Gå til innhold

Fasting 16/8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er like mange kcal og man vil gå like mye ned i vekt, men mange føler seg opplagt og bra med en slik spisemåte.

Siden man spiser alle kcal vil det ikke bli "faste" i den forstand heller så det er ikke så ille som det først kjennes ut som av å tenke på det.

En annen fordel er jo trykket på treningen med mat både før og etter.

Lenke til kommentar

Det er like mange kcal og man vil gå like mye ned i vekt, men mange føler seg opplagt og bra med en slik spisemåte.

Siden man spiser alle kcal vil det ikke bli "faste" i den forstand heller så det er ikke så ille som det først kjennes ut som av å tenke på det.

En annen fordel er jo trykket på treningen med mat både før og etter.

 

Men hva skjer med forbrenningen under "fasten"? Det kan muligens ligge noe der uten at jeg har noen kunnskap om det.

Lenke til kommentar

Forbrenner mer energi fra fett ja, men mindre i spisetiden og litt etter.

Totalt likt, men fordeler som mer energi gjennom hele dagen ol.

God forbedring hos de (50% av oss) som har en slik insulinfølsomhet at man blir sliten og slapp av karbohydrater i store doser som for eks middag.

 

Det er egentlig ikke en diett, det er et spisemønster og kcal-mengden bestemmer hvordan det hele blir.

Om ikke fettet smelter bort i sola, så vil man føle seg kvikkere.

 

Edit: Merk at det er mange typer kcal-mønster innenfor periodisk faste.

Den hardeste er ment som en diettstarter og har knapt karbohydrat.

Da vil man miste mye væske og "bli ribba" fort om man vil se bra ut på en sommerfest ol.

 

Den mest vanlige er at man spiser de kcal man skal ha etter målet

Endret av War
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så skal man ta en høyintensitets trening på slutten av "fastingen"

Så hvis man har et spisevindu fra 1300 til 2100 så skal man ta treningen fra 12 til 13oo

 

Også er det anbefalt å ikke trene med så tunge vekter, heller mange reps med lettere vekter.

 

Eller er det bedre å ta en kardiotrening da?

Så kan man trene tungt senere på dagen? Under spisevinduet selvsagt

Lenke til kommentar

Man må legge treningen til spiseperioden et sted.

Isåfall får man flytte litt på fasten.

 

Det gir mer trykk på trening da det blir en "deff" men samtidig spiser man som bulk rundt trening.

Det er jo like mange kcal som ellers, så det blir ikke slitsom faste med tanke på trening ol.

 

Kjører ikke slik "faste" i den forstand, men jeg spiser 21-22 og er ikke sulten om morgenen, så spiser igjen ca 12-14.

Blir ca 12-14t faste.

I fasteperioden føler meg meg "ribba" og stram i magen og har generelt mye energi.

Jobber i 2 fulltidsjobber og løfter hele dagen.

Lenke til kommentar

Jeg har holdt på med 16/8 spisemønster siden Mai og i tillegg til vekt løftning og styrke siden November.
Nylig har jeg begynt å inføre HIIT kardio øvelse mellom hver set for å øke forbrenningen for å nå rundt 7-8% fettprosent.

Desverre får jeg kun trent i fastet tilstand en gang i uken (helg). :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde meg selv 6 måneder på 16/8 og det funkerte veldig bra i starten. Fikk veldig raskt resultater, men de avtok og jeg ble slappere og slappere.

 

Jeg kan bare konkludere med at dette ikke passet for meg og mine mål, men det fungerer for veldig mange.

prøv det, sjekk om det er noe for deg. Umulig for oss å si om det dobler fettforbrenningen, selv tror jeg det er litt søkt! Men ikke umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...