Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har dere noen tips til meg i møte med damene?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er en kar som har slitt en del med angst, har faktisk fått diagnoisert en lidelse. Fikk hjelp for det en stund, men er god igjen nå. Så noen av dere forstår sikkert hvor jeg kommer fra. Akkurat angst er jo ikke den beste egenskapen å ha når du ønsker å bli kjent med noen, iallefall ikke jenter.

 

Noen tips dere kan gi med for å kanskje komme i prat og eventuelt bli i lag med ei jente? Klart jeg prøver å springe en del, gå ned i vekt, siden jeg er ganske, ja jeg tørr å si det, fet. 92 kg og 184 cm. Klart overvektig. Så er det jo greit nok å åpne seg opp, prøve å oppnå kontakt med noen på eksempelvis en fest. Men noe annet enn det?



Anonymous poster hash: 30545...81b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta interwebben til hjelp, prøv Tinder, OkCupid, etc., og prøv å komme i kontakt med jenter med felles interesser. Har dere litt å prate om roer sikkert nervøsiteten seg litt.

 

Tinder er vel ikke så veldig interessant for meg, har faktisk prøvd det. Fikk noen matcher, men ingen svarte meg. Så jeg tror ikke at det var helt perfekt for meg.

 

OkCupido kunne jo vert greit å prøve, takk. Ja, det pleier alltid å gå bedre etter en har blitt litt kjent :)

 

Anonymous poster hash: 30545...81b

Men har ikke prøvd annen nettdating heller, så det kunne sikkert vert lurt å prøvd.

 

Anonymous poster hash: 30545...81b

Lenke til kommentar

Skal ikke sparke eller slå her men ser du ikke bra ut så vil du få et vesentlig antall mindre "treff" på alt av nett-dating osv. Jeg vet selv at jeg ikke er spesielt pen eller kjekk og har heller ikke hatt så veldig mye hell på nett-dating men jeg har hatt ganske mye hell med jenter jeg kjenner fra før og jenter som kjenner meg fordi de trenger ikke overkomme førsteinntrykket de evt får av et bilde av en person som ikke er attraktiv, Det er et faktum jeg har funnet meg i og siden da så har jeg vært veldig forsiktig i starten med jenter jeg møter og heller la dem få bli kjent med meg, For om de liker deg og trives med deg så faller det litt vekk at du kanskje ikke er noen "Brad pitt"

 

 

Det Anonym har skrivet under er jo riktig det også, Men jeg har tatt en litt mer realistisk tone, Selvfølgelig skal du verken trykke deg selv ned eller andre men du må være realistisk nok til og skjønne at du kanskje ikke er den peneste og kjekkeste og "Spille deretter". Hver eneste jente i dag har en smart telefon og en data hvor de jevnlig blir matet med bilder av kjendiser og pene personer på samme måte som vi gutta alltid legger merke til de pene når vi scroller gjennom Vg og db.no, Så du burde ha et relativt klart syn på hva som er "kjekk" "pen" og ikke og om du som jeg kanskje ikke strekker til på de punktene så må vi jobbe litt mer, men igjen skulle det bli et resultat av dette så vil vi ofte ta mer vare på hva vi har fått til en hva en "kjekkas" vil gjøre siden ofte så har ikke han jobbet så mye for det samme. På samme måte som at jeg setter stor pris på nye ting fordi jeg har tjent pengene og kjøpt det selv en hva for eksempel en pappagutt fra bærum vil gjøre da han får ting av far.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg også har dette.

 

Det første du må lære deg er å ikke trykke deg selv ned. Ikke gi negative tanker noen som helst energi. De tankene kan dra til helvete, du hadde ikke sagt det samme til din beste venn, eller din mor/far eller noen andre du står nær. Tenk på det.

 

Nummer to, hør etter på som blir sagt. Det er vanskelig, fordi man er ofte i sitt eget hode, kritisk, nervøs etc. Men hør etter, se det for deg i hodet ditt, se det fra deres perspektiv, så er det enklere å finne på noe å spør om eller si. Snakk, fortell ting, prøv med humor, du vil utvikle deg med tiden. Hardt arbeid merkes.

