Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe en ny pc til høsten. Jeg er en ingeniørstudent og tenkte at det vil være lurt å kjøpe sp3 slik at alle notatene mine kan ligge digitalt og det blir lettere å finne fram. Men er litt usikker da det kan føre til problemer,(batteri, størrelse osv) og selve pcen er ikke så veldig sterk med tanke på pris.
Tenkte derfor å kjøpe macbook 13" istedenfor da den er litt mer stabil og har bedre grafikkort. Så kan jeg ta notatene på gamle måten.

Hva er lurest å gjøre og har noen erfaring med å ta notater digital på surface?
Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen førstehåndserfaring, men har en bekjent som sverger til SP2 under sine medisinstudier. Gjør alle notater digitalt og kunne nesten vært evangelist for en heldigitalisering av studiene så positivt som han mener dette er.

 

Venter forøvrig på SP3 selv, som ny jobbpc. System- og web-utvikling.

Lenke til kommentar

Har ingen førstehåndserfaring, men har en bekjent som sverger til SP2 under sine medisinstudier. Gjør alle notater digitalt og kunne nesten vært evangelist for en heldigitalisering av studiene så positivt som han mener dette er.

 

Venter forøvrig på SP3 selv, som ny jobbpc. System- og web-utvikling.

Takk for svar :) Skal vente til SP3 kommer til butikkene, vil prøve litt før jeg bestemmer meg, men tror det blir SP3.

Lenke til kommentar

Jeg tenker å kjøpe en ny pc til høsten. Jeg er en ingeniørstudent og tenkte at det vil være lurt å kjøpe sp3 slik at alle notatene mine kan ligge digitalt og det blir lettere å finne fram. Men er litt usikker da det kan føre til problemer,(batteri, størrelse osv) og selve pcen er ikke så veldig sterk med tanke på pris.

Tenkte derfor å kjøpe macbook 13" istedenfor da den er litt mer stabil og har bedre grafikkort. Så kan jeg ta notatene på gamle måten.

 

Hva er lurest å gjøre og har noen erfaring med å ta notater digital på surface?

Takk for all hjelp

 

Er du ingeniørstudent vil du ha noe der du lett kan skrive formler og regnestykker.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Er du ingeniørstudent vil du ha noe der du lett kan skrive formler og regnestykker.

 

AtW

...og strekfigurer. :)

 

 

Edit: Forøvrig vil du sannsynligvis trenge Windows en eller annen gang gjennom ingeniørstudiet siden mye sær software ofte bare er skrevet for én plattform. Så hvis du kjøper Mac må du sørge for at du har nok harddiskplass til å dualboote på en fornuftig måte (aka. minimum 256 GB).

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det meste av programvare som kreves fungerer nok til både Mac og Windows, jeg har foreløpig ikke hørt om et eneste program som krever Windows - går nå på 3. året. Det er flere som går elektro/data-linje som bruker mac og er kjempe fornøyd med det.

Jeg har brukt Surface Pro 2 siden den kom ut, til studiene. Fungerer helt fantastisk til å skrive på pdf og PowerPoint, samt OneNote er helt genialt. Jeg har dog ikke brukt Surfacen til ren notatskriving i forelesninger, der foretrekker jeg pen og papir så sant det ikke er rett på pdfen eller PowerPointen som foreleseren har lagt ut.

Det eneste jeg har savnet er faktisk litt større skjerm, som jo jeg får om et par dager, og litt bedre batteritid. Jeg har faktisk aldri gått tom for batteri ila en skoledag, men må hele tiden være litt obs på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...