Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor driter gutter i prevensjon?


Anbefalte innlegg

At det bare er jenten som kan hindre det "i etterkant" er fullstendig irrelevant når de to det gjelder i utgangspunktet har gått inn for å knulle ubeskyttet.

 

Vel, om man lager kake sammen og ombestemmer seg idet den er klar for å stekes, så hiver man den i søppelet selvfølgelig. Noe som i en situasjon hvor kaken var et potensielt foster, betyr at gutten da måtte ha uttalt dette, og sørget for at "stekeprosessen" ble stoppet - ved å kjøpe en angrepille. Fungerer ikke slik at gutten etter å ha gått med på ubeskyttet samleie bare kan tenke "jeg vil ikke ha unge", uten å si noe, og forvente at dama skal spise en angrepille, da må han gjøre noe selv også.

 

Jeg tror det skal mye til før jeg blir gravid, men det skal sies at jeg ALDRI har ligget ubeskyttet med noen uten å være ærlig om det, og har de hatt motforestillinger så er det klart jeg hadde respektert det (har ikke skjedd hittil). Jeg liker ikke å tukle med kroppen, har reagert negativt på samtlige prevensjonsmidler jeg har forsøkt utenom kondom.

 

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

Det er relevant når du kan bli mamma uten at faren vil bli det, og du klager på at faren ikke vil bidra. Da er det kanskje greit å være litt

Er det gutten sitt ansvar å kjøpe angrepille til deg og ikke ditt, om begge ikke vil ha barn?

 

Ville du hatt barn med alle de du har ligget med, ettersom du gikk med på å ligge med de uten beskyttelse?

Er alle egnede fars-figurer?

 

 

Du burde kanskje snu på meningen din, fra å anta at alle vil bli fedre når de ikke sier noe, til å anta de ikke vil bli det med mindre dere er enige om å få det. Å få barn er noe man bør snakke med partneren sin om, ikke anta de vil ha...

 

 

Det er fasinerende hvordan jenter legger alt ansvaret om prevansjon over på gutten når det er de selv som blir sittende med barnet som alenemor om gutten ikke vil.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg ligger ikke med flere om gangen, jeg forholder meg til én til jeg er ferdig med vedkommende. Det er uansett irrelevant. Problemet med gutter som driter i prevensjon er jo at de tror det "bare er til å ta abort", noe som er fullstendig galt. Knuller man uten beskyttelse så tar man konsekvensen av det, enkelt og greit. Er fascinerende hvor enkelt oppbygd gutter flest er i hodet, hovedfokuset deres i livet er jo bare å få brukt pikken til å tilfredsstille sitt seksuelle behov mest mulig (gjelder selvsagt ikke aLLe).

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

 

Vi er fortsatt og stadig TO om saken! Du oppsummerer det som; enkelt og greit, og det er jo slikt. Det er 50/50 her. Om noen skipper prevensjon, så er det såvisst begge sitt ansvar, der og da. En spade vil alltid være en spade..

Lenke til kommentar

Jeg tar min del av ansvaret når jeg forteller at jeg er ubeskytta, og at det er opp til han om han vil ta sjansen med den risikoen det medfører. Idet gutten likevel, med den infoen, velger å kjøre på, så er man nøyaktig like mye ansvarlig idet noe inntreffer. Men når jeg alt har uttalt at jeg tar konsekvensene av det jeg gjør, så er det ikke mitt ansvar å skaffe en angrepille om gutten etterpå kommer og sier han er redd det skal inntreffe noe. Men skaffer han og ber meg ta den, så gjør jeg det selvsagt.

 

Du likte ikke kakereferansen? Det du mener er jo like dumt som at du skulle satt deg i en sportsbil på Nurburgring med advarsel om at du kunne komme til å kjøre utfor, og idet du kjører utfor så sutrer du om at du ikke vil ha noen fysiske påkjenninger som følge av det, noe du likevel får når du droppet beltet, og da er det ikke din feil fordi du kjørte bare bilen, du tenkte aldri å krasje?

 

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tar min del av ansvaret når jeg forteller at jeg er ubeskytta, og at det er opp til han om han vil ta sjansen med den risikoen det medfører. Idet gutten likevel, med den infoen, velger å kjøre på, så er man nøyaktig like mye ansvarlig idet noe inntreffer. Men når jeg alt har uttalt at jeg tar konsekvensene av det jeg gjør, så er det ikke mitt ansvar å skaffe en angrepille om gutten etterpå kommer og sier han er redd det skal inntreffe noe. Men skaffer han og ber meg ta den, så gjør jeg det selvsagt.

