Gå til innhold

kom jeg inn på studiet?


jadda89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God damn, begynner å grue meg.

 

Flytte til en ny plass, der du kjenner 0 personer.

 

Å ikke boplass enda.

 

Men takket ja til søknaden, så får se.

Kommer litt ann på skolen du skal på men vanligvis er det mange folk som ikke kjenner noen fra før av og da er det lett å bli kjent med nye folk

 

Å finne boplass er ikke vanskelig, men å finne boplass der du ikke må leve på brød og vann for å overleve på studielånet kan være vanskelig så begynnn å søk med en gang ;)

 

Edit: utbetalinger http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Hvor-mye-kan-du-fa/basisstotte/

Endret av Teemonster
Lenke til kommentar

God damn, begynner å grue meg.

 

Flytte til en ny plass, der du kjenner 0 personer.

 

Å ikke boplass enda.

 

Men takket ja til søknaden, så får se.

Gratulerer med studieplass!

 

Jeg er i nesten samme situasjon. Skal flytte til Bergen for å starte på studier på NHH og Bergen ligger nå 8 timer unna mitt nåværende bosted. Ikke har jeg noen kjente i Bergen heller, så dette blir en ny opplevelse.

 

Har per nå ikke fått noe leilighet/hybel ennå, men skal på en visning i morgen så satser på at det ordner. Har selv brukt en del tid på å finne et sted å bo gjennom det private markedet, da jeg ikke fikk utdelt studentbolig (selv om jeg er av de yngste førsteårsstudentene...). Du burde absolutt følge rådet over her med å starte jakten med en gang. Det er stor pågang på det som er lagt ut da mange av de som har fått (positivt) svar nå skal finne en boplass.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

 

God damn, begynner å grue meg.

Flytte til en ny plass, der du kjenner 0 personer.

Å ikke boplass enda.

Men takket ja til søknaden, så får se.

 

 

Gratulerer med studieplass!

 

Jeg er i nesten samme situasjon. Skal flytte til Bergen for å starte på studier på NHH og Bergen ligger nå 8 timer unna mitt nåværende bosted. Ikke har jeg noen kjente i Bergen heller, så dette blir en ny opplevelse.

 

Har per nå ikke fått noe leilighet/hybel ennå, men skal på en visning i morgen så satser på at det ordner. Har selv brukt en del tid på å finne et sted å bo gjennom det private markedet, da jeg ikke fikk utdelt studentbolig (selv om jeg er av de yngste førsteårsstudentene...). Du burde absolutt følge rådet over her med å starte jakten med en gang. Det er stor pågang på det som er lagt ut da mange av de som har fått (positivt) svar nå skal finne en boplass.

 

Lykke til!

Grattis til deg å!

 

Skal ta en telefon ang bolig i morgen å høre.

 

Grunnen at jeg grur meg er at jeg, må bli ordentlig kjent med folk før jeg begynner å snakke mye. Å føler meg ikke alt for komfortabel overalt. Men er alltid folk som er verre, og de fleste er vel sånn når alt er "nytt"

 

Bor heldigvis ikke alt for langt unna studieplass, så en ca. 2 t kjøretur så hjemme. Så planlegger fleste helger hjemme. :) er også utrolig glag i å kjøre bil.

 

Planlegger også melde meg inn på treningsenter, får å ha ettermiddagene til å fylle opp med. Ta opp treninga igjen, blir godt.

Endret av jadda89
Lenke til kommentar

  1. det å bli kjent med nye folk i studietia skjer av seg selv, det er jo slikt man har fadderuke og så videre til.

Gjør en skikkelig innsats i å finne hybel, det er merkelig nok mangel på hybler i hver eneste by med univeritet/høyskole.

drit i å reis hjem hver helg, du vil nok for øvrig innse at du ikke gidder det ganske fort, hold deg i byen, møt nye folk å kos deg.

Du kan planlegge at du skal starte med mye og rekke mye i studietia men for de aller fleste så skjer ikke det men du har det veldig fint uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...