Gå til innhold

Hjelp til skjerm

Hveding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Nå har jeg levd med min 23,5 tommers pc skjerm siden 2010, å føler den er litt utdatert.
Vil ha litt større skjerm, å ser at 27" skjermer fint kan kjøpes for 2200kr, rundt der.. Men så ser jeg disse flotte 24" med 120-144hz oppdateringsfrekvens, å de frister en del.

Hva ville dere fåreslått ? Jeg er jo vant til 60-75hz skjermer å har aldri i mitt liv sett på en 120-144hz skjerm, så JEG føler ikke jeg går glipp av noe om jeg kjøper en 27" med 60-75hz.

Forslag ?

Mvh Pat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha en 27" er liten vits om du ikke øker oppløsningen. Da strekker du bare pikslene utover et større areal, og i praksis får du ikke noe større skjerm (du blir bare nødt å sitte lengre unna).

Så enten velger du en 27" med 2560x1440 i oppløsning , eller så velger du en 24" med 120/144 Hz.

Ja, eller så velger du begge ting, men da er du oppe i en HELT annen prisklasse (se War sin link om Asus Swift).

Om du spiller så vil nok 24" med 120/144 Hz være det mest riktige. Om du bruker PCen hovedsakelig til bilder, video, kontorarbeid/surfing, så kan nok 27" med 25601440 være et riktig valg. Ofte er da også panelet IPS, som er bedre med bedre innsynsvinkel/farger og litt annet.

Siden du nevner at 120/144 Hz ville være spennende å teste ut, ja så går jeg ut fra at du også er en gamer, og da ville jeg nok utvilsomt valgt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...