Gå til innhold

Skjermkort blir for varm,pc slår seg av


ilalo

Anbefalte innlegg

Mens du venter så kan du sette deg inn i:

 

- BIOS'en til hovedkortet ditt. Her er det mye snadder å tweeke på.

- Fullstendig av-installasjon av skjermkortdrivere og re-installasjon av nye. Noen ganger fungerer ting bedre med en eldre driver.

- Power Settings i windows. Her må man også tweeke litt.

- Innstillinger i nvidia kontrollpanelet. Her er det også endringer som bør utføres.

- Kabling og rydding i kabinettet ditt. Bedre luftflyt.

- Ha stålkontroll på temperaturene dine, spesielt CPU og GPU.

- MSI Afterburner / Evga Precisison X. Endre profiler for viftene på skjermkort. Kanskje lære seg å overklokke litt.

 

 

PC er ikke plug'n'play. Spesielt ikke når man skal ha top-of-the-line skjermkort, overklokkingsplattformer osv. Det er masse man må lære.

 

Edit: Du kan også se på video'er hvordan ting bygges. Der lærer du gjerne litt tips og tankeganger for hvordan du optimalt setter noe sammen.

 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo kjøpt et av de dyreste kortene som finnes, så du må skylde litt på deg selv :p

 

Uansett så har PC en tendens til å balle på seg rent økonomisk. Det blir fort dyrt.

 

Så lenge du lærer noe av problemene og utfordringene som oppstår, så vil du for fremtiden være bedre skodd når noe krøll oppstår. Etter hvert så er det en lek å sette sammen en god maskin, og holde den stabil. Du vil også etter hvert lære deg hva som er bang-for-the-buck, altså hva som gir optimal ytelse ift prisen du betaler.

Lenke til kommentar

Hvordan sjekker jeg loggen? når pcen starter på nytt av seg selv etter noen min med gaming av "krevende" spill,så får ikke jeg opp noen feilmeldinger i det hele tatt,pcen bare starter på nytt av seg selv etter noen min ,så lenge jeg makser ut grafikk innstillingene

Lenke til kommentar

Jeg fikset en pc som ikke hadde driver problemer, men den hadde hardware feil. Jeg tror det var minnet, men jeg ga han ett hk, cpu + ram og problemet løst.

 

Men prøv dette: start - control panel - system and security - system - advanced system settings - startup and recovery. Fjern auto restart. Da kan du se stop meldingen. feks: STOP:0x00000124.

Den hadde jeg på maskinen jeg fikset. Som er hardware feil.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt Prime 95 ? Bare for å stresse maskinen litt (eksl. GPU).

 

Du kan også lage en cd plate eller usb stick med memtest86+ og boote fra denne, for å sjekke RAM.

 

Men igjen, siden du fikk problemene da du satte inn det nye skjermkortet er det jo nærliggende å konkludere med det vi allerede har snakket om ..

 

Åssen prosessor og minne har du, og hva frekvenser, spenninger og timings kjører du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...