Gå til innhold

Er politisk Islam problemet med Islam?


Fjell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Hva med det kristne korstoget som drepte mennesker som fluer?

 

 

Ja vi ser jo hvor hellig menneskelivet anses for å være i islam, når muslimer over hele verden voldtar,torturerer og dreper kristne. Og nå også andre muslimer som de mener ikke er følger islam godt nok.

 

Det verset du siterer er ok, og mange muslimer har brukt det før deg. Men problemet er bare at det gjelder ikke.

 

Dette verset gjelder ikke andre enn muslimer.

Muslmene kan fremdeles drepe sine fiender om de ønsker det.

 

 

 

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Hva med det kristne korstoget som drepte mennesker som fluer?

 

 

Ja vi ser jo hvor hellig menneskelivet anses for å være i islam, når muslimer over hele verden voldtar,torturerer og dreper kristne. Og nå også andre muslimer som de mener ikke er følger islam godt nok.

 

Det verset du siterer er ok, og mange muslimer har brukt det før deg. Men problemet er bare at det gjelder ikke.

 

Dette verset gjelder ikke andre enn muslimer.

Muslmene kan fremdeles drepe sine fiender om de ønsker det.

 

 

 

 

Hvor i Koranen står det at det verset gjelder kun for muslimer?

 

Og igjen de som går rundt og dreper uskyldige mennesker uansett religion du tilhører, de får ta på deres egen kappe, de får ta oppgjøret med Gud.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Det Koranen sier om Jesus Kristus er løgn. I følge Koranen ble Jesus Kristus ikke drept og korsfestet. Han er verken Gud eller Guds Sønn, kun en skapning som Adam.

 

Koranen 4:156 > "Se, vi har drept Messias, Jesus, Marias Sønn, Guds sendebud!" Men de drepte ham ikke, og de korsfestet ham ikke, men det fortonet seg slik for dem.

 

Koranen 5:76 > Vantro er de som sier, "Gud, det er Kristus, Marias sønn!"

 

Koranen 9:30 > De kristne sier, Messias er Guds Sønn" Dette er faktisk det de sier, og de tar efter det som vantro før dem hevdet. Måtte Gud ta dem fatt! Hvor de er forvridd!

 

Koranen 3:52 > Forholdet med Jesus er overfor Gud det samme som med Adam. Han skapte ham av støv og sa til ham, "Bli!" Og dermed var han.(Koranen, Universitetsforlaget 1999)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 


Det Koranen sier om Jesus Kristus er løgn. I følge Koranen ble Jesus Kristus ikke drept og korsfestet. Han er verken Gud eller Guds Sønn, kun en skapning som Adam.

Vent nå litt, det koranen sier om jesus er løgn... mens det bibelen sier om jesus ikke er løgn?

Var det ikke motsatt?

Var det ikke nettopp det bibelen sier om jesus som var løgn, mens det koranen sier var riktig?

Hvorfor er den ene påstanden mer riktig enn den andre?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadia Tajik er en idiot

Det er meget bra at hun står fram som en positiv rollemodell som en klar motvekt til "Djevelens Ummah". At hun har et usedvanlig vinnende vesen, vil i vår tid (hvor media er svært viktig for politikerne), ytterligere bidra til å forsterke hennes potensial som positiv rollemodell.

 

Sier du at protesten mot ISIL var dumt?. Muslimer, Kristne og andre møtte opp der og stod sammen ilag imot terroristene og fordømte dem som jeg synes var tøft gjort og riktig handling. Imot de som vil føre frem en politisk religiøs teokrati.

 

For det første. Religiøse land er grunnen til problemene og konfliktene som skjer. At en religion skal få rettigheter til å bestemme hva vi skal mene og ytre er nettopp problemet. At noen faktisk vil forkaste det forfedrene kjempet imot. Nemlig at religion ikke skal bestemme hvordan et samfunn skal være, er helt forkastelig.

 

Som sagt, er ikke imot Islam. Religiøst Islam er faktisk noe jeg synes er greit, handler først og fremst og skape et felleskap for alle. Politisk islam er derimot et av problemene i verden nå, på samme måte som kristendommen var før.

Endret av Fjell
Lenke til kommentar

Religion burde jo bli kategorisk avvist, og få lov til å styre så mye som 0 prosent.

