Gå til innhold

Sony lanserer toppspekket UHD-TV


Anbefalte innlegg

 

Hvordan sier jeg i fra? Hvor er den tilsvarende TVen uten høyttalere som jeg kan velge som eller er lik, men som ikke har høyttalere?

 

Er det slik at alle produsenter alltid har rett? Produsenter tar aldri feil? De går aldri på en smell fordi de gjør markedsundersøkelser hele tiden?

 

Problemet er at du av en eller annen grunn mener min mening om høyttalere i TVen er mindre verd enn din.

 

AtW

 

 

Den beste måten å si i fra på er å kjøpe en TV uten høyttalere... hvor finner du det?

 

Det vet jeg faktisk ikke og grunnen er nok at TV-produsentene ikke ser noe vits i det på grunn av de veldig få (prosentmessig) kundene som ønsker dette. Det til tross for at de ofte skriker høyt og mener at deres behov og mening er vanlig.

 

Det er ikke at min mening er mindre verdt enn din for det er rett og slett ikke min mening... hadde jeg kunne kjøpt en TV uten høyttalere hadde jeg kanskje gjort det hvis det hadde påvirket vekt og utseende på en positiv måte, ingen tvil.

 

Forskjellen på meg og deg at jeg klarer å se forbi egne meninger og se hva produsentene gjør og hvorfor de gjør det slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

hvorfor skal det alltid være dårlig høyttalere ?

Fordi folk ikke bruker dem? :p

 

Nei, en ting er jo at det er vanskelig å få til god eller grei lyd fra noe som bare er noen mm/cm tykk. En annen sak er at de sjeldent påkoster dem med noe med kvalitet heller. Hvorfor må du spørre dem.

 

Lyd, altså vibrasjoner er kanskje ikke helt heldig på en TV. Uansett, du er begrenset til diskant og noen mini-mellomtoner, så en TV sin lyd vil bare kunne dekke øvre og midterste sjiktet bra. Det er jo ikke noe i veien for noen skikkelig kvalitetsdiskanter, men blir litt kjipt å betale mye for lyd når du uansett mister hele den nedre skalaen.

 

Er ikke bare de med proff hjemmekino som kan sette pris på litt god lyd, surround, eller noe dypere lyd.

 

Edit:

En ting er om det er meningsløst eller ei. Noe helt annet om det lønner seg. Mister man flere kunder pga høyttalere, enn hva man vinner på å ha det, så er det en tabbe. Om en slik tabbe hvor du bruker penger på å få lavere salgstall ville gått under meningløst i et slikt hypotetisk tilfelle.

 

Nå er det jo flere måter å selg høyttalere samme med tvn , enten som integrerte eller som en eller flere tilleggs bokser som kan plassere i nærheten av tv.

som en variant av lyd planken

 

å påstå at tv mangler bass lyd er direkte feil .man kar ber være å kjøpe de tynne tv-ene

riktignok var lyden bedre på de gamle tv-ene men man trenger ikke å overdrive heller

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan sier jeg i fra? Hvor er den tilsvarende TVen uten høyttalere som jeg kan velge som eller er lik, men som ikke har høyttalere?

 

Er det slik at alle produsenter alltid har rett? Produsenter tar aldri feil? De går aldri på en smell fordi de gjør markedsundersøkelser hele tiden?

 

Problemet er at du av en eller annen grunn mener min mening om høyttalere i TVen er mindre verd enn din.

 

AtW

 

 

Den beste måten å si i fra på er å kjøpe en TV uten høyttalere... hvor finner du det?

 

Det vet jeg faktisk ikke og grunnen er nok at TV-produsentene ikke ser noe vits i det på grunn av de veldig få (prosentmessig) kundene som ønsker dette. Det til tross for at de ofte skriker høyt og mener at deres behov og mening er vanlig.

 

Det er ikke at min mening er mindre verdt enn din for det er rett og slett ikke min mening... hadde jeg kunne kjøpt en TV uten høyttalere hadde jeg kanskje gjort det hvis det hadde påvirket vekt og utseende på en positiv måte, ingen tvil.

 

Forskjellen på meg og deg at jeg klarer å se forbi egne meninger og se hva produsentene gjør og hvorfor de gjør det slik...