 

Du likte ikke kakereferansen? Det du mener er jo like dumt som at du skulle satt deg i en sportsbil på Nurburgring med advarsel om at du kunne komme til å kjøre utfor, og idet du kjører utfor så sutrer du om at du ikke vil ha noen fysiske påkjenninger som følge av det, noe du likevel får når du droppet beltet, og da er det ikke din feil fordi du kjørte bare bilen, du tenkte aldri å krasje?

 

 

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

 

Fortsatt en tåpelig analogi ettersom det kun er 1 sjåfør og 1 som har ansvaret for en evt. ulykke.

 

Ett spørsmål du unnviker konsekvent er jo om du anser alle du har ubeskyttet sex med er passende foreldrefigurer?

Og hvorfor tar har du ubeskyttet sex med gutter som antagelig ikke tar ansvar for barnet i etterkant?

Hvorfor?

Er det ikke ditt ansvar å kun ha ubeskyttet sex med de du faktisk vil ha barn med?

 

Han med 5 barn f.eks, du vet med sikkerhet at han ikke tar ansvar, alikevel har du ubeskyttet sex med han? Hva med å ikke ha sex med gutter som ikke vil ha barn og ikke tar ansvar for barnet i etterkant?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
om du anser alle du har ubeskyttet sex med er passende foreldrefigurer?

Og hvorfor tar har du ubeskyttet sex med gutter som antagelig ikke tar ansvar for barnet i etterkant?

Hvorfor?

Er det ikke ditt ansvar å kun ha ubeskyttet sex med de du faktisk vil ha barn med?

 

Han med 5 barn f.eks, du vet med sikkerhet at han ikke tar ansvar, alikevel har du ubeskyttet sex med han? Hva med å ikke ha sex med gutter som ikke vil ha barn og ikke tar ansvar for barnet i etterkant?

 

 

Referansen ang. bilkjøring er helt innenfor, da det er nøyaktig samme prinsippet - og det er også flere involverte idet sjåføren (mannen) på forhånd advares av andre (kvinnen) om farene ved aktiviteten. Bare slutt å nekt for sammenligningenes validitet, for de holder vann.

Det er jo fortsatt irrelevant hvor vidt de er passende farsfigurer eller ikke, når saken er at jeg tar konsekvensene av mine handlinger uavhengig av de aktuelle personenes farsevne. Jeg kan jo uansett ikke vite hvor vidt de ville fungert på det planet eller ikke, før jeg opplevde det. Jeg har allerede svart på mitt forhold til allerede utprøvde prevensjonsmidler, og når gutten ikke er interessert i å benytte seg av muligheten for kondom, så er ikke det mitt problem.

 

Det er simpelthen et faktum at gutter det meste av tiden ikke tenker rasjonelt, og det ligger i deres natur å pule rundt helt uten å forholde seg til eventuelle negative utfall.

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ligger like mye i jentas natur å pule rundt uten å tenke på konsekvensen av det.
Hadde du tenkt på konsekvensen hadde du ikke pult rundt på gutter uten å tenke på konsekvensen.


Men, du tar konsekvensen av dine handlinger.
Handling:
Du har ubeskyttet sex med personer som ikke vil bli fedre og ikke tar ansvar.
Konsekvens:
Du får barn med noen som ikke vil ha barn og ikke tar ansvar.

 

En del av handlingen er ikke bare at du blir gravid, men hvem du blir gravid med, jeg vil påstå helt og holdent er ditt ansvar at du lager barn med en person du vil lage barn med, altså, en som tar ansvar.

Lenke til kommentar

Gutter driter ikke i prevensjon, slik generaliseringen går her. Du, trådstarter, har funnet deg laveste driten på kloden, og valgt å ha samleie med den. Kos deg.

Hun har jo selv også valgt å pule uten prevansjon hver gang, det kreves 2 for å ha sex uten prevansjon også ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skjedde en feil i tittelen - skulle stå prevensjon der det står "sy", aner ikke hvordan det skjedde..

 

Det at jeg ikke alltid var beskytta (noe jeg var ærlig om) stiller meg ikke på samme linje som dem; for jeg hadde tatt konsekvensene om noe skjedde, i motsetning til dem

 

Anonymous poster hash: 2ea45...4a7

 

der tar du feil, om du hadde blitt gravid, så er mannen pålagt av norsk lov å ta konsekvensene, enten i form av å være far eller å betale.... så du kan bli gravid med hvem du vil og alltid få noe fra faren

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Du virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen her frøken (?), og innlegget hinter mer til trolling enn til seriøsitet.