Jeg skrev følgende på et annet forum:
Både islam og kristendommen er sterkt tilbakestående religioner. Jeg fatter og begriper ikke at så mange velger å tro på dette sølet. Det aller meste av det som står skrevet i bibelen eller koranen er sterkt irrasjonelt, og tåpelig.

At mennesker som i mange andre sammenhenger er intellektuelle, faller for denne dårskapen, er vanskelig å forstå. Folk ser jo også hvor mye ondt som kommer som et resultat av religionen. Man kjemper om hvem som "tror på en riktig måte" osv. Dette er jo ekstremt barnslig? "Det jeg tror på, og som jeg ikke kan vite noe om med sikkerhet, det er i alle fall mer riktig enn det du tror på som du ikke kan vite med sikkerhet". :nei:

Lenke til kommentar

 

Sier du at protesten mot ISIL var dumt?.

Overhodet ikke. Protesten mot ISIL var svært bra. Alle bør stå sammen mot disse djevelene. Jeg er forøvrig helt enig med deg i at religion ikke må styre politikken.

 

Bare utifra det jeg leste så hørtes det ut som det motsatte. Men er glad for å høre at du er enig :)

 

At mennesker som i mange andre sammenhenger er intellektuelle, faller for denne dårskapen, er vanskelig å forstå. Folk ser jo også hvor mye ondt som kommer som et resultat av religionen. Man kjemper om hvem som "tror på en riktig måte" osv.

Tror det er mest pga psykologisk press eller samvittighets grunnlaget at folk søker trøst innenfor religion. Men er helt enig med deg i det du sier.

Endret av Fjell
Lenke til kommentar

 

Tror det er mest pga psykologisk press eller samvittighets grunnlaget at folk søker trøst innenfor religion. Men er helt enig med deg i det du sier.

Tja. Kan jo være et resultat av groupthink

 

Nei, det er fordi kristendommen har en dyp forståelse av menneskets psykiske og sosiale behov, som så imøtekommes av de kristendommen. Men det kreves en vis inteligens for å forstå det, turbonello

Lenke til kommentar

 

 

Menneskelivet er udelelig. Man utfordrer livet som fenomen, om man tar livet av et menneske. Derfor sier Gud i Koranen: "Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten." (5,32)

Hva med det kristne korstoget som drepte mennesker som fluer?

 

 

Ja vi ser jo hvor hellig menneskelivet anses for å være i islam, når muslimer over hele verden voldtar,torturerer og dreper kristne. Og nå også andre muslimer som de mener ikke er følger islam godt nok.

 

Det verset du siterer er ok, og mange muslimer har brukt det før deg. Men problemet er bare at det gjelder ikke.

 

Dette verset gjelder ikke andre enn muslimer.

Muslmene kan fremdeles drepe sine fiender om de ønsker det.

 

 

 

 

Hvor i Koranen står det at det verset gjelder kun for muslimer?

 

 

 

Hvor i koranen står det at det gjelder for dem som ikke er muslimer ?

 

 

Koranen er en bok skrevet av muslimer for muslimer, og det som står skrevet der gjelder for muslimer.

 

Når det som er skrevet i koranen gjelder for andre, så står det også hvem det gjelder.

 

For ikke-muslimer er betegnet som vantro,avgudsdyrkere osv. Og da står det også hvilken behandling de skal få.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Muslimer, Kristne og andre møtte opp der og stod sammen ilag imot terroristene og fordømte dem som jeg synes var tøft gjort og riktig handling. Imot de som vil føre frem en politisk religiøs teokrati.

 

 

Kristne og andre i Norge tror at muslimene protesterte mot terroristene, men det eneste muslimene protesterte mot var at ISIS dreper andre muslimer.

 

At ISIL har drept kristne og andre minoriteter i Syria og Irak i mange måneder bryr muslimene seg ikke om.

 

Dessuten så har jeg en mistanke om at dette fra muslimenes side var en godt timet reklame for islam.

 

http://www.nettavisen.no/na24/--demonstrasjonen-i-oslo-var-rene-islam-reklamen/8479703.html

 

Muslimer har forfulgt og drept kristne og anre minoriteter over hele verden i mange år nå, og hvis muslimene i Norge er oppriktige så hvorfor har de ikke protestert mot dette før ?