 

 

Forskjellen virker til å være at du tror at produsenter ikke gjør feil, produsentene gjør det de tror er best, avogtil har de rett avogtil har de feil, selv de store taper jevnlig på sine satsninger. At jeg har mine egne meninger betyr ikke at jeg ikke forstår at produsentene tror noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Forskjellen virker til å være at du tror at produsenter ikke gjør feil, produsentene gjør det de tror er best, avogtil har de rett avogtil har de feil, selv de store taper jevnlig på sine satsninger. At jeg har mine egne meninger betyr ikke at jeg ikke forstår at produsentene tror noe annet.

 

AtW

 

 

Nei... nå putter du meninger på meg, tror absolutt produsenter gjør feil... bare IKKE i dette tilfellet!!!

 

Grunnen er at i motsetning av hva du tror så påvirker integrerte høyttalere knapt utseende eller vekt... derfor vil det ikke være noe praktiske fordeler å ta bort høyttalerne men kun teoretiske og "psykiske".

 

Fordelen med å ta bort høyttalerne være mye mindre enn ulempen med å ha de.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

 

 

 

hvorfor skal det alltid være dårlig høyttalere ?

Fordi folk ikke bruker dem? :p

 

Nei, en ting er jo at det er vanskelig å få til god eller grei lyd fra noe som bare er noen mm/cm tykk. En annen sak er at de sjeldent påkoster dem med noe med kvalitet heller. Hvorfor må du spørre dem.

 

Lyd, altså vibrasjoner er kanskje ikke helt heldig på en TV. Uansett, du er begrenset til diskant og noen mini-mellomtoner, så en TV sin lyd vil bare kunne dekke øvre og midterste sjiktet bra. Det er jo ikke noe i veien for noen skikkelig kvalitetsdiskanter, men blir litt kjipt å betale mye for lyd når du uansett mister hele den nedre skalaen.

 

Er ikke bare de med proff hjemmekino som kan sette pris på litt god lyd, surround, eller noe dypere lyd.

 

Edit:

En ting er om det er meningsløst eller ei. Noe helt annet om det lønner seg. Mister man flere kunder pga høyttalere, enn hva man vinner på å ha det, så er det en tabbe. Om en slik tabbe hvor du bruker penger på å få lavere salgstall ville gått under meningløst i et slikt hypotetisk tilfelle.

Nå er det jo flere måter å selg høyttalere samme med tvn , enten som integrerte eller som en eller flere tilleggs bokser som kan plassere i nærheten av tv.

som en variant av lyd planken

 

å påstå at tv mangler bass lyd er direkte feil .man kar ber være å kjøpe de tynne tv-ene

riktignok var lyden bedre på de gamle tv-ene men man trenger ikke å overdrive heller

Overdriver? Jeg underdrev vel egentlig ganske godt. Det er nærmere ikke eksisterende i hele det nedre spekteret. Og det lille de klarer, høres rimelig anstrengt ut. Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Noen vil ha 3D, noen vil ha SmartTV, noen vil ikke ha SmartTV, noen vil ikke ha høyttalere, noen vil ha bedre lyd i TV-en, noen vil ha tynne TV-er, noen vil ha tynn ramme.

 

For dere som TROR dere betaler ekstra for SmartTV, 3D, etc... tro om igjen.

 

Skulle alle produsentene ha laget 10 varianter av samme modell hadde hver enkelt modell uansett blitt dyrere enn en TV med alt koster i dag... og det hadde i de færreste tilfellene vært lagervare.

 

Tenk dere litt om før dere maser å kjaser... du må IKKE bruke 3D, Smart-funksjonene eller høyttalerne for den del.

Med dagens løsninger der man kan bruke PC, konsoll eller nettbrett til å formidle alt innhold til TVen så trenger vi ikke SmartTV (som ikke klarer å konkurrere med de foran nevnte løsningene på hverken ytelse eller brukergrensesnitt). 3D er og blir en unødvendig gimmick.

 

Dette dreier seg ikke om at produsentene skal lage ørten forskjellige modeller, men at det er på tide de innser at andre kan dette med brukergrensesnitt og levering av tjenester mye bedre enn dem. Selg en skjerm med f.eks. tuner og høyttalere som tilleggsutstyr. Da kan alle velge det de vil ha.

