Gå til innhold

Skjermkort blir for varm,pc slår seg av


ilalo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var for noen dager siden innom her for å spørre etter hjelp til et nytt skjermkort,jeg gikk da for dette kortet her

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-classified/805407

Problemet mitt nå er,at kortet blir så varm når jeg kjører spill på Ultra osv ( Far Cry 3 ) at pcen slår seg av når den når 87gr

Jeg kjøpte nylig nye vifter på kabinettet mitt for å få bedre "airflow",men det ser ikke ut som at det hjelper stort mer enn de forrige viftene jeg hadde

Dette er kabinettet mitt : http://www.fractal-design.com/home/product/cases/discontinued-products/define-xl-usb-30-black-pearl

Viftene jeg har kjøpt utenom de som allerede var med kabinettet :

https://www.komplett.no/noctua-nf-a14-uln-140mm-vifte/770802

Er det noen som har råd/tips ang hvordan jeg skal få bedre luft slik at skjermkortet mitt ikke slår seg av så fort jeg kjører spill som BF4,Far Cry 3 osv på ultra,vil ikke kjøre de på medium/high ,var jo en grunn til at jeg kjøptet nettopp dette kortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned evga presicion så setter du temp-target til maks.

Den står på 80 eller noe fra før.

 

Ellers så har du et kort som hiver 90% av varmen inn i kabinettet og må ha minimum en vifte inn og ut.

Se etter alle plassene du har til vifter og sett inn vifter i de plassene.

Burde kanskje skaffe en viftekontroller ol om rett på HK setter de på 100% og de støyer.

Finnes også software som styrer gjennom hk om ditt kh støtter det.

 

 

post-64596-0-65134000-1407157452_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dersom pc`n din slår seg av så er det nok prosessoren som er for varm - når skjermkortet slår seg av så får du feilmelding om at skjermkort driveren har sluttet å fungere, men maskinen slår seg ikke av (?). Ta en ny titt på kjøleren til prosessoren din og sørg for at alt sammen er korrekt installert. Vurder ny kjøler, kanskje til og med vannkjøling.

 

Det kabinettet du har gått for prioriterer støydemping på bekostning av luft flyt, men kan ikke forstår at det skal bli så varmt av den grunn. Prøv å ta av den ene side døren og spill et par timer med åpen kasse.

 

edit: klokker du cpu?

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Kan ikke tro det er prosessoren? har lurt litt på om det kan være grunnen,men sist jeg sjekket så ble ikke den varmere enn rundt 60gr ( brukte speedfan )

Cpu`en er ikke OC,helt vanlig og vanlig stock kjøler er montert

Skal få tatt noen bilder nå så kan jeg vise frem hvordan det ser ut inni kabinettet osv

Har ikke brukt det programmet som ble linket til her,men skal få lastet det ned

Skal kjøre Far Cry 3 på Ultra nå mens Speedfan er på slik at jeg kan få tatt frem bilder av temp før den evt slår seg av

Lenke til kommentar

2j3p1ma.jpgMaskinen når jeg ikke kjører spill

37qrs.jpgSlik ser det ut når jeg spiller på Medium settings

29f77lu.jpgSlik ser det ut når jeg kjører på Very High settings, (den slo seg av 1 gang før jeg fikk tatt prt scr)


2icb9ep.jpg Slik ser det ut inni kabinettet.

Endret av ilalo
Lenke til kommentar

Får ta å kjøpe den kjøleren som ble linket her
En annen ting som jeg kom til å tenke på

Det har vel ingenting med at min PSU er på 650w?
Leser at "minimum" for dette kortet er på 600w ,hva det har å si vet jeg ikke,men tenkte nå å nevne det,sånn tilfelle

Lenke til kommentar

The Cabel worm is strong in this one .. Har hat samme kabinett selv men kan gjøre følgende ting \ ny Cpu kjøler \ Flytt begge ssd ned til harddisken ta bort svart ramme der ssd'ene stod,nede tar du bort dem hvite du ikke bruker blir ikke noe spesielt airflow change nede en 1-2 grader men når den andre rammen er borte oppe hjelper det skjermkorte med rundt 6-8 grader . Og få mest av kabler på baksiden er dem ikke lange nok kan du kjøpe forlengere

Lenke til kommentar

Takk for tipset ang CPU kjøleren,ser ut som at den gjør jobben sin,kjører Far Cry 3 på ultra med over 120 fps :)

En liten ting jeg lurer på nå er at viften på Cpuen kjører i litt over 600 rpm og den skal klare 1600

fikk feilmelding også når jeg koblet den til på cpu fan koblingen,startet pcen og fikk cpu fan error
byttet den til cpu opt og da kom jeg inn på windows osv,men ser på bios at en av viftene lyser rødt og kjører på rundt 500 rpm,tips?

Der slo pcen seg av,skjønner ikke hva som er gale :/ ganske frustrerende

Endret av ilalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...