 

Tre. Rett opp ryggen, ikke utstrål til andre at du tviler på deg selv, det er det samme som å si "jeg er usikker, jeg er ikke god nok". Folk merker dette, så finn selvsikkerheten.

 

Fire. Ikke forvent forandring over natten, så ikke gi opp. Jobb, gjevnt, hardt, og ikke forvent for mye. En stund etterpå så husker du en lignende situasjon du har vært i før, bare at det gikk mye bedre denne gangen. Det er da du setter pris på alt arbeidet.

 

Fem. Det kan være veldig godt å lese om dette, og ta en ting om gangen. Søk deg opp på selvforbedring, angst, hvordan få samtaler til å flyte, hvordan du håndterer og overvinner angst etc. Og søk på engelsk. Det er lettere å jobbe med sånne ting når du har en tekst med tips og fremgang å følge.

 

 

Tja.

Lykke til! Anonymous poster hash: 7147e...e74

Lenke til kommentar

Fra en jentes perspektiv:

Jeg har flere guttekompiser som ikke akkurat ser ut som "Brad Pitt", men de får alikevel pene jenter til å falle som fluer. De tuller ofte om ølmagen sin og ser ut til å blåse i hvordan de ser ut (selvom de nok ikke gjør det). De bruker mye ironi, og tuller mye om andre ting også.

Prøv å dra oppmerksomheten bort fra de tingene du er usikker på, og hvis du føler for å si noe om det - spøk med det. Da kan jenta le litt og svare "neida, jeg syns det er søtt" eller liknende, så det ikke blir kleint.

Hvis du syns det er vanskelig å prate med nye jenter er det bare å tenke ut noen morsomme temaer før du drar på fest osv. F.eks. en morsom historie om deg selv, reise (hvor du har vært, hvor hun har vært, har dere vært på noen av de samme stedene?), musikk/konserter... Og når du går bort til noen og det skulle bli pinlig stillhet er det bare å starte på tema 1 og rulle videre til dere finner noe dere connecter på ;)

Thumbs up for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke sparke eller slå her men ser du ikke bra ut så vil du få et vesentlig antall mindre "treff" på alt av nett-dating osv. Jeg vet selv at jeg ikke er spesielt pen eller kjekk og har heller ikke hatt så veldig mye hell på nett-dating men jeg har hatt ganske mye hell med jenter jeg kjenner fra før og jenter som kjenner meg fordi de trenger ikke overkomme førsteinntrykket de evt får av et bilde av en person som ikke er attraktiv, Det er et faktum jeg har funnet meg i og siden da så har jeg vært veldig forsiktig i starten med jenter jeg møter og heller la dem få bli kjent med meg, For om de liker deg og trives med deg så faller det litt vekk at du kanskje ikke er noen "Brad pitt"

 

 

Det Anonym har skrivet under er jo riktig det også, Men jeg har tatt en litt mer realistisk tone, Selvfølgelig skal du verken trykke deg selv ned eller andre men du må være realistisk nok til og skjønne at du kanskje ikke er den peneste og kjekkeste og "Spille deretter". Hver eneste jente i dag har en smart telefon og en data hvor de jevnlig blir matet med bilder av kjendiser og pene personer på samme måte som vi gutta alltid legger merke til de pene når vi scroller gjennom Vg og db.no, Så du burde ha et relativt klart syn på hva som er "kjekk" "pen" og ikke og om du som jeg kanskje ikke strekker til på de punktene så må vi jobbe litt mer, men igjen skulle det bli et resultat av dette så vil vi ofte ta mer vare på hva vi har fått til en hva en "kjekkas" vil gjøre siden ofte så har ikke han jobbet så mye for det samme. På samme måte som at jeg setter stor pris på nye ting fordi jeg har tjent pengene og kjøpt det selv en hva for eksempel en pappagutt fra bærum vil gjøre da han får ting av far.