Lenke til kommentar

 

 

Forskjellen virker til å være at du tror at produsenter ikke gjør feil, produsentene gjør det de tror er best, avogtil har de rett avogtil har de feil, selv de store taper jevnlig på sine satsninger. At jeg har mine egne meninger betyr ikke at jeg ikke forstår at produsentene tror noe annet.

 

AtW

 

 

Nei... nå putter du meninger på meg, tror absolutt produsenter gjør feil... bare IKKE i dette tilfellet!!!

 

Grunnen er at i motsetning av hva du tror så påvirker integrerte høyttalere knapt utseende eller vekt... derfor vil det ikke være noe praktiske fordeler å ta bort høyttalerne men kun teoretiske og "psykiske".

 

Fordelen med å ta bort høyttalerne være mye mindre enn ulempen med å ha de.

 

Kan du demonstrere hvordan integrerte høytalere ikke påvirker utseende og vekt?

Det kan ikke være tvil om at det vil øke tykkelse, vekt og pris.

 

Her er forresten et lite knippe lydprodukter ment for flatskjermer, noe som kan indikere at det finnes en ganske stor gruppe mennesker som ikke er fornøyd med TV-lyden:

http://www.hifiklubben.no/Hoyttalere/Hoyttaler-til-flatskjerm/?gclid=CN_kjbjQjcACFWTncgodKDwAYw

Lenke til kommentar

Tilnærmet alle komponenter kan lages tynnere enn høyttalere, og ved å fjerne bakplata som er satt opp for høyttaler og erstatte det med en metallramme av eget ønske, så klarer man å shave bort en del mm/cm. Og er ikke dette mulig så er det ofte fordi de har gitt F. i å designe kretskortet med litt minimalistisk stil, fordi høyttalerene uansett tar opp masse plass.

 

Du må bort fra konvensjonelle høyttalere om du ønsker noe lite, men de passer enten ikke i TVer, eller har så lav lydkvaltiet (piezo) at det tror jeg ikke noen TV-produsenter tar sjansen på.

Lenke til kommentar

Tilnærmet alle komponenter kan lages tynnere enn høyttalere, og ved å fjerne bakplata som er satt opp for høyttaler og erstatte det med en metallramme av eget ønske, så klarer man å shave bort en del mm/cm. Og er ikke dette mulig så er det ofte fordi de har gitt F. i å designe kretskortet med litt minimalistisk stil, fordi høyttalerene uansett tar opp masse plass.

 

Du må bort fra konvensjonelle høyttalere om du ønsker noe lite, men de passer enten ikke i TVer, eller har så lav lydkvaltiet (piezo) at det tror jeg ikke noen TV-produsenter tar sjansen på.

 

Hvis noen her virkelig tror at det er høyttalerne som bestemmer tykkelsen på TV-en tar de skammelig feil.

 

En høyttaler med forsterker kan lett gjøres flatere enn en HDMI kontakt... blir ikke bra lyd av det men mulighetene er der. Så klart veier høyttalerne noe men synes dere virkelig ett par hundre gram er noe å rope over på en flatskjerm som veier rundt 25 kg eller mer?

 

Design på TV-en går foran lyden og det er nok derfor også lyden er såpass dårlige i de fleste flatskjermer... hadde skjermen blitt designet rundt høyttalerne hadde nok lyden også blitt en annen.

Lenke til kommentar

Hvis høyttaleren er så liten at den ikke kan sees, er så tynn at den er tynnere enn en HDMI-kontakt, og dermed så svak at den ikke kan høres, why bother having it?

 

Hvorfor ha en tynn TV om du ikke har den på veggen? :hmm:

jaja, nei alle sitt skjønn. Bare synes først det var når de skulle henge på veggen at det kunne lønne seg å ha en tynn sak. :)

 

Tuner er hat, men det lager de jo uten, og kaller det for monitorer. Bare synd folk ikke har fått opp interessen for det, slik at det blir større satsningsfelt og bedre priser.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Forskjellen virker til å være at du tror at produsenter ikke gjør feil, produsentene gjør det de tror er best, avogtil har de rett avogtil har de feil, selv de store taper jevnlig på sine satsninger. At jeg har mine egne meninger betyr ikke at jeg ikke forstår at produsentene tror noe annet.

