Gå til innhold

Yamaha RX-S600D et godt valg?


Anbefalte innlegg

Hei!

Snuser på surround annlegg for første gang. Skal ha det i stua og se på film, tv, spille playstation, og spille av musikk/video fra iphone og android dingser. Jeg ønsker også å kunne spille av filer/bilder/videoer fra min PC/server gjennom denne receiveren. Jeg ser det også som en stor fordel å kunne bruke min smartphone til styring av receiveren

 

Pga av wifey faktoren må jeg ha en slimline receiver og små bakhøyttalere.
Budsjettet er ikke så veldig stort så jeg tenkte å legge inn penger i reciever først og noen enkle høyttalere og deretter evt oppgradere høyttalere.

 

Har som favoritt Yamaha RX-S600D til kr 4990, men utfordrerne som jeg har funnet er:

Marantz NR1504 kr 3995

Harman Kardon 5.1 reciever AVR 161 kr 3490

Pioneer VSX-S510-K kr 3490

 

Alternativene er en del rimeligere også og kanskje klarer jeg med meg en av disse og dermed sparer noen kroner...

 

Jeg hadde tenkt å starte med disse høyttalerne til kr 990 mest fordi de var billige og fordi bakhøytalerne er små. Og fordi jeg vil se an hva behovet er.

 

Jeg har noen gamle Dali 400 som jeg tenkte å male hvite og evt bruke som fronthøyttalere for å få litt mer trøkk. Evt kjøpe på en center også senere...

 

Kan dette være en ok løsning/tilnærming...?

 

Eller:

kanskje jeg skulle kjøpe 2 stk Boston Acoustics Soundware som bakhøytalere til ca 1200 kr og starte med 4.0 system? De høytalerne har fått god kritikk og så er de så små at de får innpass på veggen. Spørsmålet er jo da om jeg må ha en sub for å få god lyd eller om Dali 400 holder?

 

 

PS. fælt vet du at stereobenken til kr 1000 skal begrense utvalget av receivere slik og at en kan kjøpe og kanskje få en "dyrere" løsning enn nødvendig... Men konemor må bli glad for at dette i det hele tatt skal komme inn i stua....

:-)

Endret av mortex2008
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...