Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor kan ikke gutter forstå dette?


Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg ikke vil ha sex med deg enda, er fordi jeg behøver å føle meg trygg på deg. Jeg må vite hvor landet ligger. Jeg ønsker ikke å bli brukt, derfor har jeg lyst til å vente.

 

Har brent meg mange ganger før - hvor han stikker av etter han har fått det han vil ha, mens jeg trodde han var genuint intreressert i meg som person, men den gang ei.

 

Det har ingenting med deg å gjøre. Så klart tenner jeg på deg, men dette er mest for min egen del.

 

Mange gutter tar seg så nært av dette. Skjønner dere ikke? Hvor forferdelig det er å føle seg brukt? Det går kraftig utover selvfølelsen og selvtilliten...



Anonymous poster hash: 0b032...5e1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ønsker jo kanskje å teste kjærra før man kjøper den. ^^

 

Dog, er det bra og det funker mellom dere, ja så stikker han vel ikke av. Å bli sakte kjent trenger ikke nødvendigvis hjelpe. Det går bare saktere. Men for all del, alle er forskjellige, og maaaange gutter der ute som klarer å ta det sakte, i god amerikansk stil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo forståelig, men det er jo tydeligvis ikke meningen at man i dagens samfunn skal røpe at man er sårbar eller at man faktisk ikke er laget av stein. Man har liksom ikke den mest åpne kommunikasjonsflowen.

 

Gutter tar ofte ting i en litt annen rekkefølge, sex handler gjerne mer om nytelse enn ekte følelser (sex vs make love). En interessant film relatert til det: Don Jon.

 

I tillegg har man jo ulike roller i samfunnet, hvor ofte ser du jenter som lurer gutter til sengs bare for å få seg et ligg, for å deretter stikke av mens gutten er knust fordi han trodde hun hadde følelser for han?

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig helt enig med TS her. Svært få oppegående jenter går bevisst etter drittsekker. Syntes det er litt morsomt at dere tror vi går bevisst etter dette. Grunnen til at jeg kan si meg enig i TS, er fordi jeg har vært/er oppi samme situasjon selv. Jeg syntes samfunnet i dag har blitt så twisted. Det er akkurat som sex ikke betyr noe lengre, det er bare en fysisk økt som to mennesker kan ha sammen. For min del så er det så mer enn det. Jeg sier ikke at det bare er gutter som er sånn, jenter også.. Har vært der selv, men det ga meg absolutt ingenting.

Det er ikke alltid så lett å skille en drittsekk mellom en gutt som virkelig er interessert. Hvert fall ikke hvis de bokstavligatalt sier alt og gjør alt for å komme nedi buksa på deg... dvs , manipulasjon, ljug og spill. Alle jenter burde nesten lese "the game" eller sette seg ordentlig inn i gutte psykologi.. Hvis ikke gutten kan respektere at hun vil vente, så er det vel ikke noe å samle på? Er du ordentlig interessert i noen, lar du dem få tid. Jeg skjønner utrolig godt hvorfor vi får denne "forsvarsmekanismen", det er faktisk veldig bra vi setter standard for oss selv, jenter! :) Let him wait!!

Endret av iloveitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er jente selv, så jeg føler jeg med erfaring kan si at enkelte jenter veldig ofte går etter de typiske bad boyene og lover seg selv at de aldri skal gjøre det igjen. Men neste erobring er likedan som den forrige.

 

Jeg ville i hvert fall holdt meg unna gutter i en liten periode om jeg var dere. Det virker som om det går veldig nært inn på dere noe som er forståelig. La gutten vente litt om det er så viktig, ikke la han komme i buksa på deg på en stund. Du finner vel ut av hvem som gidder å vente?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For mange, er ikke sex bare sex. Sex for mange jenter (og gutter) er følelser. Man gir den andre noe av det mest intime man selv kan gi - så når han fordufter etter sexen, vil det føles utrolig sårt, da spesielt fordi hun har følelser for ham og dersom han har sagt eller gitt uttrykk for at han er oppriktig interessert i henne.

 

Helt sykt at mange er villig til å lyve for å få en natt med jenta. Sykt.

Endret av Angeliqa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For mange, er ikke sex bare sex. Sex for mange jenter (og gutter) er følelser. Man gir den andre noe av det mest intime man selv kan gi - så når han fordufter etter sexen, vil det føles utrolig sårt, og da spesielt fordi hun har følelser for ham.

 

Helt sykt at mange er villig til å lyve for å få en natt med jenta. Sykt.

Hva med når jenta er jomfru, og forteller deg at hvis hun nå skal ha sex er det med deg, men hun vil vente og du venter, venter til hun begynner å lyve om hvorfor hun dropper planene hun selv lagde. Du ser aldri kjerringen igjen brått etter to måneder der du kunne ha knult mange andre.

 

What goes around comes around, kjerringer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet av erfaring at jeg fort kan være veldig pågående når det kommer til det seksuelle med jenter jeg dater, men det er slettes ikke fordi jeg vil bruke henne og stikke derfra snarest.