 

AtW

 

 

Nei... nå putter du meninger på meg, tror absolutt produsenter gjør feil... bare IKKE i dette tilfellet!!!

 

Grunnen er at i motsetning av hva du tror så påvirker integrerte høyttalere knapt utseende eller vekt... derfor vil det ikke være noe praktiske fordeler å ta bort høyttalerne men kun teoretiske og "psykiske".

 

Fordelen med å ta bort høyttalerne være mye mindre enn ulempen med å ha de.

 

 

Riktig, du tror også produsenter tar feil, da kan du ikke bruke hva produsentene gjør som ett argument for at din mening er "mer gyldig" enn min. Vi er uenige om hva som er det rette valget her, hverken mer eller mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Tilnærmet alle komponenter kan lages tynnere enn høyttalere, og ved å fjerne bakplata som er satt opp for høyttaler og erstatte det med en metallramme av eget ønske, så klarer man å shave bort en del mm/cm. Og er ikke dette mulig så er det ofte fordi de har gitt F. i å designe kretskortet med litt minimalistisk stil, fordi høyttalerene uansett tar opp masse plass.

 

Du må bort fra konvensjonelle høyttalere om du ønsker noe lite, men de passer enten ikke i TVer, eller har så lav lydkvaltiet (piezo) at det tror jeg ikke noen TV-produsenter tar sjansen på.

 

Hvis noen her virkelig tror at det er høyttalerne som bestemmer tykkelsen på TV-en tar de skammelig feil.

 

En høyttaler med forsterker kan lett gjøres flatere enn en HDMI kontakt... blir ikke bra lyd av det men mulighetene er der. Så klart veier høyttalerne noe men synes dere virkelig ett par hundre gram er noe å rope over på en flatskjerm som veier rundt 25 kg eller mer?

 

Design på TV-en går foran lyden og det er nok derfor også lyden er såpass dårlige i de fleste flatskjermer... hadde skjermen blitt designet rundt høyttalerne hadde nok lyden også blitt en annen.

 

 

Denne TVen skryter konkret av bedre lyd, bedre lyd tar plass, en liten PC-speaker-aktig-greie i TVen bare for funksjonstest plager ikke meg, og det er greit å ha i TVen, å satse på "godlyd", er derimot bortkastet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har jeg et ønske når jeg kjøper ny tv.

 

Siden jeg bruker altibox og de ikke støtter itegrerte dekodere så må det bli en monitor.

Siden jeg ikke bryr meg så mye om tykkelse og man likevel slipper CRT designet så ser jeg faktisk en fordel med integrerte høyttalere så lenge lyden er på et viss nivå

 

så lenge man må betale lit ekstra i lei for PVR og det mangler en del ting foretrekker ekstern opptaker, men vis man likevel får det til så er det en fordel

Det blir uansett noen ekstra bokser rundt monitoren

jeg kunne også tenke meg 3D hvis det faktisk virker

 

Når det gjelder smartv så er det i og for se greit hvis det er pace som står for smarttv funksjonen.

Da tenker jeg meg at man forsatt bruker fjernkontrollen til tven men at den styrer en del programmer på pcen samtidig som skjermbildet vises på tven.

 

Blir det en for urealistisk tanke ?

Lenke til kommentar

Hvis høyttaleren er så liten at den ikke kan sees, er så tynn at den er tynnere enn en HDMI-kontakt, og dermed så svak at den ikke kan høres, why bother having it?

 

Hvorfor ha en tynn TV om du ikke har den på veggen? :hmm:

jaja, nei alle sitt skjønn. Bare synes først det var når de skulle henge på veggen at det kunne lønne seg å ha en tynn sak. :)

 

Tuner er hat, men det lager de jo uten, og kaller det for monitorer. Bare synd folk ikke har fått opp interessen for det, slik at det blir større satsningsfelt og bedre priser.

 

Du er virkelig flink å vri på ting... at de lager den tynnere enn en HDMI kontakt betyr ikke at den er det hele tiden. Man kan lage høyttalere på bare ett par millimeter tykkelse, det betyr fortsatt ikke at alle TV-høyttalere er så tynne.

