Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stoppe kontakt


Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som jeg tilbrakte en del tid med tidligere, men nå de senere årene har vi vokst endel fra hverandre og har ulike interesser, personligheter etc..

 

Jeg trives rett og slett ikke så godt i selskap med denne personen lenger.

Denne personen tar regelmessig kontakt med meg på telefon og lurer på om vi skal finne på noe etc..

 

Hvordan kan jeg på en snill måte bryte kontakten med denne personen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

arg, brøyt med en bestekompis gjennom 15 år for noen år siden jeg også. Folk forandrer seg, sånn er det bare. Ikke noe gøy. Min kompis begynte å studere psykologi og det ble til at hver gang vi møttes eller jeg tok han med på vors hos noen andre venner eller noe sånt så satt han KUN og snakket om psykologi og hvorfor sånn og sånn hendte og skulle analysere alle sammen, inkludert seg selv.... han ble veldig rar og mistet bakkekontakten og evnen til å "gi litt faen" i ting.... alt ble en sak som MÅTTE forklares.... veldig slitsomt....

Jeg sluttet bare å ta kontakt med han og det skled bare bort....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

arg, brøyt med en bestekompis gjennom 15 år for noen år siden jeg også. Folk forandrer seg, sånn er det bare. Ikke noe gøy. Min kompis begynte å studere psykologi og det ble til at hver gang vi møttes eller jeg tok han med på vors hos noen andre venner eller noe sånt så satt han KUN og snakket om psykologi og hvorfor sånn og sånn hendte og skulle analysere alle sammen, inkludert seg selv.... han ble veldig rar og mistet bakkekontakten og evnen til å "gi litt faen" i ting.... alt ble en sak som MÅTTE forklares.... veldig slitsomt....

Jeg sluttet bare å ta kontakt med han og det skled bare bort....

Skulle egentlig til å forklare hvorfor det ble sånn, men så ga jeg litt f.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en venn som jeg tilbrakte en del tid med tidligere, men nå de senere årene har vi vokst endel fra hverandre og har ulike interesser, personligheter etc..

 

Jeg trives rett og slett ikke så godt i selskap med denne personen lenger.

Denne personen tar regelmessig kontakt med meg på telefon og lurer på om vi skal finne på noe etc..

 

Hvordan kan jeg på en snill måte bryte kontakten med denne personen?

Jeg ville nå ihvertfall ikke prøvd å fortelle noe av dette til vedkommende. Hadde nok kanskje prøvd absolutt alt annet først.

 

Enn du da?

Lenke til kommentar

 

Hmm, de fleste vennskap går jo over av seg selv. Å fortelle rett ut til en person at deg vil jeg ikke være venn med er ganske hardt med mindre det er noe åpenbart "feil" han har gjort. Hvor lenge er det siden du begynte å avvise denne personen?

 

Jeg har egentlig ikke avvist direkte. Jeg har bare unlatt å ta telefonen noen ganger og noen ganger ringt tilbake og andre ganger ventet i lengre tid før jeg har ringt tilbake. Litt vanskelig å svare når denne/de personene sier i telefonen at de ønsker å "finne på noe"

 

 

 

Hmm, de fleste vennskap går jo over av seg selv. Å fortelle rett ut til en person at deg vil jeg ikke være venn med er ganske hardt med mindre det er noe åpenbart "feil" han har gjort. Hvor lenge er det siden du begynte å avvise denne personen?

 

Jeg har egentlig ikke avvist direkte. Jeg har bare unlatt å ta telefonen noen ganger og noen ganger ringt tilbake og andre ganger ventet i lengre tid før jeg har ringt tilbake. Litt vanskelig å svare når denne/de personene sier i telefonen at de ønsker å "finne på noe"

 

Det beste er vel å være litt utilgjengelig på telefon. De/den bør vel ta hintet etterhvert?

 

Edit: dobbeltpost flettet

 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Jeg og min tidligere bestekompis vokste fra hverandre for 10-11 år siden i en 2-3 års periode.
I starten er det bare å redusere all kontakt. Etterhvert blir det naturlig for begge å ikke søke mer kontakt enn å hilse eller spør hvordan det går når dere eventuelt møter på hverandre i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det beste er vel å ta med andre venner, som du klikker med, når du og din gamle venn finner på noe. Enten så vil din gamle venn forme seg etter den nye "gjengen", eller så vil h*n selv miste interessen for å være med deg/dere, og det sklir ut fra begge sin side, som beskrevet over.

 

alternativet er å være kald, si nei, eller si det rett ut som det er. Det suger, jeg ville ikke gjort det.

 

jeg antar du er jente, siden du sier "De/den bør vel ta hintet etterhvert?".

Hint, noe av det værste som finnes.

Noen tar hint ja, men i ett venneforhold kan det lett være slik att den ene er så kontaktsøkende att den andre aldri får tid til å ta insj.

jeg har venner som jeg aldri tar kontakt med, de tar kontakt med meg, jeg ønsker likevel kontakt med dem, men de tar altid kontakt først. Og omvendt, jeg har venner jeg tar kontakt med, de er altid med, bare gidder ikke ta kontakt først.

(hmm, dette ble mye, men kort; ikke hint)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har måtte be en venn back the fuck off en gang, og det gjorde jeg etter at hun aldri tok hintene jeg hev mot henne i hytt og pine.. Det som funket som bare det var å fortelle det som det var, at jeg hadde nok med mitt og ikke ville henge med henne. Surt og kleint, men enkelte tar ikke hint overhode.. ønsker jeg ikke særlig kontakt med personen lenger så er det gjerne en god grunn bak det, og da gir jeg litt mer faen i hva de ender opp med å tro etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det beste er vel å være litt utilgjengelig på telefon. De/den bør vel ta hintet etterhvert?

Personlig hadde jeg nok gått for den løsningen ja. En kan selvfølgelig argumentere for at den løsningen er veldig norsk/feig, at det å være ærlig ville vært det beste. Men jeg er av den oppfatningen at det å være overtydelig sjeldent er den beste løsningen. Dette inkluderer også når en er på vei inn i vennskap eller forhold, å skulle konstatere "vi er bestevenner vi" er litt slik en gjør på barneskolen mens en er på vei til å lære seg hvordan en opptrer sammen med andre mennesker.

 

Med mindre dere var veldig nære venner, så skal det for de fleste ikke så veldig mye til før en tar hintet, og/eller tenker at nå får det være din tur til å ta initiativ på vennskapets vegne. Men noen vil nok aldri ta hintet, og kanskje spesielt om du er en av få venner til denne personen. Så med mindre du faktisk har avvist denne personen over flere måneder, så hadde jeg nok ventet litt med å konfrontere.

Lenke til kommentar

Du må se det ann. Hvis denne vennen er en person som ikke har andre venner enn deg, ville jeg vært svært forsiktig med å fortelle han/hun at du ikke vil være venn lenger. Det sårer noe ekstremt, og hvis denne personen allerede er alene kan det føre til depresjon og i verste fall selvmord.

 

Jeg ignorerte en venn med å la være å ta telefonen/svare på meldinger når han ringte. Det tok riktignok et halvt år før han ga meg opp, men nå har vi ikke lenger kontakt og jeg slipper å bli "plaget" av han.



Anonymous poster hash: b7051...d13
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...