 

Jeg er typen som er så kresen at omtrent alt skal klaffe før jeg i det hele tatt dater ei jente. Jeg dater ikke for å lære å kjenne jenter; jeg dater som et forspill til å bli noe mer. Altså har jeg allerede utviklet følelser når vi beveger oss fra vennefasen til datingfasen, og følgelig føler jeg meg ganske så klar allerede. Må aktivt holde meg selv tilbake for å unngå å gå for fort frem.

 

Jeg innser jo at dette ikke gjelder flesteparten av gutter som "tømmer og rømmer", men allikevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For mange, er ikke sex bare sex. Sex for mange jenter (og gutter) er følelser. Man gir den andre noe av det mest intime man selv kan gi - så når han fordufter etter sexen, vil det føles utrolig sårt, da spesielt fordi hun har følelser for ham og dersom han har sagt eller gitt uttrykk for at han er oppriktig interessert i henne.

 

Helt sykt at mange er villig til å lyve for å få en natt med jenta. Sykt.

 

Er omtrent samme greia som med folk som har sex, selv om de ikke egentlig er klare, fordi de vil ha et forhold.

Lenke til kommentar

Jeg vet av erfaring at jeg fort kan være veldig pågående når det kommer til det seksuelle med jenter jeg dater, men det er slettes ikke fordi jeg vil bruke henne og stikke derfra snarest.

 

Jeg er typen som er så kresen at omtrent alt skal klaffe før jeg i det hele tatt dater ei jente. Jeg dater ikke for å lære å kjenne jenter; jeg dater som et forspill til å bli noe mer. Altså har jeg allerede utviklet følelser når vi beveger oss fra vennefasen til datingfasen, og følgelig føler jeg meg ganske så klar allerede. Må aktivt holde meg selv tilbake for å unngå å gå for fort frem.

 

Jeg innser jo at dette ikke gjelder flesteparten av gutter som "tømmer og rømmer", men allikevel.

Amen! Føler meg godt igjen i denne her!

Lenke til kommentar

Føler at det er mange her som blir provoserte av det TS mener her. Det er jo dette som viser forskjellen på oss. Kvinner har ofte et litt mer følelsesmessig bånd når det kommer til sex, de knytter seg fortere. Det ligger i naturen vår, når sex er opprinnelig til for å reprodusere. Derfor blir kvinnen mer knyttet i og med at hun bærer frem barnet. Menn skulle ikke ta seg av dette barne i samme grad som kvinnen. Så det ligger jo i naturen til begge. Jeg syntes det personlig er mye mer spennende også å vente med sexen, og det er hvert fall pirrende om gutten er helt okay med det. Menn som er innpåslitne og går rett på sak med en gang, eller veldig fort. Er ganske turn off.... (For meg i alle fall!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med flere. Enten så er det "tøm og røm", eller så kan gutten være stupforelsket og vet mer enn godt nok hva han vil ha. I begge tilfeller så ønsker de å få litt fortgang i det.

Å vente kan oppfattes som om dama skal prøve ut et par mannfolk til før hun blir sikkert, eller gjøgle rundt på flere andre. Noe som åpenbart ikke faller i god jord for en potensiell make. Så klart, det er ikke alltid slik, eller nødvendigvis vanlig, men kan vel kanskje også føles slik fra gutten sin side når han må vente og vente.

 

Vi menn er gjerne enklere og trenger ikke nødvendigvis masse tid på å bestemme oss eller bruke masse tid på å vite hva vi vil ta vare på.

 

 

 

Menn som er innpåslitne og går rett på sak med en gang, eller veldig fort. Er ganske turn off.... (For meg i alle fall!)

Du er selvsagt i din fulle rett til å synes det, selv om du nok sikkert går glipp av mye godt om du er en av de som skal dra alt ut i evigheter. ;) Dog, finnes forskjellige former for innpåslitne da. Ikke alltid nødvendigvis så ille som det kan høres ut.

 

Men jeg antar det er de kvinner som liker å ha en mann som vet hva han vil ha. :)

 

Samme som at det er de menn som helt sikkert finner seg i (kanskje til og med foretrekker?) å trekke noe ut i store lengder, og som må sitte på sidebenken mens dama flyr rundt som en flue uten å bestemme seg. :)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange gode poenger her, Andrull.

 

Å vente kan oppfattes som om dama skal prøve ut et par mannfolk til før hun blir sikkert, eller gjøgle rundt på flere andre.

Trenger selvsagt ikke hoppe i høyet på aller første date, men om hun haler det ut i det evinnelige vil nok jeg ta det som et tegn på manglende interesse, eller at hun er usikker på om hun egentlig vil ha meg, noe som definitivt er turn-off.

 

Dette fremstår for meg som seiglivede kjønnsroller. Hvordan ville dere jenter reagert om en gutt var "gnien på sakene" og ville vente i ukes- og månedsvis for å være sikker på at han ikke bare blir utnyttet? Likestilling bitches!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...