 

Det betyr bare at høyttalerne definerer IKKE tykkelsen på skjermen... de gir uansett ok lyd for å se friends og dagsrevyen og er ok hverdagshøyttalere, derfor er de der.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

Hvis høyttaleren er så liten at den ikke kan sees, er så tynn at den er tynnere enn en HDMI-kontakt, og dermed så svak at den ikke kan høres, why bother having it?

 

Hvorfor ha en tynn TV om du ikke har den på veggen? :hmm:

jaja, nei alle sitt skjønn. Bare synes først det var når de skulle henge på veggen at det kunne lønne seg å ha en tynn sak. :)

 

Tuner er hat, men det lager de jo uten, og kaller det for monitorer. Bare synd folk ikke har fått opp interessen for det, slik at det blir større satsningsfelt og bedre priser.

 

Du er virkelig flink å vri på ting... at de lager den tynnere enn en HDMI kontakt betyr ikke at den er det hele tiden. Man kan lage høyttalere på bare ett par millimeter tykkelse, det betyr fortsatt ikke at alle TV-høyttalere er så tynne.

 

Det betyr bare at høyttalerne definerer IKKE tykkelsen på skjermen... de gir uansett ok lyd for å se friends og dagsrevyen og er ok hverdagshøyttalere, derfor er de der.

 

Med mindre de endrer størrelse over tid, så kan jeg det jo. Det var du som kom med eksempelet på at de kan være så små, og da må det da være helt på sin rett å spørre seg hvor brukbare de er. Jeg kan også lage mikro-høyttalere som ikke funker, og alle vet at det er små høyttalere i telefoner, som aldri hadde gjort seg på en TV. Hvis DET var poenget ditt, ja så skal jeg ikke gå noe videre med det, for da er det ikke noe mer å diskutere. Da snakker vi gjerne om et lite piezo-krystall som ikke har noe med høyttaler eller TV å gjøre. Selv diskanter er gjerne flere ganger tykkelsen til en tynn TV i dag.

 

Og over alt seg du TVer hvor høyttalerene har påvirket designprosessen negativt. Ja selv om ikke monitoren min har høyttaler så har faktisk høyttalere ødelagt designet. Rett og slett for at det er lagt opp til det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Med mindre de endrer størrelse over tid, så kan jeg det jo. Det var du som kom med eksempelet på at de kan være så små, og da må det da være helt på sin rett å spørre seg hvor brukbare de er. Jeg kan også lage mikro-høyttalere som ikke funker, og alle vet at det er små høyttalere i telefoner, som aldri hadde gjort seg på en TV. Hvis DET var poenget ditt, ja så skal jeg ikke gå noe videre med det, for da er det ikke noe mer å diskutere. Da snakker vi gjerne om et lite piezo-krystall som ikke har noe med høyttaler eller TV å gjøre. Selv diskanter er gjerne flere ganger tykkelsen til en tynn TV i dag.

 

 

Og over alt seg du TVer hvor høyttalerene har påvirket designprosessen negativt. Ja selv om ikke monitoren min har høyttaler så har faktisk høyttalere ødelagt designet. Rett og slett for at det er lagt opp til det.

 

 

Å diskutere subjektive meninger ser jeg ikke meningen med...

Lenke til kommentar

 

Med mindre de endrer størrelse over tid, så kan jeg det jo. Det var du som kom med eksempelet på at de kan være så små, og da må det da være helt på sin rett å spørre seg hvor brukbare de er. Jeg kan også lage mikro-høyttalere som ikke funker, og alle vet at det er små høyttalere i telefoner, som aldri hadde gjort seg på en TV. Hvis DET var poenget ditt, ja så skal jeg ikke gå noe videre med det, for da er det ikke noe mer å diskutere. Da snakker vi gjerne om et lite piezo-krystall som ikke har noe med høyttaler eller TV å gjøre. Selv diskanter er gjerne flere ganger tykkelsen til en tynn TV i dag.

 

 

Og over alt seg du TVer hvor høyttalerene har påvirket designprosessen negativt. Ja selv om ikke monitoren min har høyttaler så har faktisk høyttalere ødelagt designet. Rett og slett for at det er lagt opp til det.

 

 

Å diskutere subjektive meninger ser jeg ikke meningen med...