 

Når de har blitt konfrontert med disse forfølgelsene og drapene, så har de bare spilt fornærmet og sagt"dette har ikke vi noe med"

 

Så jeg er 100 %sikker på at denne "protesten" var akkurat det jeg har sagt her.

De eneste som var oppriktige og mente alvor med å protestere mot ISIL, var de kristne og andre etnisk norske som var der.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Muslimer, Kristne og andre møtte opp der og stod sammen ilag imot terroristene og fordømte dem som jeg synes var tøft gjort og riktig handling. Imot de som vil føre frem en politisk religiøs teokrati.

 

 

Kristne og andre i Norge tror at muslimene protesterte mot terroristene, men det eneste muslimene protesterte mot var at ISIS dreper andre muslimer.

 

At ISIL har drept kristne og andre minoriteter i Syria og Irak i mange måneder bryr muslimene seg ikke om.

 

Dessuten så har jeg en mistanke om at dette fra muslimenes side var en godt timet reklame for islam.

 

http://www.nettavisen.no/na24/--demonstrasjonen-i-oslo-var-rene-islam-reklamen/8479703.html

 

Muslimer har forfulgt og drept kristne og anre minoriteter over hele verden i mange år nå, og hvis muslimene i Norge er oppriktige så hvorfor har de ikke protestert mot dette før ?

 

Når de har blitt konfrontert med disse forfølgelsene og drapene, så har de bare spilt fornærmet og sagt"dette har ikke vi noe med"

 

Så jeg er 100 %sikker på at denne "protesten" var akkurat det jeg har sagt her.

De eneste som var oppriktige og mente alvor med å protestere mot ISIL, var de kristne og andre etnisk norske som var der.

 

Den artikkelen du snakker om er kun propaganda mot islam, så den har ikke noen relevans. Det er ikke bare kristne som ønsker å ødelegge islam.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

 

 

Muslimer, Kristne og andre møtte opp der og stod sammen ilag imot terroristene og fordømte dem som jeg synes var tøft gjort og riktig handling. Imot de som vil føre frem en politisk religiøs teokrati.

 

 

Kristne og andre i Norge tror at muslimene protesterte mot terroristene, men det eneste muslimene protesterte mot var at ISIS dreper andre muslimer.

 

At ISIL har drept kristne og andre minoriteter i Syria og Irak i mange måneder bryr muslimene seg ikke om.

 

Dessuten så har jeg en mistanke om at dette fra muslimenes side var en godt timet reklame for islam.

 

http://www.nettavisen.no/na24/--demonstrasjonen-i-oslo-var-rene-islam-reklamen/8479703.html

 

Muslimer har forfulgt og drept kristne og anre minoriteter over hele verden i mange år nå, og hvis muslimene i Norge er oppriktige så hvorfor har de ikke protestert mot dette før ?

 

Når de har blitt konfrontert med disse forfølgelsene og drapene, så har de bare spilt fornærmet og sagt"dette har ikke vi noe med"

 

Så jeg er 100 %sikker på at denne "protesten" var akkurat det jeg har sagt her.

De eneste som var oppriktige og mente alvor med å protestere mot ISIL, var de kristne og andre etnisk norske som var der.

 

Den artikkelen du snakker om er kun propaganda mot islam, så den har ikke noen relevans. Det er ikke bare kristne som ønsker å ødelegge islam.

 

 

Det virker til at du utrolig lett forkaster artikkelen og kaller den propaganda. Fint triks for da slipper du i det hele tatt å ta stilling til om noe av det som blir sagt stemmer. Synd da dette er en utrolig viktig, men også vanskelig diskusjon.

Lenke til kommentar

Kristne har selv drept muslimer gjennom tidene og husker spesielt en tragedie som vi ble opplyst om av historie-læreren vår. I Balkan område,ikke mange år siden så massakrerte kristne muslimer, men forskjell mellom muslimer og kristne er at muslimer ikke legger skylden og ansvar på enhver kristen. Og det at enkelte kristne i tråden tar bruk løgn som, "de protesterte mot drapene mot muslimer is bedriver" osv er latterlig og komisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...