 

Ja, det er nok sant. Utseende spiller en stor rolle på nettdating, og utseende er ofte mye slik det er. Selv om en sikkert kan ordne med sveisen, trene og slikt som det. Viktig å være realistisk, og å heller isåfall bare prøve og feile. En kan jo ikke bare gi opp eller trykke seg selv ned da, har ikke planer om det. Tror det viktigste er å likevel forsøke å være sosial og prøve å komme i kontakt med ei jente. Kanskje på nettdating og.

 

Jeg også har dette.

 

Det første du må lære deg er å ikke trykke deg selv ned. Ikke gi negative tanker noen som helst energi. De tankene kan dra til helvete, du hadde ikke sagt det samme til din beste venn, eller din mor/far eller noen andre du står nær. Tenk på det.

 

Nummer to, hør etter på som blir sagt. Det er vanskelig, fordi man er ofte i sitt eget hode, kritisk, nervøs etc. Men hør etter, se det for deg i hodet ditt, se det fra deres perspektiv, så er det enklere å finne på noe å spør om eller si. Snakk, fortell ting, prøv med humor, du vil utvikle deg med tiden. Hardt arbeid merkes.

 

Tre. Rett opp ryggen, ikke utstrål til andre at du tviler på deg selv, det er det samme som å si "jeg er usikker, jeg er ikke god nok". Folk merker dette, så finn selvsikkerheten.

 

Fire. Ikke forvent forandring over natten, så ikke gi opp. Jobb, gjevnt, hardt, og ikke forvent for mye. En stund etterpå så husker du en lignende situasjon du har vært i før, bare at det gikk mye bedre denne gangen. Det er da du setter pris på alt arbeidet.

 

Fem. Det kan være veldig godt å lese om dette, og ta en ting om gangen. Søk deg opp på selvforbedring, angst, hvordan få samtaler til å flyte, hvordan du håndterer og overvinner angst etc. Og søk på engelsk. Det er lettere å jobbe med sånne ting når du har en tekst med tips og fremgang å følge.

 

 

Tja.

Lykke til! Anonymous poster hash: 7147e...e74

 

Takk for tipsene :) Sliter en del enda, men heldigvis ikke like mye. Prøver selv å bare tenke over samtalen og slikt, hva de andre sier, i tillegg til hvordan de vil tolke det jeg sier. Funker det. Enig i at det ikke er lurt å trykke seg ned, i tankene om å aldri være god nok. Klart det blir iallefall lite tiltrekkende og hensiktsmessig.

 

Fra en jentes perspektiv:

 

Jeg har flere guttekompiser som ikke akkurat ser ut som "Brad Pitt", men de får alikevel pene jenter til å falle som fluer. De tuller ofte om ølmagen sin og ser ut til å blåse i hvordan de ser ut (selvom de nok ikke gjør det). De bruker mye ironi, og tuller mye om andre ting også.

 

Prøv å dra oppmerksomheten bort fra de tingene du er usikker på, og hvis du føler for å si noe om det - spøk med det. Da kan jenta le litt og svare "neida, jeg syns det er søtt" eller liknende, så det ikke blir kleint.

 

Hvis du syns det er vanskelig å prate med nye jenter er det bare å tenke ut noen morsomme temaer før du drar på fest osv. F.eks. en morsom historie om deg selv, reise (hvor du har vært, hvor hun har vært, har dere vært på noen av de samme stedene?), musikk/konserter... Og når du går bort til noen og det skulle bli pinlig stillhet er det bare å starte på tema 1 og rulle videre til dere finner noe dere connecter på ;)

 

Thumbs up for deg!

 

Takk for det! :)

 

Anonymous poster hash: 30545...81b

Lenke til kommentar

Ta interwebben til hjelp, prøv Tinder, OkCupid, etc., og prøv å komme i kontakt med jenter med felles interesser. Har dere litt å prate om roer sikkert nervøsiteten seg litt.

Tinde og det greiene der er bare noe tull, det er bedre å dra på fest og møte jenter og bli bedre kjent med dem og se hvor det går derfra. Tinder er for det meste folk som skal se hvor mange matcher de kan få, når du sender melding så ignorerer de deg eller så sletter de deg som match.

