Gå til innhold

Hva har man rett på ved kansallert fly?


Anbefalte innlegg

Hei, saken er at jeg er stuck i Berlin i 5 dager grunnet kansallering av flight hos Norwegian. Dette er grunnet en teknisk feil, og gjelder over 100 personer.

 

Vi har fått hotell, så den saken er grei, men jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har hos Norwegian no?

 

Vi har bestemt oss for å ordne hjemreisen selv nå, og leier bil til Hamburg for å fly derifra med SAS. Er dette noe jeg kan kreve at Norwegian betaler for? Rundt 1000 kroner.

 

Jeg går glipp av to arbeidsdager, er det noe jeg kan kreve erstatning for?

 

Ifølge denne artikkelen; http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/flyrettigheter har vi vell rett på standarkerstatningen?

 

Norwegian sier vell her at vi også kan kreve erstatningen for alle telefonsamtaler vi har hatt til de det siste døgnet også?http://www.nettavisen.no/nyheter/116-passasjerer-sitter-fast-i-berlin/8467508.html

 

Er det noe flere rettigheter vi kan benytte oss av?

 

Kan også si at jeg ikke har reiseforsikring, grunnet personlig feil av meg, den er utgått.

 

Håper noen har vært borti noe lignende og kan gi meg tips og råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standarderstatningen har følgende satser:

Flygninger på høyst 1500 km: € 250

Flygninger innen EU/EØS-området over 1500 km, og alle andre flygninger mellom 1500 og 3500 km: € 400

Alle andre flygninger: € 600

Klarer flyselskapet ved omruting å få deg til bestemmelsesstedet innen visse frister, reduseres standarderstatningen med 50 %.

 

 

Den kommer de seg vell ikke utenom?

Lenke til kommentar

To førstnevnte er oppfylt, transport ka de blaffen i. Informasjonshefte ga de også blaffen i.

 

Ja det er dessverre slik med det dritt selskapet der, de prøver vell å vri seg vekk i fra det meste! Hotel kommer de jo ikke unna denne gangen om dere må vente 5 dager(Som er sjukt nok i seg selv!).

Lenke til kommentar

Bli sittende i Berlin i 5 dager?

Når noe skjer på jernbanen kommer det "Buss for tog" innen kort tid.

Berlin er da ikke langt ute i gokk, men en moderne by.

Det MÅ jo finnes alternativ transport? Og Norwegian burde arrangere dette.

Taxi for buss for tog for fly?

5 dager kan da ikke være akseptabelt? Det er jo ikke indre Mongolia det er snakk om.

 

Du skrev at du er stuck i Berlin i 5 dager. Jeg antar at din destinasjon er Norge?

Det er ikke så langt hjem fra Berlin. Jeg har selv vært på bussferie helt til Frankrike.

 

Jeg sier ikke at "buss for fly" hjem fra Tyskland er akseptabelt. Men 5 dager på hotell er hinsides fornuft. De må da kunne kjøpe billetter hos en konkurrent for dere?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Nei, Norwegian har ingen samarbeidspartnere, slik som f.eks. SAS har, så de booker ikke billetter for oss med ett annet flyselskap. Vi har ordnet saken selv med å kjøpe SAS billetter fra Hamburg, og vil forsøke å sende regningen til Norwegian når vi har kommet hjem

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...