, sier du det - kanskje du kan utdype den påstanden litt til, fordi jeg kjenner meg ikke igjen i den, og jeg er ikke muslim, men en relativt vanlig norsk borger. La meg spørre: Er de kristne miljøer godt nok kjente for vår kultur, og er det derfor det er så mange som er kritiske til den samme?

 

Vi (hvermansen) vet jo godt hva som foregår i de kristne miljøene, og hvordan folk har det, der skjer det bare hjernevasking og sekterisme, i tillegg til støtte til stater som bedriver terror osv osv osv ...

Lenke til kommentar

I islam er menneskelivet hellig. Mennesket står i skapelsens sentrum, og alt annet er sekundært til dèt. Gud skapte hele universet som kuliss for det menneskelig liv.

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Du glemte å sitere hele verset:

Den som dreper et menneske, uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten.

Slik sett er det i henhold til Islam helt greit for slekter å bokstavelig talt utrydde hverandre, siden hver blodhevn åpner for en ny blodhevn. Dog er det litt merkelig at Islam har ikke har noen problemer med blodhevn, hvis det virkelig er slik at religionen mener at menneskelivet er hellig.

 

Forøvrig sier det neste verset følgende:

Deres lønn som bekjemper Gud og Hans sendebud og farter omkring og stifter ufred på jorden, skal være at de drepes eller korsfestes, at hender og føtter avhugges kryssvis, eller at de forvises fra landet.

Lenke til kommentar

 

I islam er menneskelivet hellig. Mennesket står i skapelsens sentrum, og alt annet er sekundært til dèt. Gud skapte hele universet som kuliss for det menneskelig liv.

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Du glemte å sitere hele verset:

Den som dreper et menneske, uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten.

Slik sett er det i henhold til Islam helt greit for slekter å bokstavelig talt utrydde hverandre, siden hver blodhevn åpner for en ny blodhevn. Dog er det litt merkelig at Islam har ikke har noen problemer med blodhevn, hvis det virkelig er slik at religionen mener at menneskelivet er hellig.

 

Forøvrig sier det neste verset følgende:

Deres lønn som bekjemper Gud og Hans sendebud og farter omkring og stifter ufred på jorden, skal være at de drepes eller korsfestes, at hender og føtter avhugges kryssvis, eller at de forvises fra landet.

 

Hvor kom det røde skriftet fra? Kan ikke se at det står i Koranen???

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

Du glemte å sitere hele verset:

Den som dreper et menneske, uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten.

 

Hvor kom det røde skriftet fra? Kan ikke se at det står i Koranen???

 

Jeg kopierte det fra den norske oversettelsen tilgjengelig på quran.com, som er den samme teksten som står i Koranen som Universitetsforlaget trykker.

 

Jeg ser jo at du har utelatt noe av verset du siterer med klammer, så tør jeg spørre hva som er det fulle verset i koran-oversettelsen du siterer?

Endret av O3K
Lenke til kommentar

 

Alle skjønner at islam bare er vold, undertrykkelse og drap, selv om dere sier noe helt annet, folk er ikke blinde, de ser hva som skjer i muslimske samfunn og miljøer, hvordan folk har det.

 

Å, sier du det - kanskje du kan utdype den påstanden litt til, fordi jeg kjenner meg ikke igjen i den, og jeg er ikke muslim, men en relativt vanlig norsk borger. La meg spørre: Er de kristne miljøer godt nok kjente for vår kultur, og er det derfor det er så mange som er kritiske til den samme?

 

Vi (hvermansen) vet jo godt hva som foregår i de kristne miljøene, og hvordan folk har det, der skjer det bare hjernevasking og sekterisme, i tillegg til støtte til stater som bedriver terror osv osv osv ...

 

Hva kristne eller såkalt kristne bedriver er faktisk irrelevant, Awarewolf og det rettferdiggjør ihvertfall ikke den undertrykkelse, vold og drap som skjer i verdens muslimske samfunn og miljøer.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Alle skjønner at islam bare er vold, undertrykkelse og drap, selv om dere sier noe helt annet, folk er ikke blinde, de ser hva som skjer i muslimske samfunn og miljøer, hvordan folk har det.

 

Å, sier du det - kanskje du kan utdype den påstanden litt til, fordi jeg kjenner meg ikke igjen i den, og jeg er ikke muslim, men en relativt vanlig norsk borger. La meg spørre: Er de kristne miljøer godt nok kjente for vår kultur, og er det derfor det er så mange som er kritiske til den samme?

 

Vi (hvermansen) vet jo godt hva som foregår i de kristne miljøene, og hvordan folk har det, der skjer det bare hjernevasking og sekterisme, i tillegg til støtte til stater som bedriver terror osv osv osv ...

 

Hva kristne eller såkalt kristne bedriver er faktisk irrelevant, Awarewolf og det rettferdiggjør ihvertfall ikke den undertrykkelse, vold og drap som skjer i verdens muslimske samfunn og miljøer.

 

 

Vel, nå er det du som setter standard for den "vanlige kristne" her i tråden, og slik jeg ser det er du en dårlig ambassadør for din egen tro. Og så husker jeg hvor ofte jeg prøver forsvare dere kristne, når ateistkobbelet er ute på rov, og så kan du få med deg alle årsakene til at det koker nede i midtøsten, og der kan du titte på din egen kirke, så finner du flere ankepunkter, hvis du vil, men vil du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...