Lenke til kommentar

 

Ta interwebben til hjelp, prøv Tinder, OkCupid, etc., og prøv å komme i kontakt med jenter med felles interesser. Har dere litt å prate om roer sikkert nervøsiteten seg litt.

Tinde og det greiene der er bare noe tull, det er bedre å dra på fest og møte jenter og bli bedre kjent med dem og se hvor det går derfra. Tinder er for det meste folk som skal se hvor mange matcher de kan få, når du sender melding så ignorerer de deg eller så sletter de deg som match.

 

 

Det forutsetter at du har fester å dra på. Om man mangler det sosiale nettverket er det ikke bare å ramle innom vilt fremmede, akkurat.

Lenke til kommentar

 

 

Ta interwebben til hjelp, prøv Tinder, OkCupid, etc., og prøv å komme i kontakt med jenter med felles interesser. Har dere litt å prate om roer sikkert nervøsiteten seg litt.

Tinde og det greiene der er bare noe tull, det er bedre å dra på fest og møte jenter og bli bedre kjent med dem og se hvor det går derfra. Tinder er for det meste folk som skal se hvor mange matcher de kan få, når du sender melding så ignorerer de deg eller så sletter de deg som match.

 

 

Det forutsetter at du har fester å dra på. Om man mangler det sosiale nettverket er det ikke bare å ramle innom vilt fremmede, akkurat.

 

Sant,men TInder er nesten mer usikkert vil jeg si. Alle mine matcher er 100 km unna,så blir ikke mye der gitt. Man kan jo også gå ut alene på et utested(helst pub) og se om man møter noen folk og bli videre kjent med, av og til når folk er fulle ber de vilt fremmede folk med hjem på nach.

Lenke til kommentar

1. Selvfølelse er en utrolig viktig ting å ha når man skal begynne å date. Og det du sier med at du har slitt med vekt osv kan man jo bare gjøre noe med selv. Begynn å sett opp et kosthold og treningsprogram til deg selv. Dette vil jo ikke bare gi deg overskudd, men kanskje mer selvtillit når det kommer til jenter. Det er mange som tror det er vanskeligere enn det det er - når det kommer til "å komme seg i form"..men man må bare dra seg selv i skinnet og starte. Søk på nettet og finn noe som passer til deg. Eller så kan man jo starte på treningsstudio - der kan man jo også være heldig å møte noen.

 

2. Studer litt kroppsspråk og slikt, er utrolig interessant og se hvordan jenter/mennesker generelt oppfører seg rundt deg. Kroppsspråk kan si mye mer enn det ordene avslører. Søk det opp på YouTube f.eks.

 

3. Kommunikasjon Hackings

Alle vet at mennesker liker å snakke om seg selv. Sånn er det bare, still spørsmål som får hun til å måtte svare mer enn bare ja og nei. Få hun til å ville fortelle om ting hun brenner for osv. Og hvis du virker interessert er det bare bedre.

 

Er så mye mer jeg kunne lagt inn i dette. Er så trøtt pg skriver på mobilen, men kan oppdatere denne i morgen. Du sier det at du vil komme i lag med en jente. Det er jo en prosess som kan ta tid, men man må jo ikke gi opp. Selvom jente kanskje ikke er interessert med en gang, kan hun bli det. Jeg dreit meg ut der en gang. Var en gutt som ga meg hans fulle interesse for lang tid, vi var mye sammen, jeg "dumpet" han og angret grovt etterpå. Prøvde å få han tilbake, men var ikke lett. Noen ganger skjønner vi jenter ikke helt hva vi vil ha før vi mister det.. Men ja, dette ble babbel.

 

Edit! Leste at noen sa tider her.. Tror ikke jenter tar tinder like seriøst som gutter., sååå ville kanskje ikke satset på det ? Meen sukker.no eller noe, er jo litt mer "seriøst" og ikke så bare sex.

Endret av iloveitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...