Ihvertfall, gutter bryr seg hakket mindre fordi det er ikke DE som ender opp gravide i 9 måneder.
Ansvaret etterfulgt av det å være en far, er det også mange som driter i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
om du hadde blitt gravid, så er mannen pålagt av norsk lov å ta konsekvensene, enten i form av å være far eller å betale.... så du kan bli gravid med hvem du vil og alltid få noe fra faren

 

Det gjelder like mye kvinnen. Og saken er at lager man en unge så er det et biologisk faktum at de involverte parter har blitt foreldre, et faktum man ikke kommer utenom ved å droppe et ansvar, du får det bare på avstand. Jeg mener at knuller du som mann en jente som advarer om manglende prevensjon, og du selv gidder ikke somle med kondom, så skal du stå for det som eventuelt skjer etterpå.

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

Lenke til kommentar

Hvorfor skal mannen stå for det etterpå?

Når 2 driter i det og kun den ene får bestemme, så mener du at den som ikke får bestemme, skal være like 'skyldig' i bestemmelsen?

 

Det er ikke bare bare å ta abort sier du. Jo, for mannen er det det.(satt på spissen) Så hvorfor skal ikke da dama ta mer ansvar for at hun ikke setter seg selv i en situasjon som ikke er 'bare bare'?

Samt, når du vet de vil 'bruke pikken', så lar du de bruke pikken i musa di. Det er mulig å få de til å gå uten det og la de tilfredsstille deg uten at det er mulighet for å bli gravid.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal mannen stå for det etterpå?

Når 2 driter i det og kun den ene får bestemme, så mener du at den som ikke får bestemme, skal være like 'skyldig' i bestemmelsen?

 

Det er ikke bare bare å ta abort sier du. Jo, for mannen er det det.(satt på spissen) Så hvorfor skal ikke da dama ta mer ansvar for at hun ikke setter seg selv i en situasjon som ikke er 'bare bare'?

Samt, når du vet de vil 'bruke pikken', så lar du de bruke pikken i musa di. Det er mulig å få de til å gå uten det og la de tilfredsstille deg uten at det er mulighet for å bli gravid.

 

Hvorfor mener du at "bare den ene får bestemme"? Jeg skriver jo ettertrykkelig at dette gjelder begge parter, men når gutten bevisst dropper prevensjon og ETTERPÅ ved et eventuelt uhell ikke lenger står for handlingen sin, så er det ikke jentens skyld at han er korttenkt.

 

Mener du oppriktig at man bare kan hoppe av i svingen som prevensjonsmetode? Er du så lite opplyst?

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at "bare den ene får bestemme"? Jeg skriver jo ettertrykkelig at dette gjelder begge parter, men når gutten bevisst dropper prevensjon og ETTERPÅ ved et eventuelt uhell ikke lenger står for handlingen sin, så er det ikke jentens skyld at han er korttenkt.

Står for handling, der han har 0 han skal ha sagt? Hvis du bestemmer at ungen skal få bli født, så er det kun du som til syvende og sist bestemmer.

Da er det vel på sin plass at mannen får bestemme også? Om denne vil kun betale, eller være endel av livet som kommer pga sæddonasjon.

Korttenkt sier du? Det er vel mer korttenkt å vite hvordan gutter kan være, for så å knulle med de uten prevensjon. Det er du som da må sitte igjen med ansvaret for et liv, ev tankene i ettertid pga en abort.

 

Mener du oppriktig at man bare kan hoppe av i svingen som prevensjonsmetode? Er du så lite opplyst?

Du er opplyst på hvordan endel gutter er, likevel knuller du de uten å beskytte deg. Enten er du et troll, ellers så er du mindre begavet.

Nå har ikke jeg uttalt meg om forskjellige prevensjonsmetoder som virker, så du kan kutte ut stråmanns argumentasjonen.

Lenke til kommentar

 

om du hadde blitt gravid, så er mannen pålagt av norsk lov å ta konsekvensene, enten i form av å være far eller å betale.... så du kan bli gravid med hvem du vil og alltid få noe fra faren

 

Det gjelder like mye kvinnen. Og saken er at lager man en unge så er det et biologisk faktum at de involverte parter har blitt foreldre, et faktum man ikke kommer utenom ved å droppe et ansvar, du får det bare på avstand. Jeg mener at knuller du som mann en jente som advarer om manglende prevensjon, og du selv gidder ikke somle med kondom, så skal du stå for det som eventuelt skjer etterpå.

 

Anonymous poster hash: 33eba...498

 

Vel du kan jo også bruke hodet litt vel å lukke beina om mannen ikke har en kondom tilgjengelig i stedet for å sitte der å si at din del av ansvaret for hva som skjer er over når du sier at du ikke er på pillen.

Men tja er vel en del kvinnfolk der ute som satser på å få et par unger med fremmede menn for pengene sin del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...