Gå til innhold

Kjøpe Xiaomi 3: Hvilken versjon for å kunne bruke i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe meg Xiaomi smarttelefon i Kina, og lurer på hvilken versjon jeg må ha for at den skal kunne brukes med norske 3G-nett. De selger 3 versjoner via sin offisielle nettside, hver med støtte for en type teleoperatør innenfor Kina da disse ser ut til å bruke forskjellige typer 3G nett. De første nevner noen forkortelser jeg ikke kjenner til. Noen som vet om en av disse brukes i Norge?

Versjon 1:

Støtte for Yidong 3G-nett (TD-SCDMA),

støtter også andre GSM-nett.

 

支持移动3G网络(TD-SCDMA)
同时支持移动,联通GSM

 

Versjon 2:

Støtte for Liantong 3G-nett (WCDMA),
støtter også andre GSM-nett.

 

支持联通3G网络(WCDMA)
同时支持移动、联通GSM网络

 

1999,- for 64GB versjonen uten bindingstid eller kontrakt er for stor fristelse til at jeg kan stå over. :)

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal gjøre dette må du kjøpe Nr. 2 - WCDMA

 

WCDMA - WCDMA phones are marketed as China Unicom phones in China, but in actual fact WCDMA models are compatible with a number of international 3G networks. For example my WCDMA Xiaomi Mi2 worked on Orange and O2 on a trip to the UK this year, and I know of European friends who have WCDMA Mediatek phones whch work in Europe on 3G.

 

Fra:

http://mtkforums.com/viewtopic.php?f=49&t=197

 

TD-SCDMA - This is the 3G band which China Mobile uses. TD-SCDMA was designed specifically for the Chinese mainland and is used only by China Mobile.

 

Basically if you live outside of China and want to use 3G DO NOT BUY a TD-SCDMA phone. If you have no use for 3G or 3G isn't available then a TD-SCDMA phone might be compatible with GSM frequencies in your country.

 

 

 

Men som sagt bør du også se på frekvensene som støttes.

Å kjøpe telefon nå uten 4G support for å bruke i Norge er litt teit , kanskje og med begrensede GSM/3G frekvenser i tillegg , vel ....

Lenke til kommentar

Har lest litt og har skjoent at jeg burde kjoepe en mobil som stoetter 4G nett. XiaoMi4 gjoer dette, men man maa reservere en i et 3 minutters tidsrom hver tirsdag for aa faa kjoepe en, og det gidder jeg rett og slett ikke. Da dropper jeg XiaoMi.

 

Andre forslag til smarttelefonkjoep? Vil ikke ha iPhone.

Lenke til kommentar

Har lest litt og har skjoent at jeg burde kjoepe en mobil som stoetter 4G nett. XiaoMi4 gjoer dette, men man maa reservere en i et 3 minutters tidsrom hver tirsdag for aa faa kjoepe en, og det gidder jeg rett og slett ikke. Da dropper jeg XiaoMi.

 

Andre forslag til smarttelefonkjoep? Vil ikke ha iPhone.

 

Jeg har kikket litt på Zenfone 6 for tiden, men den støtter ikke 4G da.

Jeg vet forøvrig ikke hvor god telefonen er, men Mobilegeeks var fornøyde med den.

 

Ellers er jo OnePlus One et godt alternativ, men den er jo like håpløs å få tak i.

Endret av KongenLars
Lenke til kommentar

Har lest litt og har skjoent at jeg burde kjoepe en mobil som stoetter 4G nett. XiaoMi4 gjoer dette, men man maa reservere en i et 3 minutters tidsrom hver tirsdag for aa faa kjoepe en, og det gidder jeg rett og slett ikke. Da dropper jeg XiaoMi.

 

Andre forslag til smarttelefonkjoep? Vil ikke ha iPhone.

Pare, ikke kjøp MI4 nå. I September kommer 4G versjonen. Hvis du skal til Kina kan du kjøpe en Xiaomi over disk. da koster den litt mer enn online.

Lenke til kommentar

 

Har lest litt og har skjoent at jeg burde kjoepe en mobil som stoetter 4G nett. XiaoMi4 gjoer dette, men man maa reservere en i et 3 minutters tidsrom hver tirsdag for aa faa kjoepe en, og det gidder jeg rett og slett ikke. Da dropper jeg XiaoMi.

 

Andre forslag til smarttelefonkjoep? Vil ikke ha iPhone.

Pare, ikke kjøp MI4 nå. I September kommer 4G versjonen. Hvis du skal til Kina kan du kjøpe en Xiaomi over disk. da koster den litt mer enn online.

 

Flytter hjem til Norge neste uke etter flere aar i Kina. :c

Lenke til kommentar

 

Har lest litt og har skjoent at jeg burde kjoepe en mobil som stoetter 4G nett. XiaoMi4 gjoer dette, men man maa reservere en i et 3 minutters tidsrom hver tirsdag for aa faa kjoepe en, og det gidder jeg rett og slett ikke. Da dropper jeg XiaoMi.

 

Andre forslag til smarttelefonkjoep? Vil ikke ha iPhone.

Pare, ikke kjøp MI4 nå. I September kommer 4G versjonen. Hvis du skal til Kina kan du kjøpe en Xiaomi over disk. da koster den litt mer enn online.

 

Så vidt jeg forstått det, så kommer TD-LTE-versjonen i september (som bare støtter kinesiske 4g-frekvenser).

FDD-LTE-versjonen (LTE-standarden vi bruker i Norge) kommer mot slutten av året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...