Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, RaZorbLadeKisS og kolleckio: Nederland er det opprinnelige navnet, men har blitt misforstått. Kan prøve å forklare det på kortest mulig måte: Holland er et sted/en del i/av Nederland, men er ikke et eget land. Det er det samme som at hvis du bodde i Afrika, og du skal snakke om Norge med en annen afrikaner, og du sa: "Jeg skal dra til landet Aust-Agder". Det blir feil. utrolig nok er det mange som blir påvirket av TV og annet medium, men det er kort og greit feil.

 

Står i leksikon.

 

EDIT:

 

Elyas Machera: :thumbup:

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Prøv å si Holland, folkens. PRØV! Jeg blir helt gal av hvor mange som sier Holland, DET ER IKKE ET LAND SOM HETER HOLLAND. Men, her inne er det bare flinke folk, så jeg regner med at folk visste dette fra før av, så det er ingen bekymring.

Bullshit. Faren min vet det bedre enn deg.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
c_u_m8 : tusen takk for informasjonen om Nederland og feilaktig bruk av Holland.

 

Jeg skal nå lære verden at det heter Nederland, ikke holland :D :D

Litt rart at hollendere selv kaller det for Holland da.. :roll:

Vel, det er da rart. Følgende grunner:

 

1. Har familie i Nederland.

 

2. Slektsstevne i fjor, da møtte jeg mange. De fortalte dette, da vi kom inn på temaet Nederland i gamle dager, og da Amsterdam som opprinnelig het "Amstel", som nå er en øltype.

 

3. Onkelen min bor i Norge, han kan bekrefte det!

 

4. Det står i leksikon.

 

Om jeg behøver å begrunne mine påstander mer eller mindre enda mer ser jeg liten eller ingen grunn til å gjøre, som følge av disse "argumentene" mine.

Lenke til kommentar

Litt rart at hollendere selv kaller det for Holland da..  :roll:

Her er det det står i Aschehoug og Gyldendal's Lille norske leksikon:

 

Holland : kystlandskap i Nederland. Delt i provinsene Noord- og Zuid-H.

Holland brukes (ukorrekt) om hele landet.

:hrm: *spørre pappa når han kommer hjem*

 

Han er også fra nederland/holland.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...