 

Nå var det ikke ordet "negativt" du skulle legge merke til, da påstanden var at det ikke påvirket designprosessen/tykkelsen, og om man anser det som positivt eller negativt spillete i grunn ikke så mye rolle ved poenget. Selv om jeg dog antok at en økning av tykkelse som følge av høyttalere (eller bredde på bezel) er å regne som negativt.

 

Btw:

Spørs om at det av våre nesten 24 000 innlegg til sammen har flust av subjektive meninger, som burde tilsi at det kan ha en form for mening. ^^

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Med mindre de endrer størrelse over tid, så kan jeg det jo. Det var du som kom med eksempelet på at de kan være så små, og da må det da være helt på sin rett å spørre seg hvor brukbare de er. Jeg kan også lage mikro-høyttalere som ikke funker, og alle vet at det er små høyttalere i telefoner, som aldri hadde gjort seg på en TV. Hvis DET var poenget ditt, ja så skal jeg ikke gå noe videre med det, for da er det ikke noe mer å diskutere. Da snakker vi gjerne om et lite piezo-krystall som ikke har noe med høyttaler eller TV å gjøre. Selv diskanter er gjerne flere ganger tykkelsen til en tynn TV i dag.

 

 

Og over alt seg du TVer hvor høyttalerene har påvirket designprosessen negativt. Ja selv om ikke monitoren min har høyttaler så har faktisk høyttalere ødelagt designet. Rett og slett for at det er lagt opp til det.

 

 

Å diskutere subjektive meninger ser jeg ikke meningen med...

 

Nå var det ikke ordet "negativt" du skulle legge merke til, da påstanden var at det ikke påvirket designprosessen/tykkelsen, og om man anser det som positivt eller negativt spillete i grunn ikke så mye rolle ved poenget. Selv om jeg dog antok at en økning av tykkelse som følge av høyttalere (eller bredde på bezel) er å regne som negativt.

 

Btw:

Spørs om at det av våre nesten 24 000 innlegg til sammen har flust av subjektive meninger, som burde tilsi at det kan ha en form for mening. ^^

 

 

 

Du vrir igjen på det jeg sier... som alltid.

 

Så klart påvirker det prosessen... uten tvil, men TV-en blir ikke designet rundt høyttaleren som dere tidligere påstår. Blant annet at alt på en TV er tynnere enn høyttalerne, hadde høyttalerne faktisk vært den tykkeste delen på en TV hadde så klart høyttalerne spilt en stor rolle i designprosessen.

 

Føler at du er vanskelig bare for å være vanskelig eller så er du så blind på at du ikke liker integrert høyttalere at du faktisk ikke klarer å se hvor lite de er i "veien" på en stor TV, altså fysiske mål og vekt.

 

Edit:

Tror jeg stopper diskusjonen her... hvis du bor i Trondheim kan vi vel heller møtes å gå på Expert/Elkjøp/Lefdal en tur så får du se hvor diskre høyttalerne er på de fleste modeller.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Hvor i all verden vridde jeg på forrige innlegget mener du? (jeg forkalrte bare mitt eget innlegg)

 

Du prøver jo å vri deg unna med microhøyttalere og alt mulig rart, så dette er veldig overraskende fra deg Nasciboy. TV ingeniørene kan lage et design de bruker på flere TVer, og ser sikkert ikke noe i veien med å slenge med plass til høyttalere. Og vips så blir det en standard i TV-verden hvor man bare slenger med en litt ekstra fyldig bakside.

 

Vanskelig er du selv også. Mitt poeng er ikke veldig vanskelig å ta, og det er at du i praksis må gå bort fra høyttaler (har lagt til "praktisk" i tilfelle man skal dra inn piezokrystaller etc..) om du ønsker et moderne syltynnt/slankt design. Og må man velge så bør de fokusere på uten.

 

Selv om jeg ser vitsen med tynne TVer og synes det er positivt, så har jeg en plasmaTV som er feit som få med kjempetykke rammer og en vekt på over 35kg for 50". Så jeg klarer helt fint å se hvordan det er, og har ikke noe stort problem med det. Så her må du nesten ha gitt meg noen meninger jeg ikke har.

 

Og denne har ikke høyttalere en gang. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...